Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Top Gear je bez moderátora. Britská BBC Clarksona po hádce odvolala

  20:01aktualizováno  20:01
Britská televize BBC odvolala moderátora populárního pořadu o autech Top Gear Jeremyho Clarksona. Působení 54letého Clarksona je pozastaveno až do vyšetření jeho hádky s produkčním pořadu. Clarkson dostal loni kvůli opakujícím se incidentům „poslední varování“.

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear. | foto: AP

„Nikdo jiný pořad neopouští. Další informace nebudeme poskytovat,“ oznámila v prohlášení BBC. Televize neodvysílá nejbližší epizodu, která se měla na obrazovkách objevit tento týden v neděli. Celou situaci odmítl komentovat i Clarkson, kterého v úterý před domem zastihl novinář z anglického listu Daily Mail.

Čtyřiapadesátiletý Jeremy Clarkson už byl svou mateřskou stanicí několikrát potrestán kvůli výstřelkům v pořadu a v pravidelných sloupcích, ústa si ale nekompromisně otvíral i na své spolupracovníky přímo v televizi.

Loni v květnu dostal „poslední varování“ kvůli obvinění, že použil rasistický výraz. Tehdy byl upozorněn na to, že v případě další urážlivé poznámky „kdekoli a kdykoli“ bude propuštěn.

Režisér Andy Wilman označil loňský rok pro pořad za obzvláště obtížný. Na podzim vyhostily televizní štáb argentinské úřady poté, co zjistily, že jedno z vozidel, které filmaři používali, mělo poznávací značku připomínající válku o Falklandské ostrovy mezi Argentinou a Británií.

Děs a hrůza v očích Jeremyho Clarksona

V lednu roku 2012 si diváci stěžovali poté, co Clarkson několikrát kontroverzně vtipkoval o indickém oblečení, vlacích, jídle a historii.

O rok dříve se BBC musela veřejně omluvit poté, co Clarkson v živém televizním rozhovoru pro The One Show prohlásil, že státní zaměstnanci, kteří se zapojili do 24hodinové stávky, by měli být zastřeleni před zraky svých rodin.

Jeremy Clarkson

Sprosťák v miniautě

Portrét nejznámějšího moderátora čtete ZDE

Vedení BBC lidé zaslali téměř 32 tisíc stížností, aférou se zabýval i sám ministerský předseda David Cameron. Diváci žádali propuštění Clarksona, Cameron se jej však zastal. BBC posléze uvedla, že výrok byl pronesen v žertu, byť nepochopeném.

V únoru stejného roku se BBC omlouvala mexickému velvyslanci za komentáře, které Clarkson a jeho spolukomentátoři Richard Hammond a James May učinili na adresu Mexičanů. Hammond vtipkoval o tom, že mexická auta odrážejí národní charakteristiku. Nazval je „línými, neschopnými, prdícími hulváty s knírkem, opírající se ve spánku o plot.“

Britská Rada pro rozhlasové a televizní vysílání obdržela 157 stížností ohledně komentářů, které diváci označili za opovržlivé, kruté, xenofobní, diskriminační a rasistické.

V nejnovějším díle se vedle tradičních Clarksonových spolupracovníků měl objevit „v přiměřeně drahém vozidle“ bývalý fotbalový reprezentant Anglie Gary Lineker.

Tak vzniká Top Gear. Podívejte se na ukázku z natáčení z roku 2012:


Autoři: ,


Témata: Jeremy Clarkson




Nejčtenější

Vodíkový tahač Nikola One
Autofotka týdne: Svět amerických trucků chce změnit vodíkový tahač Nikola

Tahače, hlavně ty americké s dlouhým čumákem, jsou opravdovými králi silnic, ikonami obdivovanými po celém světě. V Salt Lake City představili nový tahač úplně...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.