Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test skútrů: konkurence je vyrovnaná, jezdit na elektřinu je moc drahé

aktualizováno 
Velké rozdíly mezi stále oblíbenějšími skútry nenajdete. Test německého autoklubu ADAC ukázal, že zástupci městského druhu jsou po technické stránce hodně srovnatelní. Vyzdvihuje u nich příjemné ovládání a u většiny i nízkou spotřebu benzinu. Nejšetrnější stroj si v testu vystačil s 2,6 litry na 100 kilometrů.

Yamaha TMAX | foto: Yamaha

Německý autoklub podrobil zkouškám 15 skútrů, osm z nich patří mezi ty menší s objemem motoru do 125 cm3. Zbylých sedm strojů mělo silnější pohony a nechybělo mezi nimi ani unikátní tříkolové Piaggio MP3 LT, které má dvojici kol vpředu.

Test ADAC hodnotil jízdní výkony, spotřebu paliva, množství emisí, výbavu, komfort, ovládání, brzdy či jízdní dosah na plnou nádrž.

Až na Aprilii Sportcity One 125, která si odnesla z testu známku odpovídající školní trojce, všechny ostatní skútry dosáhly na velmi dobrou dvojku.

Pro toho, kdo se rozhoduje podle spotřeby paliva, je nejlepší volbou Honda Lead 110 s průměrnou spotřebou v testu 2,6 litru.

Honda S-Wing

Honda S-Wing

Mezi silnějšími stroji dostal úplně nejlepší hodnocení maxiskútr Yamaha TMAX 500. Zvítězil hlavně kvůli výborným brzdám, výkonu a rozsáhlé výbavě. Jeho cena v Česku přesahuje hranici 200 tisíc korun. Za vítěznou yamahou následuje trojlístek Honda SH 300 i, Peugeot Geopolis 400 Executive a Suzuki Burgman 650 Executive.

Také výsledky testu malých skútrů jsou navzájem hodně podobné, rozestupy mezi nejlepšími jsou docela malé. Nejlépe se ve zkouškách představila díky jednoduchému ovládání Honda S-Wing 125 ABS před Peugeotem Satelis 125 Urban ABS a Yamahou Xmax 125. Jejich ceny se pohybují kolem 100 tisíc korun.

Naopak úplně poslední skončila Aprilia Sportcity One 125 kvůli vyšším spalinám a spotřebě paliva. Mezi malými skútry se objevil v testu ADAC také elektromotorem poháněný Vectrix VX-1. Test absolvoval s pochvalou za výkon a nulové emise, ale kritika mířila k jeho vysoké ceně (9 999 eur) a malému dojezdu kolem 50 kilometrů.

Malé skútry

Model Honda S-Wing
125 ABS
Peugeot Satelis
125 urban ABS
Yamaha Xmax 125 Suzuki SIXteen 125
výbava/osvětlení 20% 1,6 1,1 1,8 2,6
manipulace 10% 2,0 2,1 2,2 1,8
ovládání 10% 1,9 2,7 2,3 2,5
komfort 10% 2,0 2,0 2,0 2,5
brzdy 15% 1,4 1,6 2,2 1,7
jízdní výkony 15% 2,3 1,8 2,3 2,3
emise a spotřeba 15% 1,4 3,0 1,4 1,5
teoretický dojezd 5% 1,6 1,3 1,0 1,9
hodnocení ADAC 1,8 1,9 1,9 2,1

Model Vectrix VX-1 Honda Lead 110 Piaggio Vespa GTS 125 Aprilia Sportcity One 125
výbava/osvětlení 20% 2,5 2,7 2,1 3,0
manipulace 10% 2,7 1,1 1,8 1,3
ovládání 10% 2,2 2,2 2,3 1,8
komfort 10% 2,3 3,0 2,5 3,3
brzdy 15% 2,3 2,4 2,6 2,7
jízdní výkony 15% 1,1 3,2 2,4 2,9
emise a spotřeba 15% 1,4 1,2 3,5 3,0
teoretický dojezd 5% 4,5 2,1 2,1 2,4
hodnocení ADAC 2,2 2,3 2,5 2,6

Velké skútry

Model Yamaha TMAX
500 ABS
Honda SH
300 i ABS
Peugeot Geopolis
400 Executive ABS
Suzuki Burgman
650 Executive
výbava/osvětlení 20% 1,6 2,2 1,8 1,2
manipulace 10% 2,8 2,0 2,2 3,5
ovládání 10% 2,4 2,2 2,6 2,6
komfort 10% 1,3 2,0 2,0 1,3
brzdy 15% 1,1 2,1 1,9 1,3
jízdní výkony 15% 1,3 1,4 1,4 1,4
emise a spotřeba 15% 2,8 1,4 2,2 3,2
teoretický dojezd 5% 1,6 2,1 1,5 1,7
hodnocení ADAC 1,8 1,9 1,9 1,9

Model Pieggio Vespa GTS 250 i.e. ABS Piaggio MP3 LT Kymco Xciting 500i R A
výbava/osvětlení 20% 1,9 2,0 2,1
manipulace 10% 1,9 3,3 3,2
ovládání 10% 1,8 2,8 2,9
komfort 10% 2,5 2,0 2,5
brzdy 15% 2,7 2,3 2,0
jízdní výkony 15% 1,7 2,0 1,4
emise a spotřeba 15% 1,8 2,2 3,5
teoretický dojezd 5% 2,2 1,8 2,1
hodnocení ADAC 2,0 2,3 2,4

Hodnocení ADAC 
0,6-1,5 velmi dobrý
1,6-2,5 dobrý
2,6-3,5 upokojivý
3,6-4,5 dostatečný
4,6-5,5 nedostatečný

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Další z rubriky

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.