Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Toyota Avensis 1.6 nabízí dostatek prostoru, ale není to žádný rychlík

Lehce modernizovaná Toyota Avensis si udržuje pověst prostorného vozu s dobrými jízdními vlastnostmi, její nový benzinový motor 1.6 vyniká tichým projevem. Výkon 110 koní dává japonskému automobilu dynamiku jen v rámci průměru, stejně lze hodnotit také spotřebu testované toyoty.

Benzinový motor 1.6 (81 kilowattů - 110 koní) je nejslabším v nabídce Toyoty pro model Avensis. Proto se od něj nedají čekat nadprůměrně hbitá zrychlení. Většinu běžných situací však Avensis 1.6 zvládá bez problémů a podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) je jeho ochota akcelerovat srovnatelná například s Nissanem Primera 1.8 (84 kilowattů). V tuzemsku hojně prodávaná Škoda Octavia 1.6 (74 kilowattů) dokazuje, že osmiventilové motory zrychlují lépe než šestnáctiventilové pod kapotami avensise či primery. Z měření v ÚSMD plyne, že rozdíl je citelný při akceleraci na čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. V těchto situacích žádají japonská auta od řidiče častější řazení rychlostí směrem dolů. Posádka v japonském autě tak ocení především tichý projev motoru. Výrobcem slibovaná nízká spotřeba se však u testované Toyoty Avensis 1.6 nepotvrdila. Na dálnici se pohybovala mezi osmi a devíti litry na 100 kilometrů, ve městě se blížila k deseti a mimo obec jen zřídka klesala pod sedm litrů benzinu na 100 kilometrů. K těmto výsledkům mohl přispět nízký počet - zhruba 800 - kilometrů, které měl vůz na kontě na začátku testu. Při zkušebních jízdách toyota absolvovala dalších víc než tisíc kilometrů. Nadprůměrné pohodlí poskytuje prostorná kabina avensise. Podle výsledků měření v ÚSMD je v toyotě místa dost jak do šířky, tak na zadních sedadlech. Ze závěrů zkušebny plyne, že avensis poráží svého japonského rivala značky Nissan Primera o čtyři a půl centimetrů v prostoru kolen pro cestující sedící vzadu. Jedině řidiči vysokých postav okolo 190 centimetrů se v toyotě mohou cítit méně komfortně. V testovaném voze se podobně vzrostlý člověk až příliš přiblížil stropu a stěžoval si na horší výhled z automobilu. Kufr toyoty střední třídy sice nabízí velký objem, ale přístup k zavazadlům je značně omezený. Limituje jej vysoká hrana kufru nad zemí a také podprůměrné rozměry víka kufru. Na komfort si však posádka nemůže stěžovat díky dobře vyladěnému podvozku a měkkým sedadlům. Také jízdní vlastnosti avensise i jeho snadná ovladatelnost patří ke kladům. Pro Toyotu Avensis je typická - stejně jako pro jiné asijské vozy - poměrně bohatá základní výbava, v níž nechybí například čtveřice airbagů. Ale s další nabídkou doplňků už je to horší. Hlavové airbagy nebo stabilizační systém podvozku ESP si zájemce o toyotu ani nepřikoupí. Pohledem tělesně postiženého řidiče Toyotu Avensis zhodnotil Martin Kovář: "Handicapovaný člen posádky určitě ocení prostornou karoserii i otevírání kufru. Jeho víko se totiž po lehkém zmáčknutí tlačítka nezvykle pomalu - a tím příjemně - zvedne."

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 9
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 6
Výhled z vozu 7

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,8
Zrychlení 0-400 m (s) 18,4
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,5
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 25,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 29,9
Pramen: ÚSMD


Očima designéra
Toyota Avensis - auto s vyváženým designem trochu ve stylu trojkového BMW - dostala nástupce, který se drobnými retušemi poněkud odklání od původního vzoru. Celkově elegantní řešení je z marketingového hlediska trochu nešťastné: maska je totiž téměř shodná s konkurenční mazdou, když rozdíl je jen v aplikaci chromu. Zadní světlomety zase nalezly inspiraci v předchozím modelu omegy. Designéři Toyoty jako by ztratili na sebevědomí, což je překvapivé, když vezmu v úvahu obrovský úspěch designu modelu Yaris a nové Toyoty RAV 4. Také interiér je vyšperkován módním chromem a hliníkem, který je použit na nové středové konzole. Ta je vkusně přepracovaná a nese originální rádiopřehrávač s integrovaným palubním počítačem.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Na trhu ojetin se po představení nové Toyoty Avensis ceny staršího modelu sníží, i když jen nevýrazně. Po technických problémech a svolávacích akcích, které zažili mnozí majitelé nových evropských vozů i v Česku, by nebylo divu, kdyby tendence zkusit právě toto auto převážila nad dosud konzervativním přístupem motoristů. Avensis hodně evropské vizáže má k tomu dobré předpoklady a také pokles jeho hodnoty bude srovnatelný s evropskou konkurencí: po pěti letech a zhruba 105 tisících kilometrech bude vůz ve výborném stavu k mání přibližně za 245 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Autor:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...