Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota už vidí konec benzinových aut. Věří vodíku, elektromobilům ne

  14:50aktualizováno  14:50
Japonská automobilka Toyota plánuje, že do roku 2050 nebude prodávat skoro žádná běžná benzinová vozidla. Drtivou část odbytu by měly tvořit hybridní vozy a auta na palivové články. Vyplývá to ze sdělení automobilky, která představila nové cíle ochrany životního prostředí.

Může vás zajímat

Toyota Yaris 1.0 VVT-i 2015

Toyota Yaris 1.0 VVT-i 2015

Cena 220.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Automobilka sdělila, že má v plánu snížit průměrné emise ze svých aut do roku 2050 o zhruba 90 procent ve srovnání s hodnotami z roku 2010. Kromě toho plánuje, že kolem roku 2020 bude ročně prodávat více než 30 tisíc aut s palivovými články. Roční prodej hybridních aut by měl do roku 2020 dosáhnout 1,5 milionu vozů.

Toyota také slíbila snížit emise oxidu uhličitého vznikající při výrobě do roku 2030 na zhruba třetinu ve srovnání s rokem 2001. Pomoci jí k tomu má energie z obnovitelných zdrojů a technologie na bázi vodíku, které automobilka hodlá vyvinout.

Toyota Mirai

„Možná si myslíte, že 35 let je dlouhá doba,“ řekl Kijotaka Ise z vedení automobilky. „Ale pro výrobce aut je dost neobvyklé představit si, že všechny spalovací motory zmizí.“ Nějaká auta od Toyoty s benzinovými motory zůstanou na méně rozvinutých trzích, ale jejich počet podle Iseho nebude velký.

Elektrické vozy součástí vize Toyoty nejsou, upřesnili představitelé automobilky. Její strategie je tak v rozporu s konkurenty jako japonský Nissan, kteří naopak na tuto technologii sázejí.

Fotogalerie

Toyota, která soupeří s německým koncernem Volkswagen o pozici největšího světového prodejce aut na světě, své plány zveřejnila v době, kdy se její evropský konkurent potýká se skandálem kvůli nepravdivému vykazování výsledků naměřených hodnot emisí u svých naftových aut.

Volkswagen v letošním prvním pololetí překonal Toyotu v prodeji aut a vůbec poprvé se jeho vozy staly nejprodávanějšími na světě. Podle analytiků si však kvůli tomuto skandálu tuto pozici možná nedokáže udržet.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.