Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První svezení s novou Octavií Scout. Úpravy podvozku přidaly pohodlí

aktualizováno 
Scout se za roky, kdy tvoří jednu z vrcholových nabídek modelové řady Octavia, stal symbolem. Ne pro ty, co šplhají do zasněžených hor a mimo silnice, to zvládne stejně dobře i obyčejná octavie s pohonem všech kol, ale je jakýmsi symbolem úspěchu majitele. Jízdně patří k nejpovedenějším octaviím.

Technicky je to sice úplně stejné auto jako octavia, ale šikézní vzhled posouvající ji na oko symbolicky k crossoverům, z ní dělá na pohled lepší zboží. Ostatně jen scout nabídne kombinaci silného turbodieselu z Octavie RS s automatem a pohonem všech kol. A základní cena je na dohled hranici 700 tisíc korun. Oproti čistokrevnému SUV, kterým je v nabídce Škody úspěšný yeti, je však stále o něco levnější.

Vždycky je to kombík

Scout je k mání jen ve verzi kombi a vždy s pohonem 4x4 obsluhovaným spojkou Haldex 5, to znamená vždy víceprvkovou zadní nápravu. A to i pro dvoulitrové TDI s výkonem 110 kW, které má v obyčejnějších verzích s pohonem předních kol vzadu jednodušší torzní příčku. Pohon všech kol obstarávaný lamelovou spojkou pracuje stejně jako u předchozího scouta, který měl Haldex čtvrté generace. V rychlosti a inteligenci připojování a rozkládání sil na kola se nic nezměnilo. Upravena byla konstrukce, nové provedení je o něco lehčí a má méně komponent. Olejová náplň spojky se má měnit vždy po třech letech.

Doplňky, blatníky vyrýsované plastovými lemy a nazdobené nárazníky oživují umírněný vzhled karoserie. Možná je těch ozdob, hran a prolisů hlavně na předním nárazníku až moc, ale určitě to tvář octavie zvýrazňuje. Vnitřek, který můžete za příplatek vyšlechtit třeba alcantarovým čalouněním dostal, pár nápisů scout a hezký dekor na dveřích, volantu a kolem řadící páky. V přímém srovnání možná odhalíte i to, že se díky zvýšení podvozku sedí o tři centimetry výše.

Škoda Octavia Scout

Nové tlumiče a pružiny zvedající společně s sedmnáctipalcovými pneumatikami šířky 225 milimetrů s vyšším profilovým číslem (50 oproti 45) světlou výšku se na jízdním projevu zálesácké verze podepsaly velmi pozitivně. Scout je tak asi nejpohodlnější octavie, přitom je jízdně stále suverénní. Nezávislé zavěšení všech kol podporuje komfort a jistotu. Na hrbolaté lesní cestě tlumí podvozek velmi slušně tlumiče a při tom udrží kola na vozovce tak, aby se nerozeskákala.

Výzbroj do terénu se omezila na plastový kryt podvozku. Bonusem, který dostávají všechny octavie s haldexem, je na 55 litrů zvětšená nádrž.

Stříbřité doplňky nárazníku v terénu spíš utrpí než pomůžou, jsou vyloženě estetickým doplňkem. Chybí i jakákoliv terénní mechanika nebo aspoň pomocníci pro sjezdy z kopce. Ale to od scouta ani nikdo nečeká.

Škoda Octavia Scout

Supersilný turbodiesel

Scout dostal do ceníku tři motory z vrcholu nabídky řady octavia. Jen ten nejlevnější a nejslabší má manuální převodovku (šestistupňovou), ostatní mají vždy automat.

Nejvíce se scout chlubí nejsilnějším motorem, kterým je dvoulitrový turbodiesel. Doteď byl čtyřválcový agregát nové generace (EA288) vyhrazen v provedení se 135 kilowatty (tedy 184 k) jen pro sportovní RS. S příchodem scouta se to mění. Zařazení do scouta má tedy podtrhnout, že to není jen "oplastovaná" octavia combi na větších kolech, ale trochu lepší kousek.

Škoda Octavia Scout

Zuřivý zátah dieselu, známý z RS, vyhlazuje ve scoutu šestistupňový dvouspojkový auto mat (DSG). Motor bývá při ráznější jízdě slyšet, ale jinak je kabina odhlučněná dobře.

Převodovka řadí hladce a s motorem si dobře rozumí při hladké jízdě. Při podřazování bývá trochu lenivější, pomohly by páčky na volantu pro manuální řazení, ale ty pro scout zatím k mání nejsou.

Fotogalerie

Scout tak není sportovec, spíš bonvivánská volba pro ty, kdo chtějí mít dost výkonu v záloze. Anebo tahat velký přívěs, protože za scouta můžete zapřáhnout až dvě tuny.

Při klidné umírněné jízdě jel po německém venkově, kam nás na první svezení se scoutem Škoda pozvala, lehce pod osm litrů.

Turbobenzinový motor 1,8 litru (132 kW) vyžadoval v podobném režimu asi o litr paliva víc. Přeplňovaný čtyřválec plynule táhne, má sportovní říz a velký rozsah využitelných otáček.

Neskromná cena, bohatá výbava

Základní cena Octavie Scout je 682 900 korun za dvoulitrové TDI s manuálem a 110 kW, verze se 135 kW a automatem pak stojí 735 tisíc. Benzinové provedení stojí 694 900 korun.

Oproti sportovně střiženým Octaviím RS je ještě dražší, ale navrch má pohon všech kol. Kdo si může dovolit utratit ještě více, najde v ceníku i dražší octavie (v luxusní výbavě L&K). Výbavy se navíc špatně porovnávají. Asi nejdražší položkou, která scoutu oproti RS chybí, jsou bixenonové světlomety za 21 tisíc. RS je má v základní výbavě.

Scout kromě šmrncovního vzhledu přidává i bohatou výbavu. Kromě plné bezpečnostní výzbroje a samozřejmostí, jako jsou elektricky ovládaná okna, má v základu střešní ližiny, sedmnáctipalcové hliníkové ráfky, mlhovky, dvouzónovou klimatizaci, velký barevný displej v přístrojovém štítu, dešťový senzor, tempomat nebo vyhřívaná přední sedadla. Za příplatek jsou třeba adaptivní tempomat udržující samočinně odstup od auta vepředu, bezklíčkové odemykání a startování, čtečka dopravních značek, parkovací kamera nebo navigační systémy.

Scout už se dá objednat, první auta dorazí v průběhu srpna.



Témata: Škoda


Nejčtenější

02 Malé městské štiky ale mají rozhodně co nabídnout, ve městě se s nimi skvěle...
FOTOTEST: Kolíňat jsou tři miliony, postavili jsme novou toyotu proti staré

V Kolíně vyrobí v těchto dnech třímilionté mrně. Z trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tato čest připadne na model japonské značky. Automobilovou...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
V Česku má vzniknout dráha pro testování aut bez řidiče

Ministerstvo dopravy chce iniciovat vybudování zkušebního okruhu pro testování vozidel s autonomním řízením, tedy vozidel bez řidiče. Okruh provozovaný státem...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Mash 400 Family Side
Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.