Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šestikolový kanadský dělník zdolá každý terén a uveze i kulomet

Exkluzivně aktualizováno 
Do České republiky nedávno dorazil stroj, nad kterým zůstává tak trochu rozum stát. Zepředu klasická terénní čtyřkolka Can-am, ale ze strany zaujme nezvyklá délka a hlavně dvě nápravy pod zadní korbou. Díky českému dovozci jsme měli exkluzivní možnost si žhavou novinku z Kanady vyzkoušet jako první v republice.

Rozjeďte to

Sedněte si do nadupaného monstertrucku nebo se projeďte rychle a zběsile v luxusním voze. Na Raketa.cz si vybere každý milovník rychlé jízdy a adrenalinových zážitků.

Než nastartujeme mohutný motor, studujeme techniku, kterou Can-am Outlander 6x6 využívá. V jeho rámu tluče stejné srdce jako ve čtyřkolkách, tedy litrový dvouválec do V, který dává více než dostatečných 82 koní. Ty jsou přenášeny přes automatickou CVT převodovku na všechny tři nápravy a můžete přepínat pohon pouze na zadní kola, nebo připnout i přední náhon.

Diferenciály jsou pak vybaveny samosvornou funkcí Visco-lok QE, díky které nemusíte používat ruční uzávěrku, ale čtyřkolka si v nouzi pomůže sama.

Can-am Outlander 6x6

Šestikolka je určena hlavně pro práci a má velkou nosnost, na korbě 450 kg, na předním nosiči 45 kg. Její praktičnost se ukázala i při armádním využití, kde mohou šestikolky vozit těžký kulomet.

Korba je samozřejmě sklápěcí a díky široké škále příslušenství můžete nákladní prostor přizpůsobit třeba pro převoz dřeva, nebo sypkého materiálu. Je tu i menší praktická schránka. Vpředu i vzadu má čtyřkolka bytelné nárazníky a nechybí ani silný naviják, s kterým případně můžete tenhle kolos vytáhnout z průšvihu.

Vyjede všechno

Při jízdě vlastně ani nepoznáte, že nejedete na klasické čtyřkolce. Díky posilovači řízení je ovládání velmi jednoduché a ani po celém dni za řídítky se neunavíte. Dokud nepřijedete do rychlé zatáčky, chová se šestikolka naprosto vzorně. Až v zatáčkách ucítíte, že se zadku moc zatáčet nechce, ale jde jen o zvyk.

Can-am Outlander 6x6

Rychlé zatáčky ale rozhodně nejsou to, proč si tuhle mašinu koupíte. Nejzajímavější je, co dokáže šestikolka vyjet. Díky dobré trakci terénních pneumatik Carisle se jen tak nezahrabe a můžete jezdit do takových kopců, do jakých si troufnete.

Fotogalerie

Zkusit můžete příkré schody, kamenitou náplavku, hluboký písek, ale problém není ani úzká rokle, kde se středová kola dostávají do vzduchu. Všemu pomáhá dobře naladěný motor, který má plynulý nástup a řidiče zbytečně nepřekvapí.

Za celé odpoledne jsme nenašli místo, kde bychom dostali šestikolku na hranice jejích schopností. Bohužel jsme nemohli zkusit hluboký sníh, ale troufnu si tvrdit, že ani tam by velká a široká kola neměla mít problém.

Pro tuzemské nadšence je určitě důležité, že šestikolku můžete řídit s řidičákem skupiny B a bude homologována i pro silniční provoz.  A v centru Prahy s tímhle šestikolákem sklidíte větší pozornost než s limuzínou.

Pokud se chcete dostat všude a odtáhnout cokoliv, musíte za to i zaplatit. Cena nového Outlanderu 1000 6x6 XT T3, jak se šestikolka označuje celým názvem, je 502 150 korun s DPH, za své peníze ale dostanete špičkově zpracovaný stroj využívající to nejlepší, co čtyřkolkový trh v současnosti nabízí.

Autoři:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.