Ilustrační foto - okruhový speciál Lamborghini Murciélago R-GT

Ilustrační foto - okruhový speciál Lamborghini Murciélago R-GT | foto: Lamborghini

Tohle už neuřídíte: Lamborghini Murciélago SV

  • 34
Pokud myslíte, že zběsilejší lamborghini než je top nesoucí označení Murciélago LP640 už vyrobit nejde, jste na omylu. Tou pravou esencí rychlosti, síly a znakem vítězství stroje nad člověkem bude verze SV.

SV je zkratka pro Superveloce, což italsky znamená superrychlý. To má ovšem v případě automobilky ze Sant´Agata Bolognese ale úplně jiný význam.

Tohle ďábelské lambo přijede podle informací serveru worldcarfans už v polovině příštího roku a doplní Superleggeru gallarda.

Přepracování se po jejím vzoru dočká všechno, mechanika, exteriér i interiér. Šetřit se nebude uhlíkem, pryč z auta půjdou všechny zbytečnosti, které jsou dobré akorát tak ke zvyšování hmotnosti.

K čemu je v takovém autě například rádio, když vám za zády hraje dvanáctiválcový orchestr 48ventilovou serenádu pro až 690 koní šestiapůllitru. Nárůst oproti šestisetčtyřiceti koním LP640 je tedy odhadován na 40 až 50 koníků.

Z uhlíkových vláken má být celé tělo Murciélaga Superveloce. Dveře a střecha budou hliníkové. Na záď se usadí nastavitelné křídlo a přibude hromada spojlerů optimalizujících aerodynamiku.

Největší překvapení ale bude čekat v prvním oblouku, namísto pohonu všech kol má mít SVčko poháněnou pouze zadní nápravu. Pneumatiky nazuté na odlehčených ráfcích zadních kol budou asfalt masírovat sedmi sty newtonmetry kroutícího momentu.

V rámci odtučňování se má ušetří víc než metrák hmotnosti. O 0,2 desetiny sekundy rychleji má také řadit převodovka E-gear (ve standardním provedení přeřadí za 0,4 s).


Témata: Lamborghini