Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Top Gear z Argentiny má dohru. Clarksonovi hrozí vězení

aktualizováno 
Nechvalně známé natáčení vánočního speciálu Top Gearu v Patagonii bude mít zřejmě další soudní dohru. Hlavnímu aktérovi Jeremymu Clarksonovi aktuálně hrozí až tři roky vězení za změnu poznávací značky vozidla.

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear. | foto: AP

Velmi napjaté vztahy mezi Velkou Británií a Argentinou jsou výsledkem situace z roku 1982, kdy se Argentina neúspěšně ve vojenském konfliktu pokusila zabrat nedaleké britské souostroví Falklandy a pro Jihoameričany je toto téma velmi citlivé i po více než třiceti letech.

Za vtípek sklidili kamení

Už zmínka o tom, že se známá trojice britských provokatérů Clarkson, Hammond a May bude v autech prohánět po argentinském území, vyvolalo velkou dávku emocí a všemu nasadila korunu poznávací značka H982 FKL na Porsche 928 GT Jeremyho Clarksona, která viditelně odkazovala na černou kaňku v historii Argentiny. I když Clarkson stále tvrdí, že je to náhoda.

Natáčení muselo být předčasně ukončeno po napadení a vyhrožování smrtí od davu místních obyvatel. Ve vzduchu mimo nadávek létaly i kameny. Argentinská vláda doporučila pořadu Top Gear urychlené opuštění země, což celý štáb udělal, ale neobešlo se to bez dalších divokých konfliktů během cesty k hranicím. Auta moderátorů zabavila policie a doprovodné vozy štábu byly poničeny kameny.

Clarkson momentálně připravuje pořad pro Amazon a dělá pro firmu reklamu:

Argentinským veteránům z Falkland však stále ležela v žaludku inkriminovaná poznávací značka a společně s právníky obvinili Clarksona a spol. z trestného činu, kterým byla výměna značek při úprku z Argentiny. Značky vyměnil tým Top Gearu pro uklidnění situace.

Soudkyně Maria Cristina Barrionuevová případ v dubnu uzavřela s tím, že tým Top Gearu nejednal ve špatné víře a změna značky byla vyvolána masivním tlakem vlády a široké veřejnosti.

Případ byl opět otevřen na popud oficiální stížnosti veterána Osvalda Hillara, který je zároveň mluvčím válečných veteránů z Falkland. Je přesvědčen o tom, že při výměně značek si posádka uvědomovala svou nezákonnou činnost podle paragrafu 289 argentinského zákona, kde je zakázáno falzifikovat či měnit číslo registrovaného objektu. Za zmíněný prohřešek hrozí trest šest měsíců až tři roky. Odvolávací soud společně s návladním žádá horní hranici trestu.

Známý skandalista Clarkson si tak může připsat další čárku do seznamu svých průšvihů. Z Top Gearu byl vyhozen po napadení producenta při natáčení a v minulosti se mu povedlo urazit skoro všechny od obyvatel Mexika po muslimské lesbičky (přečtěte si: Perly hubatého Clarksona: vrazi z kamionů a černé muslimské lesbičky).

Moderátorské trio pořadu Top Gear v roce 2011: vlevo Richard Hammond, uprostřed...

Populární moderátorská trojice v Argentině narazila.

Za sebeobranu do vězení?

Sám Clarkson i štáb tvrdí, že provokativní značka byla tentokrát pouze dílem náhody, kdy bylo auto objednáno z inzerátu se zakrytou značkou a vozidlo poprvé viděli až před natáčením přímo v Argentině. Na druhou stranu v takto vyhrocené situaci asi jinou odpověď od tvůrců populárního pořadu čekat nemůžeme, i kdyby byla pravda někde úplně jinde.

Přehnaná je pochopitelně také reakce hrdých Argentinců, kteří nemohou překousnout vojenské selhání z minulosti. Je až směšné chtít poslat na tři roky do vězení někoho, kdo je v civilizované zemi zasypán kameny při úprku ze země a doslova se musí bát o život kvůli poznávací značce auta.

Pravděpodobnost, že by měl někdo ze štábu jít kvůli tomuto incidentu za mříže, je opravdu malá. Můžeme však téměř s jistotou čekat štiplavé narážky trojice Clarkson, May a Hammond v jejich novém pořadu. Boj o populární moderátory nakonec vyhrál Amazon a příští rok uvede vysoce očekávanou novou automobilovou show. Více informací o novém angažmá populárního moderátora najdete zde.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Karoq
Designér o nové Škodovce: Karoq se povedl, je hezčí než větší Kodiaq

„Je fotogeničtější než Kodiaq,“ říká o škodovácké novince designér Petr Siebert. Spolupracovníkovi redakce iDNES.cz se novinka líbí a všímá si zajímavých...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.