Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První svezení s novou Octavií Scout. Úpravy podvozku přidaly pohodlí

aktualizováno 
Scout se za roky, kdy tvoří jednu z vrcholových nabídek modelové řady Octavia, stal symbolem. Ne pro ty, co šplhají do zasněžených hor a mimo silnice, to zvládne stejně dobře i obyčejná octavie s pohonem všech kol, ale je jakýmsi symbolem úspěchu majitele. Jízdně patří k nejpovedenějším octaviím.

Technicky je to sice úplně stejné auto jako octavia, ale šikézní vzhled posouvající ji na oko symbolicky k crossoverům, z ní dělá na pohled lepší zboží. Ostatně jen scout nabídne kombinaci silného turbodieselu z Octavie RS s automatem a pohonem všech kol. A základní cena je na dohled hranici 700 tisíc korun. Oproti čistokrevnému SUV, kterým je v nabídce Škody úspěšný yeti, je však stále o něco levnější.

Vždycky je to kombík

Scout je k mání jen ve verzi kombi a vždy s pohonem 4x4 obsluhovaným spojkou Haldex 5, to znamená vždy víceprvkovou zadní nápravu. A to i pro dvoulitrové TDI s výkonem 110 kW, které má v obyčejnějších verzích s pohonem předních kol vzadu jednodušší torzní příčku. Pohon všech kol obstarávaný lamelovou spojkou pracuje stejně jako u předchozího scouta, který měl Haldex čtvrté generace. V rychlosti a inteligenci připojování a rozkládání sil na kola se nic nezměnilo. Upravena byla konstrukce, nové provedení je o něco lehčí a má méně komponent. Olejová náplň spojky se má měnit vždy po třech letech.

Doplňky, blatníky vyrýsované plastovými lemy a nazdobené nárazníky oživují umírněný vzhled karoserie. Možná je těch ozdob, hran a prolisů hlavně na předním nárazníku až moc, ale určitě to tvář octavie zvýrazňuje. Vnitřek, který můžete za příplatek vyšlechtit třeba alcantarovým čalouněním dostal, pár nápisů scout a hezký dekor na dveřích, volantu a kolem řadící páky. V přímém srovnání možná odhalíte i to, že se díky zvýšení podvozku sedí o tři centimetry výše.

Škoda Octavia Scout

Nové tlumiče a pružiny zvedající společně s sedmnáctipalcovými pneumatikami šířky 225 milimetrů s vyšším profilovým číslem (50 oproti 45) světlou výšku se na jízdním projevu zálesácké verze podepsaly velmi pozitivně. Scout je tak asi nejpohodlnější octavie, přitom je jízdně stále suverénní. Nezávislé zavěšení všech kol podporuje komfort a jistotu. Na hrbolaté lesní cestě tlumí podvozek velmi slušně tlumiče a při tom udrží kola na vozovce tak, aby se nerozeskákala.

Výzbroj do terénu se omezila na plastový kryt podvozku. Bonusem, který dostávají všechny octavie s haldexem, je na 55 litrů zvětšená nádrž.

Stříbřité doplňky nárazníku v terénu spíš utrpí než pomůžou, jsou vyloženě estetickým doplňkem. Chybí i jakákoliv terénní mechanika nebo aspoň pomocníci pro sjezdy z kopce. Ale to od scouta ani nikdo nečeká.

Škoda Octavia Scout

Supersilný turbodiesel

Scout dostal do ceníku tři motory z vrcholu nabídky řady octavia. Jen ten nejlevnější a nejslabší má manuální převodovku (šestistupňovou), ostatní mají vždy automat.

Nejvíce se scout chlubí nejsilnějším motorem, kterým je dvoulitrový turbodiesel. Doteď byl čtyřválcový agregát nové generace (EA288) vyhrazen v provedení se 135 kilowatty (tedy 184 k) jen pro sportovní RS. S příchodem scouta se to mění. Zařazení do scouta má tedy podtrhnout, že to není jen "oplastovaná" octavia combi na větších kolech, ale trochu lepší kousek.

Škoda Octavia Scout

Zuřivý zátah dieselu, známý z RS, vyhlazuje ve scoutu šestistupňový dvouspojkový auto mat (DSG). Motor bývá při ráznější jízdě slyšet, ale jinak je kabina odhlučněná dobře.

Převodovka řadí hladce a s motorem si dobře rozumí při hladké jízdě. Při podřazování bývá trochu lenivější, pomohly by páčky na volantu pro manuální řazení, ale ty pro scout zatím k mání nejsou.

Fotogalerie

Scout tak není sportovec, spíš bonvivánská volba pro ty, kdo chtějí mít dost výkonu v záloze. Anebo tahat velký přívěs, protože za scouta můžete zapřáhnout až dvě tuny.

Při klidné umírněné jízdě jel po německém venkově, kam nás na první svezení se scoutem Škoda pozvala, lehce pod osm litrů.

Turbobenzinový motor 1,8 litru (132 kW) vyžadoval v podobném režimu asi o litr paliva víc. Přeplňovaný čtyřválec plynule táhne, má sportovní říz a velký rozsah využitelných otáček.

Neskromná cena, bohatá výbava

Základní cena Octavie Scout je 682 900 korun za dvoulitrové TDI s manuálem a 110 kW, verze se 135 kW a automatem pak stojí 735 tisíc. Benzinové provedení stojí 694 900 korun.

Oproti sportovně střiženým Octaviím RS je ještě dražší, ale navrch má pohon všech kol. Kdo si může dovolit utratit ještě více, najde v ceníku i dražší octavie (v luxusní výbavě L&K). Výbavy se navíc špatně porovnávají. Asi nejdražší položkou, která scoutu oproti RS chybí, jsou bixenonové světlomety za 21 tisíc. RS je má v základní výbavě.

Scout kromě šmrncovního vzhledu přidává i bohatou výbavu. Kromě plné bezpečnostní výzbroje a samozřejmostí, jako jsou elektricky ovládaná okna, má v základu střešní ližiny, sedmnáctipalcové hliníkové ráfky, mlhovky, dvouzónovou klimatizaci, velký barevný displej v přístrojovém štítu, dešťový senzor, tempomat nebo vyhřívaná přední sedadla. Za příplatek jsou třeba adaptivní tempomat udržující samočinně odstup od auta vepředu, bezklíčkové odemykání a startování, čtečka dopravních značek, parkovací kamera nebo navigační systémy.

Scout už se dá objednat, první auta dorazí v průběhu srpna.



Témata: Škoda




Nejčtenější

Momentka z Rallye Příbram.
Pražský rallyesprint vyhrál Kostka, rekordman Pech nedojel

Tomáš Kostka s vozem Ford Focus WRC vyhrál poprvé v kariéře Pražský rallyesprint. Druhé místo ve 22. ročníku tradiční exhibice, která měla centrum na...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.