Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vína, steaky, PlayStation. Primadony z Top Gearu si natáčení užívaly

aktualizováno 
Populární pořad Top Gear už nikdy nebude jako dřív. A producentům BBC se nakonec možná i ulevilo. Náročné požadavky moderátorského tria totiž mohly směle konkurovat největším hvězdám zábavního průmyslu. Seznam přání moderátorů obsahoval téměř 120 položek a rozhodně nešlo o maličkosti.

Moderátorské trio pořadu Top Gear v roce 2011: vlevo Richard Hammond, uprostřed Jeremy Clarkson a vpravo James May. | foto: Profimedia.cz

Hlavního tahouna pořadu Jeremyho Clarksona nakonec nestálo místo některé z jeho mnoha kontroverzních prohlášení, ale pro mnohé nepochopitelný titěrný spor ohledně špatného menu k večeři a následný fyzický útok na jednoho z produkčních. Začíná být jasnější, proč k tomu došlo.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Britský Daily Mail se totiž dostal k třístránkovému katalogu obsahujícímu zhruba 120 položek, které populární moderátoři vyžadovali do zákulisí pro svou roadshow Top Gear Live, s níž také nedávno navštívili Prahu. Zdroj z týmu Top Gear Live uvedl: „Všichni tři mají velmi rozdílné chutě a každý přesně ví, co chce.“

K relaxaci a odpočinku během show sloužila každému z tria Clarkson, May a Hammond tzv. „zelená místnost.“ Každá měla velikost hotelového apartmá, musela být pokryta rohoží, nebo kobercem, obsahovat jemné osvětlení, televizi s dobrým ozvučovacím systémem a programy Sky TV (ta údajně loví propuštěného Clarksona), navíc množství filmů na DVD a PlayStation 3 se dvěma ovladači a hrou Call of Duty. Název nesla místnost po zelených rostlinách, kterými měla být vybavena. V ideálním případě to měl být bambus. Pokoj také musel být vybaven věšákem na oblečení, ale výslovně bylo uvedeno, že nesmí být pojízdný.

Nejpřesněji specifikovanou položkou byl, jako asi u všech podobných seznamů, alkohol. Na stolech pokrytých lněným plátnem muselo být servírováno 20 lahví vína a šampaňského vybraných luxusních značek (Veuve Clicquot), nechybělo například Clarksonovo oblíbené růžové Chateu Leoube, jež údajně popíjel i před osudným útokem na producenta.

Ve správně chlazené lednici nebo mrazáku o minimálně čtyřech poličkách se moderátoři nemohli obejít bez 24 lahví piva Peroni a ginu Bombay Sapphire s tonikem. K tomu samozřejmě led, citrony a vše potřebné pro přípravu míchaného ginu s tonikem.

Po tomto nášupu měla sloužit k posezení, zdřímnutí nebo všemožným hrátkám pohovka s dostatkem místa pro šest osob. Na poklidnější večery bylo v ledničce 12 lahví zázvorového piva, energetické drinky a perlivá voda.

K takovému množství alkoholu je nutné také vydatně jíst. Mimo pravidelných obědů a večeří požadovali Clarkson a jeho kolegové teplou svačinu, koláče, plněné brambory, těstoviny a krevetové koktejly.

Fotografie Jeremyho Clarksona z roku 1991 se objevila také v televizní show...

Seznam nezapomíná ani na zdravější stravování. Nechyběly různé varianty salátů a ovocná mísa. Dále marmeláda, med, džem, burákové máslo, sýry, krekry, sladkosti nebo třeba balsamikový ocet. Zelená místnost musela být také situována nedaleko rychlého občerstvení McDonald’s.

Podrobný seznam požadavků překvapivě neobsahuje žádnou zmínku o servírování steaků, ale jsou na něm steakové nože. Po vydatném jídle nesmí chybět káva, takže byl na seznamu i stroj na výrobu Nespressa.

Pokud by se stále někdo z trojice nudil, k dispozici mu byla řada deskových her jako třeba Scrabble a například dva balíčky karet. Během volna Clarkson vyžadoval na vyjížďky po okolí luxusní terénní Range Rover.

Mezi kuriozity se určitě řadí vosk na vlasy, vzhledné odpadkové koše, Dove deodorant pro muže, bílé a černé šálky na čaj, žehlička s prknem, toaster a pro náruživého kuřáka Clarksona kartony cigaret Marlboro Light, Camel Light a Marlboro Menthol.

Top Gear, jak ho známe, skončil. Je však pouze otázkou času, kdo po sehrané trojici moderátorů sáhne a uvede pořad v podobném duchu. A je dost pravděpodobné, že seznam požadavků se rozroste i o steak s hranolky a další položky.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.