Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tchajwanský elektrovůz má krásný interiér a spoléhá na Italy

  14:01aktualizováno  14:01
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodajů iDNES.cz) - Tchajwanská skupina Thunder Power, což v překladu znamená „hromovou sílu“, chce v roce 2017 v Evropě nabízet elektrické vozy s dojezdem až 650 kilometrů. Evropská produkce bude pocházet ze zatím nespecifikovaného výrobního závodu. Projekt se představil na frankfurtském autosalonu.

V roce 2018 se má řada elektromobilů Thunder Power objevit na čínském trhu a následně v USA. V Číně se také nachází hlavní výrobní závod. Kompletní výzkum a vývoj všech vozů bude probíhat v evropské centrále u Milána.

Fotogalerie

Automobilka ve Frankfurtu představila elektrický sedan s výkonem 230 nebo 320 kW a dojezdem 650 kilometrů, nebo 300 kilometrů po půlhodině nabíjení. Maximální rychlost je 210 km/h, zrychlení na stovku prý zvládne pod šest sekund. Baterie uložené v podlaze mají mít kapacitu 125 kWh.

Vůz s velmi nekonvenčním designem karoserie a nádherným interiérem se má s hmotností vejít pod dvě tuny. Odhadovaná cena je v přepočtu asi 1,5 milionu korun.

Elektromobil Thunder Power

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Výkonnější verze má zrychlit z nuly na 100 km/h pod pět sekund a má mít maximální rychlost 250 km/h. Minimalisticky čistý design sedanu bez snad jediné hrany navrhlo renomované italské studio Zagato a na vývoji technologií se podílely společnosti Bosch, Dallara a CSI. Ve vývojovém týmu najdeme konstruktéry, kteří pracovali u Bugatti nebo Fordu.

Časem má dorazit také SUV, crossover a klasičtěji střižené menší auto.

Tchajwanský projekt se inspiruje úspěchy americké elektro-automobilky Tesla.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.