Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test zimních pneumatik: vítězí dražší pláště

aktualizováno 
Ve srovnávacím testu zimních pneumatik zvítězily pláště, které zaručují autu bezpečí při všech možných stavech zimní silnice – na ledu, na sněhu, na mokru a také na promrzlém suchém asfaltu. Ve většině případů platí, že dražší pneumatiky dopadají v testech lépe než levnější obutí.

Testy zimních plášťů řidičům radí při výběru pneumatik | foto: ADAC

Autokluby a spotřebitelské organizace jako každý rok před příchodem zimy spojily síly a vyzkoušely pneumatiky, které budou letos v prodeji. Ve srovnání se objevilo 34 různých plášťů ve dvou velikostech.

Mezi 13palcovými plášti zvítězila dvojice Dunlop SP Winter Response a Continental Winter Contact TS 800. Ze srovnání 16palcových zimních pneumatik vyšli jako vítězové Michelin Primacy Alpin PA3 a Dunlop SP Winter Sport 3D.

Menší ze dvou zkoušených obutí s rozměrem 155/70R 13 využívají dnes už spíše majitelé ojetin než nových vozů. Výsledky této části testu se hodí majitelům felicií a favoritů.

Ale také těm, kteří vlastní Opely Corsa, Fordy Fiesta, Fiaty Punto nebo Renaulty Clio.

"I když se dnes jedná většinou o starší auta, ani u těchto by se při výběru pneumatik nemělo zapomínat na bezpečnost,“ řekl pro internetové stránky rakouského autoklubu ÖAMTC Friedrich Eppel, expert na obutí aut.

Druhá sada testovacích pneumatik měla rozměr 205/55 R16. Tyto pláště používají na svých vozech majitelé větších aut, jako jsou Škody Octavia a Superb, ale taky řady dalších konkurenčních aut podobných rozměrů.

Čtyři nejlepší pláště v testech získaly za své vlastnosti tři hvězdičky. Za velmi dobré testovací komisaři považují také pneumatiky, které v testech dostaly dvě hvězdičky.

Pláště s jednou hvězdou zkušební komisaři řidičům také doporučují, ale zároveň dodávají, že k nim mají výhrady.

Mezi takové "jednohvězdičkové“ pneumatiky se zařadil také tuzemský výrobek Barum Polaris 2. V hodnocení u něj stojí, že je slabý na zimní mokré silnici a na ledu dopadnul z testovaných úplně nejhůře. Jeho větší valivý odpor je přitom příčinou také vyšší spotřeby paliva.

Německý autoklub ADAC, který patřil k organizátorům testu, si všímá právě vlastností plášťů, které mají vliv na spotřebu, a tím také na množství emisí.

Požadavek některých politiků, kteří chtějí pneumatiky rozdělit na šetrnější k životnímu prostředí a méně přívětivé, považuje za nesprávný. Mohlo by se totiž stát, že by byla kvůli nižší spotřebě chválena pneumatika, která má horší vlastnosti třeba na sněhu. Auto s takovými plášti by tak přes menší apetit bylo nebezpečnější.

Valivému odporu, který souvisí se spotřebou paliva, dávají organizátoři srovnávacího testu v celkovém hodnocení 10procentní podíl.

Pokud někdo váhá, zda se mu zimní pneumatiky vyplatí, a zvažuje, zda nejezdit v chladných měsících na letním obutí, toho varuje Friedrich Eppel z autoklubu ÖAMTC: "Při nízkých teplotách jsou zimní pneumatiky bezpodmínečně nutné. I kdyby se letos opakovala zima s menším množstvím sněhu.“

Spoléhat nelze ani na systémy ABS a ESP, které pomáhají autu před smykem na kluzkém povrchu. Se špatným obutím se oba elektroničtí pomocníci dostanou mnohem dříve na hranici svých možností.

Jako každý rok platí, že zimní pláště patří na auto, jakmile teploty pravidelně klesají pod 7 stupňů Celsia. Což se většinou děje od druhé půlky října do Velikonoc.

