Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test zimních pneu: Nejlepší je Goodyear, Nokian je sázka na jistotu

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC se švýcarským TCS a rakouským ÖAMT testovaly zimní pneumatiky pro sezonu 2016/17. V rozměru 185/65 R15 vzešli dva vítězové: Goodyear a Michelin. České barumky pohořely na mokré vozovce.

Renault Clio v testech zimních pneumatik pro malá auta pro sezonu 2016/17 | foto: ADAC

Podzimní test evropských autoklubů v čele s německým ADAC ukázal, že nejlepší zimní obutí pro auta formátu Škody Fabie s rozměrem 185/65 R15 je od značek Goodyear a Michelin. Autokluby porovnávaly 15 sad z nabídky pro letošní sezonu. Kromě jízdních vlastností na různém povrchu se testoval také vliv pneumatik na spotřebu paliva, na hluk, který kola za jízdy vydávají, a rychlost opotřebení.

V 15palcovém rozměru si vítězství odnesl GoodYear UltraGrip 9, který je na internetu k sehnání od 5 200 Korun za sadu.

Ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier připomíná, že tento plášť sbíral ocenění i v loňském roce. „Podává vyrovnané výsledky bez ohledu na povrch, na sněhu pak doslova exceluje. A navrch boduje i nízkým valivým odporem,“ popisuje Schwangmaier. Na druhém místě se umístil Michelin Alpin A4, sada od 5 800 korun. „I když se profiluje jako spíš městský dezén s vysokým komfortem jízdy, zvládne i náročnější cesty. V testech časopisů AutoBild a Autoexpress už sbírá přední příčky i nástupce tohoto pláště, Michelin Alpin 5. Francouzské gumy navíc přidávají bezkonkurenční kilometrový nájezd,“ dodává Vojtěch Schwangmaier.

Test pneumatik ADAC 2016

Novinkou s vysokými ambicemi je i Pirelli Cinturato Winter. „Oproti vedoucí dvojici neznatelně ztratila na suchém asfaltu, hlavně však vyniká tam, kde je třeba - na mokru a ve sněhu, kde se mezi 13 plášti umístila na druhém místě. Obecně se dá čekat, že v dalších testech tyto svoje kvality potvrdí,“ dodává.

ADAC upozornil, že některé pneumatiky vykazují v konkrétních ukazatelích dobré až velmi dobré vlastnosti. „Kupující by se tedy měli řídit především svými vlastními požadavky na zimní obutí a měli by brát ohled na individuální jízdu vozu,“ uvádí autoklub na svých webových stránkách.

České pneumatiky Barum Polaris 3 skončily v celkovém hodnocení testu na 12. místě, tedy čtvrté od konce. Ve srovnání zaostávají především při jízdě na mokré zimní vozovce. Naopak jako jedny z nejlepších dopadly po stránce opotřebení.

Dvě sady pneumatik autokluby řidičům pro tuto sezonu nedoporučují. „Pneumatiky Firestone Winterhawk 3 a Kleber Krisalp HP2 na mokré silnici nezaručují tolik bezpečí jako ostatní testované výrobky,“ cituje z výsledků testování šéfredaktor specializovaného magazínu AutemBezpečně.cz Petr Buček.

„Když nechcete studovat testy zimních pneumatik, sáhněte po dezénu od Nokianu,“ přidává tajný tip Schwangmaier z Pneumatiky.cz. „Finové mají své testovací centrum ve městě Ivalo za polárním kruhem a jsou dlouhodobě zapsáni jako výrobci skvělých zimních gum.“ To se podle Schwangmaiera potvrdilo i letos, kdy se dezén WR D4 v testech umístil mezi třemi nejlepšími. „Na sněhu a ledu exceluje, na mokru se na něj můžete spolehnout, a i když je o něco hlučnější, tak cenou vám vše vynahradí,“ komentuje.

Podívejte se na návod, jak správně vybírat zimní pneumatiky:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.