Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Top Gear z Argentiny má dohru. Clarksonovi hrozí vězení

aktualizováno 
Nechvalně známé natáčení vánočního speciálu Top Gearu v Patagonii bude mít zřejmě další soudní dohru. Hlavnímu aktérovi Jeremymu Clarksonovi aktuálně hrozí až tři roky vězení za změnu poznávací značky vozidla.

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear. | foto: AP

Velmi napjaté vztahy mezi Velkou Británií a Argentinou jsou výsledkem situace z roku 1982, kdy se Argentina neúspěšně ve vojenském konfliktu pokusila zabrat nedaleké britské souostroví Falklandy a pro Jihoameričany je toto téma velmi citlivé i po více než třiceti letech.

Za vtípek sklidili kamení

Už zmínka o tom, že se známá trojice britských provokatérů Clarkson, Hammond a May bude v autech prohánět po argentinském území, vyvolalo velkou dávku emocí a všemu nasadila korunu poznávací značka H982 FKL na Porsche 928 GT Jeremyho Clarksona, která viditelně odkazovala na černou kaňku v historii Argentiny. I když Clarkson stále tvrdí, že je to náhoda.

Natáčení muselo být předčasně ukončeno po napadení a vyhrožování smrtí od davu místních obyvatel. Ve vzduchu mimo nadávek létaly i kameny. Argentinská vláda doporučila pořadu Top Gear urychlené opuštění země, což celý štáb udělal, ale neobešlo se to bez dalších divokých konfliktů během cesty k hranicím. Auta moderátorů zabavila policie a doprovodné vozy štábu byly poničeny kameny.

Clarkson momentálně připravuje pořad pro Amazon a dělá pro firmu reklamu:

Argentinským veteránům z Falkland však stále ležela v žaludku inkriminovaná poznávací značka a společně s právníky obvinili Clarksona a spol. z trestného činu, kterým byla výměna značek při úprku z Argentiny. Značky vyměnil tým Top Gearu pro uklidnění situace.

Soudkyně Maria Cristina Barrionuevová případ v dubnu uzavřela s tím, že tým Top Gearu nejednal ve špatné víře a změna značky byla vyvolána masivním tlakem vlády a široké veřejnosti.

Případ byl opět otevřen na popud oficiální stížnosti veterána Osvalda Hillara, který je zároveň mluvčím válečných veteránů z Falkland. Je přesvědčen o tom, že při výměně značek si posádka uvědomovala svou nezákonnou činnost podle paragrafu 289 argentinského zákona, kde je zakázáno falzifikovat či měnit číslo registrovaného objektu. Za zmíněný prohřešek hrozí trest šest měsíců až tři roky. Odvolávací soud společně s návladním žádá horní hranici trestu.

Známý skandalista Clarkson si tak může připsat další čárku do seznamu svých průšvihů. Z Top Gearu byl vyhozen po napadení producenta při natáčení a v minulosti se mu povedlo urazit skoro všechny od obyvatel Mexika po muslimské lesbičky (přečtěte si: Perly hubatého Clarksona: vrazi z kamionů a černé muslimské lesbičky).

Moderátorské trio pořadu Top Gear v roce 2011: vlevo Richard Hammond, uprostřed Jeremy Clarkson a vpravo James May.

Populární moderátorská trojice v Argentině narazila.

Za sebeobranu do vězení?

Sám Clarkson i štáb tvrdí, že provokativní značka byla tentokrát pouze dílem náhody, kdy bylo auto objednáno z inzerátu se zakrytou značkou a vozidlo poprvé viděli až před natáčením přímo v Argentině. Na druhou stranu v takto vyhrocené situaci asi jinou odpověď od tvůrců populárního pořadu čekat nemůžeme, i kdyby byla pravda někde úplně jinde.

Přehnaná je pochopitelně také reakce hrdých Argentinců, kteří nemohou překousnout vojenské selhání z minulosti. Je až směšné chtít poslat na tři roky do vězení někoho, kdo je v civilizované zemi zasypán kameny při úprku ze země a doslova se musí bát o život kvůli poznávací značce auta.

Pravděpodobnost, že by měl někdo ze štábu jít kvůli tomuto incidentu za mříže, je opravdu malá. Můžeme však téměř s jistotou čekat štiplavé narážky trojice Clarkson, May a Hammond v jejich novém pořadu. Boj o populární moderátory nakonec vyhrál Amazon a příští rok uvede vysoce očekávanou novou automobilovou show. Více informací o novém angažmá populárního moderátora najdete zde.

Autoři:




Nejčtenější

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Další z rubriky

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.