Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tohle lambo už si nekoupíte: unikátní reventón za milion euro

aktualizováno 
Vznikne jich jen dvacet a všechna už jsou vyprodána. Limitovanou edici vycházející z murciélaga vyrobí a dodá pěti přebohatým šťastlivcům Lamborgini příští rok.


Nasupené lamborghini má jméno po býkovi, který v roce 1943 zabil matadora Felixe Guzmana.

Šedozelený speciál na stánku ve Frankfurtu vyjde na milion eur, tedy nějakých 27 a půl milionu korun, taková je cena za exkluzivitu podle Lamborghini. Samozřejmě bez daně.

"Jakmile se to rozneslo, byli jsme vyprodaní během čtyř dnů," řekl generální ředitel automobilky Stephan Winkelmann. Dodal, že podnik může snadno prodat dalších 20 vozů. Většina kupců byli muži ze Spojených států, které jsou pro Lamborghini největším trhem.

Někteří z kupců nového modelu již nějaké Lamborghini mají. "Máme mezi zákazníky filmové hvězdy, sportovní hvězdy..., ale většina našich klientů jsou lidé z byznysu. Muži. Milovníci luxusního zboží," říká Winkelmann.

Reventón je postaven na modelu Murcielago LP640, kterému návrháři Lamborghini oblékli kabát z uhlíkových vláken. Inspirací jim byly stíhačky, konkrétně F22A Raptor. Automobilka říká, že každý díl karoserie je nový, uvnitř je ale příbuzenství s murciélagem znát.  Za pozornost stojí ukazatel přetížení na přístrojovce. Na cestu svítí silniční stíhačce diody a bi-xenony.

Motor je stejný 12válec 6,5litru jako u LP640, který rozjede vůz na 100 km/h za 3,4 vteřiny. Unikátní lamborghini díky němu umí upalovat až 340 km/h.

Pro srovnání: obyčejné LP640 ve verzi kupé stojí mnohem mírnějších 219 600 eur.

Výkon je rovných 640 koní (471 kw) a maximální krouticí moment dosahuje na 660 Nm, na všechna čtyři kola jej přenáší automatická převodovka e-gear.

Lamborghini začne vyrábět reventóny v lednu a zákazníkům je bude předávat od října příštího roku. Na vůz bude tříletá záruka, napsala agentura Reuters.

Autoři: ,




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.