Tiguan Concept: první oficiální fotky malého SUVolkswagenu

  • 12
UVNITŘ: VIDEA - Že se malý volkswagen bude vyrábět od konce příštího roku a bude nosit jméno Tiguan už je jisté od letošního července. Právě nyní se promenuje ve výrazné oranžové na autosalonu v Los Angeles. Pod kapotou má nový turbodiesel, který by měl obstát i před přísnými americkými ekonormami.

Jméno vybrali novému malému SUVčku čtenáři magazínu AutoBild letos v letním hlasování. Jméno vybíralo 350 tisíc lidí z deseti evropských zemí. Jedná se o spojení dvou zvířat – tygra a leguána (německy Tiger a Leguan).

První ochutnávkou byl Concept A, který se představil letos na autosalonu v Ženevě. Na přehlídku do Los Angeles se vydává nová oranžová varianta, která je sériové podobě opět o krok blíž.

Tiguan se svými rozměry blíží MPV Touranu. Na délku má 4,4 metru, do šířky měří 1,85 metru a do výšky měří 1,69 metru.

Proporcemi je někde na půl cesty mezi touaregem a Golfem Plus, ze kterého také technicky vychází, je oproti němu ale o 20 cm delší. Oproti velkoprostorovému golfu je také o 10 cm vyšší.

Volkswagen poslední dobou představuje nebývale nápaditá auta, tiguan není výjimkou. Nebojí se vycenit zuby obří mřížkou chladiče s kovovými díly. Světla poděděná po konceptu A koukají na svět xenonovými výbojkami, mlhovky skládají LED diody.

Výrazné lemy blatníků nejsou oblé, trochu se zahranatily, objímají devatenáctiplacová kola. Oranžové lakování karoserie doplňují oranžové lamely na tlapkách pneumatik.

Odvázat se designéři ve Wolfsburgu umí už i při navrhování interiéru. Ten v losangelském tiguanu kombinuje tři barvy - nezbytnou oranžovou doplňují černá a stříbrná. Kůži na sedadlech prošili čalouníci oranžovou nití.

Tiguan odveze pět cestujících, zadní lavice se dá sklápět dopředu i vzad, se dvěma cestujícími se pak odvezou věci až 2,5 metru dlouhé. Interiér prosvětluje prosklená střecha.

Pod kapotu se nastěhoval nejnovější turbodiesel, který pod názvem BLUETEC vyvíjí Audi a Mercedes pro přísný severoamerický trh, který čoudivé nafťáky nechce.

Motor využívá modulární princip stavby. Hlavním posláním je ale především snižování emisí. Motor je vybaven například speciálním zařízením, které snižuje produkci oxidů dusíku (NOx) až o 90%.

Podle předchozích informací dostane malé SUV další lahůdku z dílny Volkswagenu - agregát 1.4 TSI s výkonem 150 koní. Nad ním se v nabídce objeví dvoulitr TFSI ve dvou výkonových verzích – se 170 nebo 200 koňskými silami.

Předchozí zprávy mluvily o naftových motorech s objemem dva litry, které vyvíjejí 140 a 170 koní.

Výstavní premiéru si tuguan příští podzim na autosalonu ve Frankfurtu, vyrábět se bude přímo v mateřském závodě značky ve Wolfsburgu.

Tiguan se tak na trhu spíše utká s vozy jako Toyota RAV4 nebo Honda CR-V. Cena nového volkswagenu tak podle této konkurence zřejmě neklesne pod 700 tisíc korun.

,