Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Top Gear z Argentiny má dohru. Clarksonovi hrozí vězení

aktualizováno 
Nechvalně známé natáčení vánočního speciálu Top Gearu v Patagonii bude mít zřejmě další soudní dohru. Hlavnímu aktérovi Jeremymu Clarksonovi aktuálně hrozí až tři roky vězení za změnu poznávací značky vozidla.

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear. | foto: AP

Velmi napjaté vztahy mezi Velkou Británií a Argentinou jsou výsledkem situace z roku 1982, kdy se Argentina neúspěšně ve vojenském konfliktu pokusila zabrat nedaleké britské souostroví Falklandy a pro Jihoameričany je toto téma velmi citlivé i po více než třiceti letech.

Za vtípek sklidili kamení

Už zmínka o tom, že se známá trojice britských provokatérů Clarkson, Hammond a May bude v autech prohánět po argentinském území, vyvolalo velkou dávku emocí a všemu nasadila korunu poznávací značka H982 FKL na Porsche 928 GT Jeremyho Clarksona, která viditelně odkazovala na černou kaňku v historii Argentiny. I když Clarkson stále tvrdí, že je to náhoda.

Natáčení muselo být předčasně ukončeno po napadení a vyhrožování smrtí od davu místních obyvatel. Ve vzduchu mimo nadávek létaly i kameny. Argentinská vláda doporučila pořadu Top Gear urychlené opuštění země, což celý štáb udělal, ale neobešlo se to bez dalších divokých konfliktů během cesty k hranicím. Auta moderátorů zabavila policie a doprovodné vozy štábu byly poničeny kameny.

Clarkson momentálně připravuje pořad pro Amazon a dělá pro firmu reklamu:

Argentinským veteránům z Falkland však stále ležela v žaludku inkriminovaná poznávací značka a společně s právníky obvinili Clarksona a spol. z trestného činu, kterým byla výměna značek při úprku z Argentiny. Značky vyměnil tým Top Gearu pro uklidnění situace.

Soudkyně Maria Cristina Barrionuevová případ v dubnu uzavřela s tím, že tým Top Gearu nejednal ve špatné víře a změna značky byla vyvolána masivním tlakem vlády a široké veřejnosti.

Případ byl opět otevřen na popud oficiální stížnosti veterána Osvalda Hillara, který je zároveň mluvčím válečných veteránů z Falkland. Je přesvědčen o tom, že při výměně značek si posádka uvědomovala svou nezákonnou činnost podle paragrafu 289 argentinského zákona, kde je zakázáno falzifikovat či měnit číslo registrovaného objektu. Za zmíněný prohřešek hrozí trest šest měsíců až tři roky. Odvolávací soud společně s návladním žádá horní hranici trestu.

Známý skandalista Clarkson si tak může připsat další čárku do seznamu svých průšvihů. Z Top Gearu byl vyhozen po napadení producenta při natáčení a v minulosti se mu povedlo urazit skoro všechny od obyvatel Mexika po muslimské lesbičky (přečtěte si: Perly hubatého Clarksona: vrazi z kamionů a černé muslimské lesbičky).

Moderátorské trio pořadu Top Gear v roce 2011: vlevo Richard Hammond, uprostřed...

Populární moderátorská trojice v Argentině narazila.

Za sebeobranu do vězení?

Sám Clarkson i štáb tvrdí, že provokativní značka byla tentokrát pouze dílem náhody, kdy bylo auto objednáno z inzerátu se zakrytou značkou a vozidlo poprvé viděli až před natáčením přímo v Argentině. Na druhou stranu v takto vyhrocené situaci asi jinou odpověď od tvůrců populárního pořadu čekat nemůžeme, i kdyby byla pravda někde úplně jinde.

Přehnaná je pochopitelně také reakce hrdých Argentinců, kteří nemohou překousnout vojenské selhání z minulosti. Je až směšné chtít poslat na tři roky do vězení někoho, kdo je v civilizované zemi zasypán kameny při úprku ze země a doslova se musí bát o život kvůli poznávací značce auta.

Pravděpodobnost, že by měl někdo ze štábu jít kvůli tomuto incidentu za mříže, je opravdu malá. Můžeme však téměř s jistotou čekat štiplavé narážky trojice Clarkson, May a Hammond v jejich novém pořadu. Boj o populární moderátory nakonec vyhrál Amazon a příští rok uvede vysoce očekávanou novou automobilovou show. Více informací o novém angažmá populárního moderátora najdete zde.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.