Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tomáš Krejčíř: Na rozvoz limonád jedině ARO

  16:50aktualizováno  16:50
Tomáš Krejčíř svoji pětičlennou rodinu vozí v kombiverzi Fordu Mondeo. Plánuje však pořízení něčeho většího. Herec a moderátor televize Prima přiznává, že rychlostní limity někdy nedodržuje. Chystané zavedení bodového systému přesto vítá. „Myslím, že pomůže. Potřebujeme přitvrdit. V Norsku nebo USA vás ani nenapadne rychlost překročit,“ říká.

„Od svého mondea žádné brutální sprinty nevyžaduji,“ říká herec a moderátor.

Moderoval jste vyhlášení ankety Auto roku. Moderuje se vám jako řidiči taková akce lépe?
Byla to klasická práce a po této stránce nám s kolegyní bylo jedno, jestli jde o auta, nebo o vysavače. Ale asi jako každému chlapovi se i mně auta líbí. Už sice netoužím po nějakém sporťáku, ale za pěkným vozem se ohlédnu. Auto beru jako nezbytnou součást materiálního vybavení rodiny.

Jaký vůz vás nejvíc zaujal?
Pokud se přenesu přes rozumné uvažování, tak asi dvoumístný Mercedes SLK. Z finálové pětice se pak „jedničkové“ BMW. Jako otci tří dětí mě zaujala i šestimístná Honda FR-V. Ale proti Chrysleru Voyager, jehož koupi zvažuji, mi přijde trošku jako hračka.

A názor na vítěze?
Že to bude Škoda Octavia, bylo každému jasné. Mně se ale design nové verze moc nelíbí. Ta stará mi přišla lepší. Asi bych si ji nekoupil.

Co vás přivedlo k Fordu Mondeo?
Pragmatický důvod. Můj kamarád si často kupuje nové fordy a ty ojeté mi nabízí. S tímhle jezdil dva roky a pak mi ho prodal za dobrou cenu.

Jaká auta jste vystřídal?
Moje první bylo terénní ARO. Sháněli jsme něco většího na rozvoz limonád a tohle bylo to nejlevnější, co jsme sehnali. Sice „žralo“ asi dvacet litrů, ale byla to nádhera. Docela jsme se s ním vyřádili. Třeba jsem za to přivázal saně a tahal ženu po louce. Pak jsem měl Škodu 120, dacii, Toyotu Celica, golfa a Peugeota 405.

Máte tři děti. Používáte autosedačky?
Samozřejmě. Ale jakmile se s někým začnu bavit o autosedačkách, rozčilím se. Nechápu, proč ještě nikdo nevymyslel jednoduchý systém upínání dětí. To je strašlivá činnost. Musíte vytáhnout pás, předklonit sebe, předklonit dítě v sedačce, najít miniaturní „čudlík“, do kterého se pás musí s chirurgickou přesností zastrčit... Prostě pakárna.

Jak vnímáte návrhy na povinné používání autosedaček na všech silnicích?
Pro rodiny, které mají tři děti a v garáži stodvacítku, to může být problém. Přijde mi ale jako hazard v takovém autě ty děti vůbec vozit. Já bych se hrozně bál. Když do vás někdo narazí, nepomůžou ani autosedačky. Je to ode mě sprostý takhle mluvit, protože jsou rodiny, které na velké auto skutečně nemají peníze. Tyhle případy bych řešil výjimkou.

Vy se poutáte?
Většinou ano. Jednou jsem jel večer s kolegyní a připoutaný jsem nebyl. Navíc jsem neměl doklady, zadní „espézetku“ a nefungovalo mi otevírání dveří u řidiče. No a zastavila nás hlídka. Policista mi vytkl doklady i pásy. Poté jsem byl vyzván, abych si vystoupil z auta. Tak jsem vylezl okýnkem. Strážník zrudnul a jen zíral. Když jsem mu to vysvětlil, zeptal se, co se mnou má dělat.

Navrhl jsem, jestli by to nechtěl řešit domluvou. A on mi skutečně začal vysvětlovat, proč mám mít značku, proč papíry, proč mám být připoutaný a proč mám mít v pořádku otevírání dveří. Zakončil to tím, že jako trest bude stačit, když se tím oknem nasoukám zpět. Od té doby jezdím s doklady a poutám se, i když jedu nakoupit. (smích)

Stopoval jste někdy?
Zamlada jo. Jednou mi zastavil chlapík v hodně rychlém autě, a když jsme se rozjeli, vysvětlil mi, že má vypojenou ručičku tachometru, aby se s ním žena nebála jezdit. Od té doby jsem už tak rychle asi nejel. Navíc jsem poznal, že je opilý. Přesto jel naprosto v pohodě. Nakonec jsem si v uvědomil, že bych to třeba nemusel přežít, a radši jsem vystoupil.

Co říkáte na bodový systém?
Zkusit by se to mělo. Policisté lamentují, že nemají peníze na lidi, kamery nebo rychlá auta. Ale je potřeba si uvědomit, že kdyby to všechno bylo, ubude nehod, ušetří se ve zdravotnictví, na výplatách pojišťoven, nebudou umírat daňoví poplatníci... Druhá strana mince jsou úplatní policisté. Jel jsem s vysoce postaveným člověkem přes sto padesát za hodinu, změřili nás, řidič „vysolil“ pětistovku bez bloku a pokračovali jsme. To já asi nikdy neudělám, ale z obavy před ztrátou řidičáku takových případů bude přibývat.

CHTĚL JSEM ŽLUTÉ AUTO Ty doby už jsou ale dávno pryč. Teď už mi na barvě moc nezáleží, říká představitel Adama Rubeše z televizního seriálu Rodinná pouta

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.