Na druhém místě skončilo manažerské BMW 5/5 GT, třetí je Opel Meriva s netradičně řešenými dveřmi, čtvrtou příčku obsadil zástupce malých SUV Dacia Duster a pětici finalistů uzavírá prémiové SUV Volkswagen Touareg.
O titul bojovalo celkem 38 automobilových novinek tohoto roku, ze kterých 5 postoupilo do finále. V něm potom odborníci rozdělili body podle pravidel vycházejících z renomované evropské ankety Car of the Year (COTY), ve které rozhodují o umístění aut také motorističtí novináři.
Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotí především celková konstrukce a design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, výkon, funkčnost, plnění ekologických norem a cena. Jedním z hlavních kritérií umožňujících porovnání nominovaných aut nejrůznějších tříd a kategorií je value for money - hodnota získaná za vynaložené peníze.
Nejzajímavější technické řešení použité v automobilovém průmyslu v minulém roce je podle odborníků také z Itálie. Ocenění dostal motor od automobilky Fiat, dvouválec 0.9 Twin Air v atmosférické i přeplňované verzi.
Zelený autem roku 2011 je podle motoristických novinářů BMW 320d Efficient Dynamics Edition.