Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záchody na D1 zadarmo i za 15 korun. Hnus jako před lety už nečekejte

aktualizováno 
Za toalety se na D1 většinou neplatí nic, nejdražší jsou nóbl záchody za 15 korun na čerpačkách Shell. Test MF DNES prozkoumal záchody 44 provozoven podél dálnice D1. „Všude jsme našli slušné toalety. Ne všechny byly voňavé, ne všechny byly dokonale čisté, ale žádné hrůzy jsme neviděli,“ uvádí magazín TEST DNES.

Všechny velké řetězce čerpacích stanic věnují svým toaletám dost pozornosti. Nikde na testovaných toaletách nechyběla voda, mýdlo a až na výjimku ani sušák nebo papírový ručník. „Jediné, co nás zarazilo, byl leckdy nekvalitní levný jednovrstvý toaletní papír,“ uvádí MF DNES.

Za posledních devět let, kdy redaktoři projeli záchody na nejvytíženější autostrádě mezi Prahou a Brnem naposledy, se téměř vše změnilo k lepšímu. „Před lety jsme nafotili tak nechutné turecké záchody, za jaké by se nemuselo stydět odpočívadlo v Afghánistánu. Dnes už na nejrušnější české dálnici nic takového nenajdete,“ píše TEST DNES.

Zadarmo i za peníze

Ve smlouvách provozovatelů podniků podél dálnice uzavřených s Ředitelstvím silnic a dálnic je uvedeno, že provozovatel „odpočívky“ musí zajistit provoz toalet, o neplacení se však nezmiňují. „Jen zlomek nových smluv stanoví, že WC musí být zdarma,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Na D1 žádné nové pumpy nejsou, je tudíž na libovůli majitelů, jestli toalety zpoplatní. Ale moc takových není, v testu jich napočítali 12. Většinou v motorestech a pak na nových toaletách u Shellu. „Téměř vždy pak zaplacenou částku odečtou z útraty,“ dodává test.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.