Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Titul "Motor roku 2002" získalo BMW

  16:35aktualizováno  16:35
V Mnichově mají co slavit. Bavorská automobilka si ze soutěže o nejlepší motor roku odnesla jednoznačně nejvíce cen. Navíc její moderní osmiválec Valvetronic o obsahu 4,4 litru, který pohání novinku BMW 745i, získal titul nejen ve své objemové kategorii, ale i v bitvě o nejinovativnější novinku a nejlepší agregát vůbec.

"Tento motor BMW si zaslouží pochvalu především za výkon a celkovou vytříbenost. Je to špička současného automobilového průmyslu," krátce zhodnotil "držitele" titulu "Motor roku 2002" Graham Johnson, šéf specializovaného časopisu, který soutěž organizuje. Oceněný agregát nabízí nejvyšší výkon 245 kilowatt (333 k) a 450 Nm točivého momentu.

Jury složená ze čtyřiceti odborníků a novinářů 18-ti zemí byla letos mnichovské automobilce mimořádně nakloněna. Ocenění získaly totiž i další motory. Například šestiválec o obsahu 3,2 litru, jenž pohání sportovní model M3, M Roadster i M Coupé zvítězil v kategorii od tří do čtyř litrů, navíc třílitr z trojkové řady, modelu Z3 či X5 vyhrál nad konkurenčními agregáty v rozmezí 2,5 až 3,0 litru.

Jde o ještě větší úspěch než v loňském ročníku soutěže, kde si hlavní titul odnesl také motor BMW, konkrétně jednotka 3,2 l z modelu M3. V minulosti hlavní cenu získala například Honda, Toyota, Audi či Ferrari.


 

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.