Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test sněhových řetězů: ocel je lepší než látka

aktualizováno 
Na sníh a led občas neplatí ani nejlepší zimní pneumatiky, v tu chvíli přichází na řadu řetězy. Společný test rakouského a německého autoklubu se zaměřil na sedm sad sněhových řetězů z klasického materiálu a tři z textilních.

Test sněhových řetězů | foto: ÖAMTC

Ačkoliv se v poslední době objevují textilní obaly na kola, které mají nahradit sněhové řetězy, test ukázal, že klasika má zatím před novinkami navrch. Všechny zkoušené řetězy jasně předčily své nové konkurenty z textilu.

Mnohem obvyklejší pomůcky pro jízdu na sněhu vyrobené z kovu dostaly čtyři z pěti možných hvězdiček a hodnocení "dobré".

"Pomůcky pro zlepšení trakce z textilu dopadly o poznání hůře. Sněhové řetězy zas taky brzy nenahradí. Po 16 kilometrech jízdy po asfaltu byl i ten nejlepší textilní výrobek na cucky," shrnul výsledky testu odborník na pneumatiky Steffan Kerbl z rakouského autoklubu ÖAMTC.

Jízda po asfaltu je jednou ze součástí zkoušek. Například v Alpách je při dlouhých přejezdech někdy nutné nechat řetězy na kolech, i když sněhová pokrývka na čas ustoupí. O pár kilometrů dál totiž na řidiče čeká nový příval sněhu. Sněhové řetězy se nesundávají ani při vjezdech do tunelů, které bývají dlouhé i více kilometrů.

Test sněhových řetězů

Test autoklubů se zaměřil vedle rychlosti opotřebení na asfaltu také na jednoduchost montáže, zkoušela se samozřejmě jízda na sněhu a na ledu.

Nejlépe obstály řetězy Thule CL-10. Přes celkový neúspěch textilních povlaků na kola ukázal výrobek Michelin Easy Grip, že přímo na sněhu se může rovnat klasickým řetězům.

"Když je výrobce doplní o kovové části a zapracuje na lepší odolnosti proti rychlému opotřebení, dostanou řetězy vážného konkurenta," míní Steffan Kerbl.

"Řetězy" z textilu navíc nevydávají hluk, na druhou stranu s nimi testovací technici neměli při nasazování na kola jednoduchou práci.

Naproti tomu klasické sněhové řetězy namontuje na kolo i méně technicky zdatný řidič. Avšak alespoň jedna tréninková montáž před začátkem zimy je nanejvýš vhodná.

Autoklub ÖAMTC přidává i další rady. Stále více aut je vybaveno stabilizačním systémem, nejčastěji známým pod zkratkou ESP. Jeho tlačítko je kvůli dostatečnému záběru řetězů lepší vypnout.
Sněhové řetězy nenahradí zimní pneumatiky, které by měly být v nadcházející nejchladnější části roku samozřejmostí. Na ledu pak platí, že řetězy vedou auto hůř než pláště na zimu.

Test řetězů


Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.