Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota a PSA: žádné zásadní spory

  13:43aktualizováno  13:43
Zpoždění kolínského projektu ze strany Francouzů, o kterém v polovině března mluvil člen představenstva Toyoty Joshio Shirai a o němž jsme vás na idnes také informovali, nehrozí. Vznesené pochybnosti totiž jednoznačně dementoval president Fujio Cho i budoucí šéf české továrny Masakate Enomoto.

V mediální přestřelce šlo o ...

Shirai před měsícem uvedl, že francouzský management z PSA při jednáních s dodavateli prosazuje příliš tvrdou politiku, což může start výroby v Kolíně-Ovčárech oddálit. "Toto není pravda," prohlásil Masatake Enomoto, 48letý Japonec, který bude koncem měsíce jmenován presidentem společnosti Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech. Obchodní taktika je sice rozdílná, ale o žádném ohrožení termínů prý nelze vůbec mluvit.

"V Toyotě jsme velice efektivní a praktičtí, francouzská strana však ještě více. PSA vyžaduje větší preciznost a důkladné zdůvodnění všech kroků, včetně odpovědností," dodal Enomoto s tím, že rozdílný přístup harmonogram nijak neovlivní.

Otázkou ale zůstává, zda nejsou tato prohlášení jen líbivou propagandou pro tisk s cílem vyvolat u odborné veřejnosti pocit harmonie v tak důležitém joint-venture. Nejednota ve vedení by mohla totiž jednání s klíčovými dodavateli podstatně ztížit.

Jaké auto se v Kolíně bude vyrábět?

"Pro celou Evropu," prohlašují mnohoznačně zástupci výrobce. "Bude rozhodně větší než smart. Nový model se postaví proti Daewoo Matiz či Fiatu Seicento," naznačuje směr vicepresident PSA Jean Nicolle. Délkou pod 3,5 metru, spíše však okolo 3300 mm, se jistě zařadí pod Toyotu Yaris, Peugeot 106 či Citroen Saxo.

Konkrétní podoba novinky z Česka se už začíná rýsovat. Půjde o čtyřmístný model s třemi i pěti dveřmi. Počítá se se zážehovým litrovým tříválcem a dieselem o objemu 1,4 litru. Již existuje i několik podob karosérie, ale finální varianta ještě nebyla zvolena. Na jejím dokončení nyní intenzivně pracuje designerské centrum Toyoty v sousedství francouzského Nice.

Jasné je, že na 120 hektarech severně od Kolína se bude ročně vyrábět 300 tisíc vozů. Třetina se prodá pod značkou Toyota, o zbytek se rozdělí Peugeot s Citroenem. Zajímavou informací je i to, že vedení Toyoty uvažuje o možnosti prodávat minivůz také pod spřízněnou značkou Daihatsu. Ta má totiž zkušenosti s vývojem automobilů nejmenších tříd a bude při vývoji asistovat formou externího poradenství. O jejím hlubším zainteresování do projektu zatím nebylo rozhodnuto.

Dalších 120 hektarů z kolínské investiční zóny bude nabídnuto dodavatelům. "To zda se pro místo rozhodnou však bude pouze v jejich kompetenci," ujišťuje Masatake Enomoto.

Dle plánu by měl první miniautomobil Kolín opustit v lednu roku 2005. Zda se s napětím očekávaný výrobek "podívá" i k zákazníkům za hranice Evropy je pravděpodobné, neboť Toyota nyní provádí marketingový průzkum i na vzdálenějších trzích.

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.