Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Testovaný opel nezklamal

  17:21aktualizováno  17:21
Devět roků starý Opel Vectra 1.6 GL, který se v MF DNES podrobuje dlouhodobému testu, zvládl na trase do francouzských a italských zimních středisek a zpět 2700 kilometrů bez nejmenších problémů. Byť má za sebou už 106 tisíc kilometrů, absolvoval celou cestu s průměrnou spotřebou 6,7 litru benzinu na 100 kilometrů.

Motor testované vectry zvládal jízdu po Alpách bez zaváhání - ať už překonával desítky kilometrů dlouhá stoupání, nebo sjížděl dlouhé serpentýny. V dlouhých klesáních se sice brzdy hlásily silným zápachem od obložení, vůz však bezpečně zpomalovaly. Dobrý dojem na zimní trase zanechalo také obutí - nová sada zimních pneumatik Good Year Ultra Grip 6.

Tento model letos patřil v mezinárodních srovnávacích testech k absolutní špičce a nezklamal ani na kolech testovaného oplu. Spotřeba benzinového motoru 1.6 se pohybovala od 6,5 litru na dálnicích s rychlostí omezenou na 130 kilometrů v hodině až po 7,4 litru na německých dálnicích bez rychlostního omezení, kde vectra projížděla rychlostí 150 až 160 kilometrů v hodině.

MF DNES podrobuje vůz Opel Vectra testu na čtyřicet tisíc kilometrů a zkouška se nyní přehoupla do druhé čtvrtiny. Dlouhodobá spotřeba vozu je 7,2 litru na 100 kilometrů. Test má odpovědět na otázku, co lze očekávat od staršího vozu ve zhruba stotisícové ceně. Právě o taková auta je mezi ojetinami v Česku největší zájem.

Opel Vectra stál redakci MF DNES 105 tisíc korun, dalších 13 tisíc spolkla první prohlídka ve značkovém servisu, kde v autě preventivně vyměnili rozvodový řemen a olej spolu s opotřebovaným brzdovým obložením. Od té doby opel nepotřeboval na opravách ani korunu.

Ceny dílů na Opla Vectru (Kč)

Země Přední nárazník Chladič Čelní sklo

Německo

20 370

5818

11 492

Švýcarsko

12 844

10 996

15 939

Rakousko

20 258

5787

11 417

Francie

8719

5793

11 441

Itálie

8145

10 020

10 007

Česko

7530

7800

9080 

Poznámka: Cena nárazníku je včetně lakování, chladiče včetně náplně    Pramen: dovozce vozů Opel do ČR


Testovaný Opel Vectra roku výroby 1991 najel mezi Českou republikou a alpskými zeměmi bez jakýchkoliv problémů téměř tři tisíce kilometrů

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.