Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Grand Tour je starý dobrý Top Gear, jen víc rozhazovačný

  19:00aktualizováno  19:00
Dlouho očekávaný pořad The Grand Tour s trojicí někdejších moderátorů Top Gearu v čele s Jeremym Clarksonem odvysílal svůj první díl. A přináší přesně to, co se dalo očekávat. Tedy zábavu v automobilovém podání. Oproti Top Gearu se Grand Tour vlastně nezměnila ani trochu, jen je více rozhazovačná.

První díl Grand Tour je dostupný v rámci služby Amazon Prime a zhlédli ho diváci po celém světě. Kdo čekal, že přinese nová show trojice Clarkson, Hammond a May oproti Top Gearu, který před časem opustili, něco nového, bude zklamán. The Grand Tour staví přesně na těch základech, na kterých stál Top Gear před odchodem svých dlouholetých moderátorů.

Zatímco nová série Top Gearu s novým obsazením sklidila kritiku, u Grand Tour převládají nadšené reakce. Ano, je to přesně ta automobilová zábava známé trojice, na jakou jsme byli zvyklí. Internetový formát jen znamená, že show může být delší (první díl má hodinu a deset minut) a také že moderátoři snad mohou ve svých vtipech zajít o trochu dále než na půdě BBC.

Jenže upřímně, tohle je také trochu problém Grand Tour. Aby se od Top Gearu odlišila, sama se na něj zbytečně odkazuje a pak přidává několik možná až příliš nejapných vtipů. Ano, ty tak nějak ke Clarksonovi a spol. patří, jenže zároveň působí, alespoň v prvním dílu, trochu nuceně. Lepší to je v průběhu samotného dějství, kde vzájemné narážky moderátorů na ostatní kolegy plynou mnohem lépe než několik účelově přichystaných vtipů. Takovým je třeba jméno trati – Eboladrome – prý proto, že připomíná tvar viru ebola.

Grand Tour je tedy Top Gear, jaký ho chtěli Clarkson, Hammond a May mít, ale ona zábava si musí trochu sednout. Uvidíme, jak to bude vypadat v dalších dílech, zda přinesou i nějaké nové prvky. Zatím se totiž vše odvíjí od původního formátu. Místo pevného studia je tu sice putovní stan a s povídáním s celebritami moderátoři v názorné scénce skoncovali, ale je tu vlastní závodní trať pro měření časů, závodní jezdec (který už ale není tajný) a také nějaké to povídání ve studiu (pardon, stanu).

První díl obsahuje téměř výhradně film se soubojem takzvané „svaté trojice“ supersportů, tedy Ferrari LaFerrari, Porsche 918 a McLaren P1. Grand Tour není první, kdo tato auta pohromadě otestoval, i přesto je to zábava a film, rozdělený na dvě části, rozhodně ani při své délce nenudí.

Uvidíme, zdá se, že by to mohl být trend v celé show, namísto kratších reportáží dostane prostor jedno hlavní téma. Možná by bylo fajn, kdyby bylo spojené pohromadě a nikoli rozděleno, tak jak tomu bývalo u Top Gearu, ale pravdou je, že doplňkové kratší filmy (v prvním díle krátký s BMW M2 představující novou trať) by pak možná nepřitáhly velkou pozornost diváků.

První díl pořadu Grand Tour obsahuje téměř výhradně film se soubojem takzvané...

Co na Grand Tour rozhodně vidět je, jsou peníze. Produkce je skutečně náročná, na druhou stranu už úvodní scénou první díl nastavuje laťku opravdu hodně vysoko. Byla to údajně nejdražší televizní úvodní scéna v historii (stála možná až 100 milionů korun) a je to na ní vidět. Diváky určitě přitáhne, jen je otázkou, jestli v nich nevzbudí příliš velká očekávání.

Fotogalerie

Ostatně, to by mohlo být celkově tím největším problémem The Grand Tour. Kdo čekal něco výrazně jiného a něco víc než Top Gear, bude zklamán. Kdo se ovšem chce bavit u pořádné automobilové show, zcela jistě si přijde na své.

Show budou moci sledovat diváci od prosince po celém světě, nyní funguje podle Guardianu v USA, Velké Británii, Německu, Rakousku a Japonsku. Službu Amazon Prime si lze předplatit třeba na britském Amazon.co.uk i s českou platební kartou a poštovní adresou. Bez problémů si pak lze Grand Tour pustit z archivu služby. Měsíčně vyjde Prime na šest liber.





Nejčtenější

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.