Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki S-Cross je auto, které nepadne do oka, ale do ruky

aktualizováno 
Suzuki asi nikdy nepředstaví převratné auto. Ale ty, co staví, jsou prostě odladěné k dokonalosti. Tak, že padnou do ruky. Kompaktní SUV Suzuki S-Cross je s turbodieselem výrazně lepší než s letargickým benzinem. Za 480 tisíc korun dostanete velkou porci komfortní výbavy.

Suzuki S-Cross | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Tenhle termín nám, pane kolego, tak úplně nevyšel, viďte? Dal bych vám za tři, ale vím, že se umíte naučit líp... Nechcete se dát vyzkoušet ještě jednou? 

Teď jste tady znovu, a vidíte to – Dieselův motor vám jde moc hezky, píšu vám výbornou! Dobře, že jste nezůstal jen u toho benziňáku...

Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross 1.6 DDiS 4x4 v číslech

  • motor: 1.6 DDiS, vznětový common rail, přeplňovaný turbodmychadlem
  • max. výkon: 88 kW/3 750 ot.
  • max. točivý moment: 320 Nm/1 750 ot.
  • zrychlení 0–100 km/h: 13 s
  • max. rychlost: 175 km/h
  • spotřeba paliva: 4,4/6,2 l/100 km*
  • rozměry (délka/šířka/výška/rozvor v mm): 4 300/1 765/1 575/2 600
  • základní cena modelu: 359 900 Kč (Start 1.6 VVT)
  • zákl. cena dieselové verze: 479 900 Kč (Comfort)

cena dieselové verze 4x4<TB>579 900 Kč (Elegance)

* údaj výrobce/naměřená v testu


Kompaktní SUV od Suzuki se „v naftě“ povedlo o poznání lépe než základní benzinová verze s nevzrušivou atmosférickou 1.6. Ale není to jenom v motoru, oproti benzinu má těžší diesel mnohem lépe nastavený podvozek. Je komfortnější a měkčí, takže si dobře poradí s rozbitými okreskami, kola na výmolech netlučou.

S-Cross naladěním hodně připomíná nejprodávanější vůz této třídy, Škodu Yeti – podvozek je dobrým kompromisem mezi francouzskou měkkostí a německou tvrdostí. Jen opět radíme: pokud preferujete pohodlí, obecně platí, že je dobré oželet velká kola. I „crossu“ úplně stačí základní 16“, za větší nepřiplácejte. Pneumatiky s vysokou bočnicí dobře fungují a nerovnosti odtlumí

Silnější než ostatní

Suzuki S-Cross

Turbodiesel 1.6 DDiS se opravdu povedl. Při rozjezdu máte pocit, že by nějaký koník navíc nezaškodil, ale je to jenom zdání způsobené tím, že správný tah přijde až v malinko vyšších otáčkách (1 750) než bývá zvykem, a také hodně dlouhými převody. Ale když začne táhnout, síly má víc než dost. Točivý moment 320 Nm je s přehledem nejsilnější mezi všemi srovnatelnými motory: může se měřit s konkurenčními dvoulitry. Auto jede se silným motorem hezky hladce, stopadesát máte na německé dálnici na tachometru jako nic.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Suzuki by pro vás bylo tím pravým? Vyberte si z nabídky více než 200 vozů této značky na Automodul.cz.

Za studena je sice slyšet typický klapot, po zahřátí ale zmizí a už se nepřipomene i díky dobrému odhlučnění interiéru. Velmi dlouhé převody sice trochu zhoršují dynamiku při semaforových sprintech, ale na dálnici je oceníte: na dálničním limitu ukazuje otáčkoměr pouhých 2 250 otáček, hladina hluku je tedy nízká. A to i od kol, s čímž mívají japonská auta problém.

Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 4,4 litru na 100 km (se systémem start-stop), na ni jsme ovšem nedosáhli. Rekordem bylo necelých šest litrů, celkový průměr se zastavil na 6,2. To je velmi dobrý výkon.

