Tisícikoňový veyron poražen. Porsche DB: 8 704 koní

  • 42
Začátkem února se představilo největší a nejsilnější porsche všech dob. Silnější než supersportovní unikát jménem GT, větší a prostornější - ale i těžší - než cayenne, svým výkonem smete i vypiplané dítě automobilky Volkswagen, kterou Porsche částečně ovládá, Bugatti Veyron.

Ani tisíc a jeden kůň, který produkuje čtyřmi turbodmychadly dopovaný 16válec bugatti, není dost. Nové porsche si se svými 8 704 koňmi poradí s osmi veyrony.

O vládu nad silnicemi a okruhy se ale německo-francouzsko-italský supersport bát nemusí. Nové výkonné porsche je totiž lokomotiva, která bude zásobovat továrny züffenhausenské automobilky.

Automobilka se dohodla s německými drahami (Deutsche Bahn) a představila elektrickou lokomotivu řady 182 DB "Taurus" v bojovém zbarvení, která se díky motoru o výkonu 6 400 kW rozjede na - pro porsche obligátní - dvoustovku za 20 sekund.

Na boku Porsche DB se vyjímá silueta legendárního modelu automobilky 911. Karoserii má vyvedenou v porschí stříbrné metalíze, nejrychleji dokáže uhánět dvěstětřicítkou.

Siemens Eurosprinter
elektrická lokomotiva řady 182 DB "Taurus

"Porsche sází na koleje," řekl Wendelin Wiedeking na berlínském hlavním nádraží, když mu šéf DB Hartmut Mehdorn, předával klíčky od nového porsche. Generální ředitel automobilky při té příležitosti také uvedl, že: "Železniční spojení ušetří za rok přibližně 20 milionů ujetých kilometrů a 15 tisíc jízd kamionů."

Vlak bude zajišťovat přepravu dílů, ale též zkompletovaných vozů z továren ve Stuttgartu a Lipsku do přístavu v Emdenu. Do logistického řetěze bude později zapojena i finská továrna, ve které se montují boxstery.

***

Čtěte také: Nejpomalejší porsche světa. Maximální rychlost 24 km/h

Wendelin Wiedeking a Hartmut Mehdorn v kokpitu nové porsche-lokomotivy

,