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 155/70 R13

155/70 R13 hodnocení ADAC celková známka sucho  mokro  sníh  led  hluk  spotřeba paliva opotřebení
Dunlop SP Winter REsponse *** 2,5 2,4 2,3 2,5 3,3 3,0 2,1 2,3
Continental Winter-Contact TS 800 *** 2,5 2,5 2,4 2,1 2,9 3,0 2,2 3,0
Sava Eskimo S 3 ** 2,4 2,6 2,6 2,1 3,2 3,0 2,1 1,6
Fulda Kristall Montero ** 2,5 2,4 2,5 2,7 3,1 3,1 2,0 1,4
Pirelli W 160 Snowcontrol ** 2,5 2,7 2,7 2,2 2,7 2,9 2,2 2,2
Goodyear Vector 5+ ** 2,5 2,2 2,6 3,0 3,0 2,9 2,1 1,8
Bridgestone Blizzak LM 20 ** 2,6 2,5 2,9 2,5 3,1 3,0 2,4 1,2
Esa-Tecar Supergrip 6 ** 2,6 2,5 2,8 2,7 2,8 2,8 2,0 2,1
Vredestein Snowtrac ** 2,6 2,4 2,7 2,7 2,7 2,9 2,1 2,6
Semperit Winter Grip * 2,7 2,6 3,1 2,2 3,2 2,9 2,1 3,1
Barum Polaris 2 * 3,0 2,5 3,7 2,4 3,6 3,1 2,3 2,5
Viking Snowtech * 3,0 2,6 3,6 2,4 3,4 2,8 2,2 3,2
Hankook W440 Icebear * 3,0 2,5 3,5 3,1 3,4 2,6 2,2 3,0
Maxxis MA-PW * 3,1 2,9 3,8 2,7 3,4 3,1 2,1 2,4
Kleber Krisalp 3 - 2,9 2,7 4,0 2,3 3,0 2,8 2,3 1,4
Pneumant PN 150 Wintec - 3,2 2,6 5,3 2,0 2,8 2,9 2,1 1,7
Rigdon M+S 178 - 3,2 4,7 3,6 2,0 3,0 3,5 2,2 3,3
Toyo Vario V2 - 3,4 2,5 5,1 2,5 3,1 2,8 2,0 3,0

Hodnocení pneumatik 155/70 R13
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,6-2,5 2,6-3,0 3,1-3,8 3,9-5,5
sníh 0,6-2,5 2,6-3,0 3,1-4,0 4,1-5,5
led 0,6-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
hluk 0,6-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 205/55 R16

205/55 R16 hodnocení ADAC celková známka sucho  mokro  sníh  led  hluk spotřeba paliva opotřebení
Michelin Primacy Alpin PA 3 *** 2,4 2,3 2,8 2,1 3,2 2,5 2,4 0,6
Dunlop SP Winter Sport 3D *** 2,4 2,5 2,7 2,1 3,2 2,5 2,1 1,7
Continental Winter-Contact TS 810 ** 2,5 2,8 2,3 2,0 3,2 2,5 2,6 3,2
Goodyear Ultra Grip Performance ** 2,6 2,6 3,0 2,9 3,3 2,6 2,0 1,1
Vredestein Snowtrac 2 ** 2,7 2,6 2,6 2,2 3,4 2,9 2,3 3,3
Uniroyal MS Plus 66 ** 2,7 2,5 2,6 2,1 3,2 2,5 3,2 3,2
Yokohama W.drive ** 2,7 2,5 3,2 2,4 3,2 2,5 2,1 2,1
Bridgestone Blizzak LM 25 ** 2,7 2,5 3,4 1,9 3,4 3,0 2,3 2,3
Maloya Cresta 220 ** 2,7 2,5 2,8 2,2 3,5 2,9 2,6 3,2
Semperit Speed Grip ** 2,8 2,7 3,2 2,4 3,4 2,8 2,1 2,7
Hankook W 440 Icebear ** 2,9 2,6 3,4 2,5 3,2 3,0 2,1 2,7
Pirelli Winter 210 Sottozero ** 2,9 3,3 3,5 2,5 3,4 2,5 2,0 2,3
Toyo Snowprox S952 ** 3,0 3,3 3,3 2,4 3,3 2,9 3,0 2,3
Fulda Kristall Supremo * 2,8 2,4 3,3 3,1 3,3 2,8 2,9 0,8
Firestone Winterhawk * 3,0 2,7 3,6 2,4 3,2 2,8 2,9 2,9
Avon Ice Touring ST * 3,0 2,4 3,7 2,8 3,7 2,9 2,4 2,5

Hodnocení pneumatik 205/55 R16
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sníh 0,6-2,5 2,6-3,0 3,6-4,0 4,1-5,5
led 0,6-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
hluk 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.