Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šestikolový kanadský dělník zdolá každý terén a uveze i kulomet

Exkluzivně aktualizováno 
Do České republiky nedávno dorazil stroj, nad kterým zůstává tak trochu rozum stát. Zepředu klasická terénní čtyřkolka Can-am, ale ze strany zaujme nezvyklá délka a hlavně dvě nápravy pod zadní korbou. Díky českému dovozci jsme měli exkluzivní možnost si žhavou novinku z Kanady vyzkoušet jako první v republice.

Rozjeďte to

Sedněte si do nadupaného monstertrucku nebo se projeďte rychle a zběsile v luxusním voze. Na Raketa.cz si vybere každý milovník rychlé jízdy a adrenalinových zážitků.

Než nastartujeme mohutný motor, studujeme techniku, kterou Can-am Outlander 6x6 využívá. V jeho rámu tluče stejné srdce jako ve čtyřkolkách, tedy litrový dvouválec do V, který dává více než dostatečných 82 koní. Ty jsou přenášeny přes automatickou CVT převodovku na všechny tři nápravy a můžete přepínat pohon pouze na zadní kola, nebo připnout i přední náhon.

Diferenciály jsou pak vybaveny samosvornou funkcí Visco-lok QE, díky které nemusíte používat ruční uzávěrku, ale čtyřkolka si v nouzi pomůže sama.

Can-am Outlander 6x6

Šestikolka je určena hlavně pro práci a má velkou nosnost, na korbě 450 kg, na předním nosiči 45 kg. Její praktičnost se ukázala i při armádním využití, kde mohou šestikolky vozit těžký kulomet.

Korba je samozřejmě sklápěcí a díky široké škále příslušenství můžete nákladní prostor přizpůsobit třeba pro převoz dřeva, nebo sypkého materiálu. Je tu i menší praktická schránka. Vpředu i vzadu má čtyřkolka bytelné nárazníky a nechybí ani silný naviják, s kterým případně můžete tenhle kolos vytáhnout z průšvihu.

Vyjede všechno

Při jízdě vlastně ani nepoznáte, že nejedete na klasické čtyřkolce. Díky posilovači řízení je ovládání velmi jednoduché a ani po celém dni za řídítky se neunavíte. Dokud nepřijedete do rychlé zatáčky, chová se šestikolka naprosto vzorně. Až v zatáčkách ucítíte, že se zadku moc zatáčet nechce, ale jde jen o zvyk.

Can-am Outlander 6x6

Rychlé zatáčky ale rozhodně nejsou to, proč si tuhle mašinu koupíte. Nejzajímavější je, co dokáže šestikolka vyjet. Díky dobré trakci terénních pneumatik Carisle se jen tak nezahrabe a můžete jezdit do takových kopců, do jakých si troufnete.

Fotogalerie

Zkusit můžete příkré schody, kamenitou náplavku, hluboký písek, ale problém není ani úzká rokle, kde se středová kola dostávají do vzduchu. Všemu pomáhá dobře naladěný motor, který má plynulý nástup a řidiče zbytečně nepřekvapí.

Za celé odpoledne jsme nenašli místo, kde bychom dostali šestikolku na hranice jejích schopností. Bohužel jsme nemohli zkusit hluboký sníh, ale troufnu si tvrdit, že ani tam by velká a široká kola neměla mít problém.

Pro tuzemské nadšence je určitě důležité, že šestikolku můžete řídit s řidičákem skupiny B a bude homologována i pro silniční provoz.  A v centru Prahy s tímhle šestikolákem sklidíte větší pozornost než s limuzínou.

Pokud se chcete dostat všude a odtáhnout cokoliv, musíte za to i zaplatit. Cena nového Outlanderu 1000 6x6 XT T3, jak se šestikolka označuje celým názvem, je 502 150 korun s DPH, za své peníze ale dostanete špičkově zpracovaný stroj využívající to nejlepší, co čtyřkolkový trh v současnosti nabízí.

Autoři:




Nejčtenější

Donald Trump při tiskové konferenci v New Yorku (11. ledna 2017)
Trump varuje německé automobilky: Auta z dovozu vám zdaníme 35 procenty

Nastupující americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. „Můžete vyrábět auta pro...  celý článek

Legendární Crocker jde na jaře do dražby, továrna v Kalifornii jich vyrobila...
Modrý Mauricius mezi motorkami jde do dražby. Cena je 15 milionů korun

Americký veterán Crocker V-twin je ve světě motocyklů podobnou legendou, jako je mezi sběrateli známek Modrý Mauricius. V aukci Bonhams se za motocykl se...  celý článek

Valeo XtraVue
VIDEO: Volný prostor předjíždění si ověříte z kamery toho vpředu

Až budou auta připojená k internetu, propojená mezi sebou a se vším kolem (platforma V2X), bude možné předejít mnoha patáliím na silnici. Valeo představilo...  celý článek

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)
Potvrzeno. Češi vyrobili nejvíce aut v historii, čekají zpomalení

Český automobilový průmysl zaznamenal loni další historický rekord. Výroba za loňský rok vzrostla o osm procent, celkem tuzemské automobilky vyrobili 1,35...  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.