Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Avensis 1.6 nabízí dostatek prostoru, ale není to žádný rychlík

aktualizováno 
Lehce modernizovaná Toyota Avensis si udržuje pověst prostorného vozu s dobrými jízdními vlastnostmi, její nový benzinový motor 1.6 vyniká tichým projevem. Výkon 110 koní dává japonskému automobilu dynamiku jen v rámci průměru, stejně lze hodnotit také spotřebu testované toyoty.

Benzinový motor 1.6 (81 kilowattů - 110 koní) je nejslabším v nabídce Toyoty pro model Avensis. Proto se od něj nedají čekat nadprůměrně hbitá zrychlení. Většinu běžných situací však Avensis 1.6 zvládá bez problémů a podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) je jeho ochota akcelerovat srovnatelná například s Nissanem Primera 1.8 (84 kilowattů). V tuzemsku hojně prodávaná Škoda Octavia 1.6 (74 kilowattů) dokazuje, že osmiventilové motory zrychlují lépe než šestnáctiventilové pod kapotami avensise či primery. Z měření v ÚSMD plyne, že rozdíl je citelný při akceleraci na čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. V těchto situacích žádají japonská auta od řidiče častější řazení rychlostí směrem dolů. Posádka v japonském autě tak ocení především tichý projev motoru. Výrobcem slibovaná nízká spotřeba se však u testované Toyoty Avensis 1.6 nepotvrdila. Na dálnici se pohybovala mezi osmi a devíti litry na 100 kilometrů, ve městě se blížila k deseti a mimo obec jen zřídka klesala pod sedm litrů benzinu na 100 kilometrů. K těmto výsledkům mohl přispět nízký počet - zhruba 800 - kilometrů, které měl vůz na kontě na začátku testu. Při zkušebních jízdách toyota absolvovala dalších víc než tisíc kilometrů. Nadprůměrné pohodlí poskytuje prostorná kabina avensise. Podle výsledků měření v ÚSMD je v toyotě místa dost jak do šířky, tak na zadních sedadlech. Ze závěrů zkušebny plyne, že avensis poráží svého japonského rivala značky Nissan Primera o čtyři a půl centimetrů v prostoru kolen pro cestující sedící vzadu. Jedině řidiči vysokých postav okolo 190 centimetrů se v toyotě mohou cítit méně komfortně. V testovaném voze se podobně vzrostlý člověk až příliš přiblížil stropu a stěžoval si na horší výhled z automobilu. Kufr toyoty střední třídy sice nabízí velký objem, ale přístup k zavazadlům je značně omezený. Limituje jej vysoká hrana kufru nad zemí a také podprůměrné rozměry víka kufru. Na komfort si však posádka nemůže stěžovat díky dobře vyladěnému podvozku a měkkým sedadlům. Také jízdní vlastnosti avensise i jeho snadná ovladatelnost patří ke kladům. Pro Toyotu Avensis je typická - stejně jako pro jiné asijské vozy - poměrně bohatá základní výbava, v níž nechybí například čtveřice airbagů. Ale s další nabídkou doplňků už je to horší. Hlavové airbagy nebo stabilizační systém podvozku ESP si zájemce o toyotu ani nepřikoupí. Pohledem tělesně postiženého řidiče Toyotu Avensis zhodnotil Martin Kovář: "Handicapovaný člen posádky určitě ocení prostornou karoserii i otevírání kufru. Jeho víko se totiž po lehkém zmáčknutí tlačítka nezvykle pomalu - a tím příjemně - zvedne."

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 9
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 6
Výhled z vozu 7

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,8
Zrychlení 0-400 m (s) 18,4
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,5
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 25,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 29,9
Pramen: ÚSMD


Očima designéra
Toyota Avensis - auto s vyváženým designem trochu ve stylu trojkového BMW - dostala nástupce, který se drobnými retušemi poněkud odklání od původního vzoru. Celkově elegantní řešení je z marketingového hlediska trochu nešťastné: maska je totiž téměř shodná s konkurenční mazdou, když rozdíl je jen v aplikaci chromu. Zadní světlomety zase nalezly inspiraci v předchozím modelu omegy. Designéři Toyoty jako by ztratili na sebevědomí, což je překvapivé, když vezmu v úvahu obrovský úspěch designu modelu Yaris a nové Toyoty RAV 4. Také interiér je vyšperkován módním chromem a hliníkem, který je použit na nové středové konzole. Ta je vkusně přepracovaná a nese originální rádiopřehrávač s integrovaným palubním počítačem.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Na trhu ojetin se po představení nové Toyoty Avensis ceny staršího modelu sníží, i když jen nevýrazně. Po technických problémech a svolávacích akcích, které zažili mnozí majitelé nových evropských vozů i v Česku, by nebylo divu, kdyby tendence zkusit právě toto auto převážila nad dosud konzervativním přístupem motoristů. Avensis hodně evropské vizáže má k tomu dobré předpoklady a také pokles jeho hodnoty bude srovnatelný s evropskou konkurencí: po pěti letech a zhruba 105 tisících kilometrech bude vůz ve výborném stavu k mání přibližně za 245 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.