Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Suzuki Splash: parádní prostorný pidižvík

aktualizováno 
Splash je parádně ovladatelný, uvnitř je spousta místa a pod kapotou bručí živý motor. A opravdu pobere čtyři cestující, což bývá občas trochu problém i pro auta o několik kategorií výš. Po čtyřech letech přijíždí s malými úpravami vzhledu.

Suzuki Splash | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Splash představilo Suzuki jako koncept v roce 2006 na autosalonu v Paříži, na český trh dorazila sériová verze v roce 2008. Stojí na základech (podvozkové platformě) předchozí generace swiftu zkrácených o 30 milimetrů. Do 3,8 metru dlouhého a 1,7 m širokého auta se vejde víc, než na první pohled hádáte.

Suzuki Splash v číslech

  • motor zážehový tříválec 996 ccm
  • max. výkon 50 kW/68 koní
  • max. točivý moment 90 Nm
  • kombinovaná spotřeba 4,7 l/100 km
  • zrychlení 0-100 km/h 14,7 s
  • max. rychlost 160 km/h
  • pohotovostní hmotnost 975 kg
  • délka x šířka x výška x rozvor 3775 x 1680 x 1590 x 2360 mm
  • světlá výška 145 mm
  • objem kufru 202-1050 l
  • pneumatiky 165/70 R14
  • základní cena 199 900 Kč

Teď dostal model facelift a klimatizaci už do základní výbavy. Facelift přinesl nově řešenou kapota motoru a mřížku chladiče. Úprav se dočkaly i nárazníky a barvy materiálů v interiéru. Do zadního nárazníku vetkli falešné trojúhelníkové mřížky, že by dělaly nějakou parádu se ale dá pochybovat. Kvůli přepracovaným nárazníkům narostl splash na délku o šest centimetrů na konečných 3 775 mm.

Opuštěné dvojče

Suzuki Splash má dvojče v podobě Opelu Agila, obě vyjíždějí z maďarské fabriky Suzuki v Ostřihomi. Opel se ale z nabídky českého dovozce v roce 2010 odplížil kvůli příliš vysoké ceně, která atakovala větší corsu a byla na dohled dokonce i astře. To splash stále statečně bojuje.

"Současně s uvedením modernizovaného Suzuki Splash byla zavedena zcela nová specifikace GA/AC, která snížila základní cenu modelu pod magickou hodnotu dvou set tisíc korun," uvádí Dominika Vránová, mluvčí českého zastoupení značky. Klimatizace v základní výbavě je mezi malými lacinými kabelkami do města unikum.

Suzuki Splash

Rozměry je to nezvykle vysoké suzuki malé, na fotkách vypadá velké a bachraté a při osobním setkání je ještě větší. Kola v rozích napomáhají dobrým jízdním vlastnostem a nechávají hodně místa pro posádku. Vysoká stavba karoserie se pozitivně projevila uvnitř.

Může se hodit

Líbí se vám Suzuki Splash? Tak neváhejte a kupte si ho. Vybírejte z nabídky na Automodul.cz./Suzuki Splash.

Občas o něm totiž mluví dokonce jako o malinkém MPVčku. Suzuki ho samo tak označovalo. Tak žhavé to nebude, variabilitu nemá žádnou, v základní verzi nemáte ani dělené zadní sklopné opěradlo. Ale v něčem přece jen MPV připomíná. V nezvykle vysokém autě sedíte hodně vysoko. To uvítají ti, kdo mají rádi přehled o situaci na silnici z vyvýšené pozice za volantem. Do auta se taky skvěle nastupuje. Nemusíte se shýbat a sedat někam k silnici, do splashe nastupujete právě jako do MPV. Oceníte to, až budete mít pár let a bolavých částí těla navíc. Anebo třeba mimino, které musíte stále usazovat a vysazovat ze sedačky.

Otevřete dveře a přivítá vás obrovský a vzdušný interiér, který autu zvenku nehádáte. Je tu spousta místa nad hlavou, i vzadu. Při stavbě interiéru použili konstruktéři oblíbenou fintu. Sedíte výš, než byste čekali, a také o něco vzpřímeněji. Takže se ušetří místo a čtyři normálně rostlí cestující se dovnitř bez problémů vejdou.

Suzuki Splash
Suzuki Splash

Sedadla jsou spíše plošší – na vymetání zatáček to není kvůli nulovému bočnímu vedení. Uvnitř se vyznavačům městských nákupních tašek zalíbí. Vidíte dobře ven, všechno padne do ruky. Ovladače jsou hezky v dosahu a mají exaktní chod. Líbí se množství různých přihrádek a schránek. Jen velkou lahev s vodou není kam dát. Polička před spolujezdcem je šikovná, ale mohla by mít nějaký vyvýšený lem, aby z ní věci nevypadávaly.

Kufr má pravidelný tvar a je skvěle přístupný. V nejchudší výbavě nakládáte nákup přes schod, ve vyšších je hrana nárazníku zarovnána dvojitým dnem. Kočárek se tam nevejde, ale to od něj ani čekat nemůžeme.

Městský uličník

Revírem splashe je město. Všude se vejde, šofér má výborný výhled ven, zadní dveře jsou kolmé, takže ani nepotřebujete parkovacího asistenta pro parkování do skulin. Řízení je přesné, rychlé a hodně strmé. Splash je díky tomu i díky muší váze (975 kg) obratný. Prostě městská motorová myš.

Splash drží vysoký standard podvozkářů Suzuki. Je pohodlný, ale taky jistý. V zatáčce se víc nakloní, to kvůli velké výšce, ale drží stopu srdnatě. Trochu rošťáckého ducha famózního většího bráchy swiftu jako by podědil, v oblouku se zakousne a prokrouží ho s razancí a jistotou. Nenápadnou výhodou je velká světlá výška. Výjezdů na obrubník se tak nemusíte bát.

Suzuki Splash

Splash se rozhodně neztratí ani na dálnici. Pravda, plastový interiér v dálničních rychlostech trochu víc přenáší hluk od kol. Ale i při rychlostech, kdy jde o řidičák, je splash stabilní a jistý. Samozřejmě bráno optikou tříapůlmetrového auta s rozvorem 2,36 metru, které je skoro stejně vysoké jako široké (rozdíl je jen devět centimetrů).

Tři válce stačí

Litrový tříválec s variabilním časováním ventilů je velkým překvapením. Atmosférický motor má hodně jadrný zvuk, ale neobtěžuje. Má ale hlavně pěkný zátah a hezky mu to šlape s dobře odstupňovanou převodovkou. Řadicí páka běhá v přesně vymezených krátkých drahách a je nakrátko odstupňovaná. Šofér ji má hezky při ruce na vyvýšeném místě na středovém panelu. Otáčkoměr chybí jen zpočátku, pak se naučíte řadit podle citu a ucha.

Na hbité městské ježdění je jeho 50 kW akorát a odvážit se můžete i do levého dálničního pruhu. Stotřicítku udrží nenaložený splash i v mírnějších kopcích. Když se dálnice zvlní víc, nebo jsou obsazeny víc než dvě sedačky, řadíte za čtyři. Když se 68 koní motoru na rovince německé dálnice bez rychlostního limitu rozdovádí, podívá se ručka tachometru i za stošedesátku, kterou slibují tabulky s technickými údaji. Při rozumném ježdění se budete pohybovat se spotřebou kolem pěti litrů, dračení stojí o litr víc. Tabulky slibují kombinovanou spotřebu 4,7 litru.





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.