Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Thalia - menší ve větším

  9:05aktualizováno  9:05
Všeobecná snaha zasáhnout účelným autem za přijatelnou cenu městskou rodinu s malým dítětem se Renaultu podle počtu prodejů daří modelem Thalia. Týden jezdil tento vůz poháněný motorem 1.4 16V s redaktory MF DNES a několika spolupracovníky a všichni se shodli na dojmu, že ve větším voze, nahlíženo zvenčí, je po nasednutí nečekaně stísněnější interiér.

Zvenčí thalia působí jako konzervativní, menší, "tlustší" sedan, ale pobyt v interiéru tomu příliš neodpovídá. Provedení vnitřku auta je určeno použitými plasty. Velmi jednoduše a pěkně jsou zkombinované světlé a tmavé plochy, které posádku nevedou dojem především k šedivé náladě.

Může se hodit

Internetová nabídka nových i zánovních vozů Renault Thalia
Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Řidič sevře příjemný volant se silným věncem. Těsně pod ním je i jednoduché ovládání základních funkcí rádia, rychle se na to zvyká. Přístrojová deska ani středová konzole se nijak nesnaží vymknout se třídě, do níž vůz patří. Přední sedadla jsou dostatečně pohodlná i na střední cestu, a zvláštní pochvalu zaslouží při delší jízdě správně umístěná hlavová opěrka.

Naopak zadní sedadla jsou už o něco skoupější na prostor a cestující se vzrůstem kolem 180 centimetrů pocítí blízkost stropu. Šestnáctiventilová čtrnáctistovka má deklarovaný výkon 98k a propůjčuje mu tím dostatečnou hbitost. Thalia spolehlivou příměstskou službu s občas nutným odpichem plnila dostatečně. Ani při živější jízdě mezi semafory stylem "brzda -plyn" a při dálničním režimu agregát nežádal o moc víc paliva.

Pár obtíží thalia i přes jinak pozitivní dojem na sebe prozradila. Tak například při brzdění motorem se s železnou pravidelností při otáčkách zhruba 2100 ozvalo někde ze zadní spodní části ostré plechové zadrnčení. Další piha na kráse se projevila v užší světlosti víka kufru. Nezbytnost hlubokého předklonu a šátrání nataženýma rukama v kufru tak napříště přiměla prakticky všechny k odložení zavazadla nebo třeba i středního nákupu na zadní sedadlo. Na tom se to přirozeně časem musí projevit.

Když už uživatel thalie vše naloží, nasedne a rozjede se, uklidní ho zase dobře sedící podvozek, tichý a kultivovaný chod. Snad jen na klesavé zatáčky je dobré dát pozor.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 8
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8
Karoserie a interiér
Prostor na předních sedadlech 8
Prostor na zadních sedadlech 7
Využití kufru 7
Výhled z vozu 9
Podvozek
Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
*maximální počet bodů: 10

Měření MF Dnes

Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,2
Zrychlení 0-400 m (s) 18,8
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 12,9
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 27,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,1


Prognóza odhadce

Cena nového vozu: Renault Thalia II 1.4 16V Expression 334 900 Kč

Hlavními klady thalie jsou poměr mezi cenou a užitnou hodnotou (především u základního provedení), koncepce tříprostorové karosérie a dynamické pohonné jednotky.Thalia slaví na trhu úspěch (cca 1500 prodaných vozů na trhu v Česku v roce 2001). Na trhu ojetých vozidel můžeme předpokládat průměrnou amortizaci a rostoucí poptávku. Po pětiletém provozu klesne hodnota této malé francouzské limuzíny na cca 144 000 Kč.
(Tomáš Majer - autor je spolupracovníkem redakce)

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.