Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota už vidí konec benzinových aut. Věří vodíku, elektromobilům ne

  14:50aktualizováno  14:50
Japonská automobilka Toyota plánuje, že do roku 2050 nebude prodávat skoro žádná běžná benzinová vozidla. Drtivou část odbytu by měly tvořit hybridní vozy a auta na palivové články. Vyplývá to ze sdělení automobilky, která představila nové cíle ochrany životního prostředí.

Může vás zajímat

Toyota Yaris 1.0 VVT-i 2015

Toyota Yaris 1.0 VVT-i 2015

Cena 220.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Automobilka sdělila, že má v plánu snížit průměrné emise ze svých aut do roku 2050 o zhruba 90 procent ve srovnání s hodnotami z roku 2010. Kromě toho plánuje, že kolem roku 2020 bude ročně prodávat více než 30 tisíc aut s palivovými články. Roční prodej hybridních aut by měl do roku 2020 dosáhnout 1,5 milionu vozů.

Toyota také slíbila snížit emise oxidu uhličitého vznikající při výrobě do roku 2030 na zhruba třetinu ve srovnání s rokem 2001. Pomoci jí k tomu má energie z obnovitelných zdrojů a technologie na bázi vodíku, které automobilka hodlá vyvinout.

Toyota Mirai

„Možná si myslíte, že 35 let je dlouhá doba,“ řekl Kijotaka Ise z vedení automobilky. „Ale pro výrobce aut je dost neobvyklé představit si, že všechny spalovací motory zmizí.“ Nějaká auta od Toyoty s benzinovými motory zůstanou na méně rozvinutých trzích, ale jejich počet podle Iseho nebude velký.

Elektrické vozy součástí vize Toyoty nejsou, upřesnili představitelé automobilky. Její strategie je tak v rozporu s konkurenty jako japonský Nissan, kteří naopak na tuto technologii sázejí.

Fotogalerie

Toyota, která soupeří s německým koncernem Volkswagen o pozici největšího světového prodejce aut na světě, své plány zveřejnila v době, kdy se její evropský konkurent potýká se skandálem kvůli nepravdivému vykazování výsledků naměřených hodnot emisí u svých naftových aut.

Volkswagen v letošním prvním pololetí překonal Toyotu v prodeji aut a vůbec poprvé se jeho vozy staly nejprodávanějšími na světě. Podle analytiků si však kvůli tomuto skandálu tuto pozici možná nedokáže udržet.

Autoři: ,




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.