Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tchajwanský elektrovůz má krásný interiér a spoléhá na Italy

  14:01aktualizováno  14:01
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodajů iDNES.cz) - Tchajwanská skupina Thunder Power, což v překladu znamená „hromovou sílu“, chce v roce 2017 v Evropě nabízet elektrické vozy s dojezdem až 650 kilometrů. Evropská produkce bude pocházet ze zatím nespecifikovaného výrobního závodu. Projekt se představil na frankfurtském autosalonu.

V roce 2018 se má řada elektromobilů Thunder Power objevit na čínském trhu a následně v USA. V Číně se také nachází hlavní výrobní závod. Kompletní výzkum a vývoj všech vozů bude probíhat v evropské centrále u Milána.

Fotogalerie

Automobilka ve Frankfurtu představila elektrický sedan s výkonem 230 nebo 320 kW a dojezdem 650 kilometrů, nebo 300 kilometrů po půlhodině nabíjení. Maximální rychlost je 210 km/h, zrychlení na stovku prý zvládne pod šest sekund. Baterie uložené v podlaze mají mít kapacitu 125 kWh.

Vůz s velmi nekonvenčním designem karoserie a nádherným interiérem se má s hmotností vejít pod dvě tuny. Odhadovaná cena je v přepočtu asi 1,5 milionu korun.

Elektromobil Thunder Power

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Výkonnější verze má zrychlit z nuly na 100 km/h pod pět sekund a má mít maximální rychlost 250 km/h. Minimalisticky čistý design sedanu bez snad jediné hrany navrhlo renomované italské studio Zagato a na vývoji technologií se podílely společnosti Bosch, Dallara a CSI. Ve vývojovém týmu najdeme konstruktéry, kteří pracovali u Bugatti nebo Fordu.

Časem má dorazit také SUV, crossover a klasičtěji střižené menší auto.

Tchajwanský projekt se inspiruje úspěchy americké elektro-automobilky Tesla.

Autoři: ,




Nejčtenější

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.