Suverén na silnici i v bahně

I ve vyšších rychlostech se s-cross chová jistě a sebevědomě, je to spíše silniční než terénní auto, o čemž svědčí nižší světlá výška oproti předchůdci SX4. Uklouzané silnice však jsou jeho doménou díky úplně novému pohonu všech kol AllGrip.

Fotogalerie

Čtyřkolky Suzuki umí už léta, a ani cross nezklame. Připojení zadních kol je bleskurychlé, pocítíte ho i v kluzké zatáčce; na zasněžené polňačce na chalupu se zase hodí režim Snow, který rozložení hnacích sil na kola optimalizuje. K dispozici je i „stálá“ čtyřkolka Lock, která se ale podle výrobce má používat hlavně k vyprošťování při uváznutí a při rychlosti 60 km/h se sama přepne zpátky do sněžného režimu. V praxi jsme na rozblácené cestě okrajem lesa neměli žádný problém, leda snad s nižší světlou výškou 17 cm, která je ovšem u malých SUV běžná.

Konečně rodinný vůz

Design je typicky asijský. Hvězdou ulice nejste, někomu to ale vlastně přijde vhod, že si sousedi myslí, že jezdí ve starším autě. Vždyť i litá kola se tváří jako poklice.

Interiér je klasika, ze které méně dotykově-elektronicky zdatný uživatel nebude na větvi. Knoflíky jsou jasně rozmístěné a jasně fungující. Budete se divit, ale takových aut je dnes mezi novinkami pomálu. A ne každý chce mít na přístrojovce dotykový tablet. Především starší generace si s takovými vymoženostmi zrovna netyká.

Suzuki S-Cross

S-Cross vznikl hlavně jako rodinné auto, na terénní hrátky mají u Suzuki vitaru nebo jimnyho. Proto protáhli původní SX4 o 15 cm a hlavně přidali 150 litrů pro náklad. Předchůdce s-crossu se dál prodává, za 350 tisíc korun je po Dacii Duster druhou nejlevnější čtyřkolkou na trhu. Jenže pro rodiny je SX4 příliš malá, kufr o třicet litrů menší než u krátké fabie opravdu stačí málokomu. Čerstvá posila je na tom v disciplíně kufrování výborně – 430 litrů je o 25 více než u yetiho (ten ovšem umí posunem zadních sedaček dopředu kufr zvětšit).

Design interiéru je strohý, dojem však vylepšuje jeho dílenské zpracování (plasty jsou sice tvrdé, ale bezchybně slícované), sedačky jsou pohodlné a ergonomie ovládání je – až na páčku ovládání palubního počítače mezi budíky – bez výhrad. Líbil se nám rádce řazení, signalizující moment, kdy je dobré přeřadit – na rozdíl od jiných však suzuki stále ukazuje velkou číslicí, jakou rychlost máte zařazenou. A to je fajn. 

Žádné výhrady nemáme ani k řazení, je přesné a chodí v krátkých drahách, dobře nadávkovaný je i účinek brzd. Palubní audiosoustava produkuje slušný zvuk, minusem je ovšem složité ovládání přehrávání z USB u vestavěného rádia, navíc jeho grafika a možnost zobrazení skladeb a složek kulhají.

S cenou 480 tisíc korun za verzi s pohonem jen předních kol je mezi turbodieselovými kompaktními SUV C-Cross ten levnější. Už skoro základní výbava Comfort (existuje ještě Start bez rádia) je přitom slušná. Naftová čtyřkolka se prodává v nejvyšší výbavě Elegance za 580 tisíc korun.





Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Další z rubriky

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Škoda Octavia RS
Octavia RS je nečekaný hit. Po vylepšení má LED světla a koně navíc

V roce 2000 přijela první novodobá škodovka s označením RS a od té doby se jich prodalo dvě stě tisíc. Z toho polovina ovšem až od roku 2013, kdy dorazila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.