Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tchajwanský elektrovůz má krásný interiér a spoléhá na Italy

  14:01aktualizováno  14:01
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodajů iDNES.cz) - Tchajwanská skupina Thunder Power, což v překladu znamená „hromovou sílu“, chce v roce 2017 v Evropě nabízet elektrické vozy s dojezdem až 650 kilometrů. Evropská produkce bude pocházet ze zatím nespecifikovaného výrobního závodu. Projekt se představil na frankfurtském autosalonu.

V roce 2018 se má řada elektromobilů Thunder Power objevit na čínském trhu a následně v USA. V Číně se také nachází hlavní výrobní závod. Kompletní výzkum a vývoj všech vozů bude probíhat v evropské centrále u Milána.

Fotogalerie

Automobilka ve Frankfurtu představila elektrický sedan s výkonem 230 nebo 320 kW a dojezdem 650 kilometrů, nebo 300 kilometrů po půlhodině nabíjení. Maximální rychlost je 210 km/h, zrychlení na stovku prý zvládne pod šest sekund. Baterie uložené v podlaze mají mít kapacitu 125 kWh.

Vůz s velmi nekonvenčním designem karoserie a nádherným interiérem se má s hmotností vejít pod dvě tuny. Odhadovaná cena je v přepočtu asi 1,5 milionu korun.

Elektromobil Thunder Power

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Výkonnější verze má zrychlit z nuly na 100 km/h pod pět sekund a má mít maximální rychlost 250 km/h. Minimalisticky čistý design sedanu bez snad jediné hrany navrhlo renomované italské studio Zagato a na vývoji technologií se podílely společnosti Bosch, Dallara a CSI. Ve vývojovém týmu najdeme konstruktéry, kteří pracovali u Bugatti nebo Fordu.

Časem má dorazit také SUV, crossover a klasičtěji střižené menší auto.

Tchajwanský projekt se inspiruje úspěchy americké elektro-automobilky Tesla.

Autoři: ,




Nejčtenější

Besip 4
Zpomal, budeš rychlejší. Nová kampaň učí řidiče jezdit v uzavírkách

Odjezdy na dovolenou a prázdninový provoz budou komplikovat uzavírky, hlavně projet dálnici D1 je utrpení. BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.