Testovaný vůz má přednosti i nedostatky

-
Po čtyřiceti tisících kilometrech kombinovaného provozu na benzin a zemní plyn se u Škody Octavie 1,8 potvrdily očekávané a ukázaly některé nové přednosti i nevýhody plynového zařízení.

+

- Úspora zhruba koruny na každém kilometru
- Možnost levného cestování i v západní Evropě
- Tišší motor
- Ekologický provoz
- Vliv na skleníkový efekt je o 20 procent menší než u benzinu
- Minimální údržba - jen preventivní kontrola
- Spolehlivost v provozu
- Perspektiva dalšího zlevnění provozu, neboť zatímco benzin je poslední dobou stále dražší, cena zemního plynu pro velkoodběratele, tedy i pro čerpací stanice, poklesla
- Zůstává možnost cestování na benzin

-

- Nutnost investice do pořízení plynové techniky
- Je nezbytné úřední schválení plynové techniky ve voze, i když formality nejsou u techniky schválené k hromadnému využití složité
- Jen sedm čerpacích stanic zemního plynu v zemi
- Zmenšení zavazadelníku o objemnou plynovou nádrž, což u octavie vadí méně než u felicie
- Vůz upravený na plyn je schválen jako čtyřmístný, neboť z užitečné hmotnosti je nutné odečíst téměř sto kilogramů za plynovou techniku s těžkou nádrží
- Ztráta patnácti procent z výkonu vozu
- Nutnost zvýšené opatrnosti při manipulaci s vozem
- Malý dojezd - jen 190 až 220 kilometrů - na nádrž plynu