Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tchajwanský elektrovůz má krásný interiér a spoléhá na Italy

  14:01aktualizováno  14:01
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodajů iDNES.cz) - Tchajwanská skupina Thunder Power, což v překladu znamená „hromovou sílu“, chce v roce 2017 v Evropě nabízet elektrické vozy s dojezdem až 650 kilometrů. Evropská produkce bude pocházet ze zatím nespecifikovaného výrobního závodu. Projekt se představil na frankfurtském autosalonu.

V roce 2018 se má řada elektromobilů Thunder Power objevit na čínském trhu a následně v USA. V Číně se také nachází hlavní výrobní závod. Kompletní výzkum a vývoj všech vozů bude probíhat v evropské centrále u Milána.

Fotogalerie

Automobilka ve Frankfurtu představila elektrický sedan s výkonem 230 nebo 320 kW a dojezdem 650 kilometrů, nebo 300 kilometrů po půlhodině nabíjení. Maximální rychlost je 210 km/h, zrychlení na stovku prý zvládne pod šest sekund. Baterie uložené v podlaze mají mít kapacitu 125 kWh.

Vůz s velmi nekonvenčním designem karoserie a nádherným interiérem se má s hmotností vejít pod dvě tuny. Odhadovaná cena je v přepočtu asi 1,5 milionu korun.

Elektromobil Thunder Power

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Výkonnější verze má zrychlit z nuly na 100 km/h pod pět sekund a má mít maximální rychlost 250 km/h. Minimalisticky čistý design sedanu bez snad jediné hrany navrhlo renomované italské studio Zagato a na vývoji technologií se podílely společnosti Bosch, Dallara a CSI. Ve vývojovém týmu najdeme konstruktéry, kteří pracovali u Bugatti nebo Fordu.

Časem má dorazit také SUV, crossover a klasičtěji střižené menší auto.

Tchajwanský projekt se inspiruje úspěchy americké elektro-automobilky Tesla.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.