Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Avensis TD - úsporný vůz s šedým interiérem

aktualizováno 
Už i japonský automobil může mít moderní naftový motor s nízkou spotřebou paliva a kultivovaným chodem. Důkazem je Toyota Avensis 2.0 TD-D4D, kterou MF DNES testovala ve verzi kombi. Praktickému a úspornému vozu za vysokou pořizovací cenu lze vytknout šedivý interiér, naopak kladem je kvalita a trvanlivost, kterou dokládají statistiky německé zkušebny TÜV. V jejích hodnoceních zpravidla všechny modely největší japonské značky patří k nejméně problémovým.

Turbodiesel pod kapotou Toyoty Avensis má výkon 81 kilowattů (110 koní). K jeho vlastnostem patří - hodnoceno pohledem na naftový motor - tichý chod, nízká spotřeba nafty a silný záběr díky vysokému točivém momentu. Na ten si však řidič musí chvíli počkat.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Toyota můžete koupit
na www.automodul.cz

Zabírá totiž o poznání později, než je obvyklé například u vozů Škoda Octavia TDI, které jsou nejrozšířenějšími turbodiesely v tuzemsku. Spotřeba Toyoty Avensis kombi 2.0 D-4D se během testu pohybovala od pěti litrů na 100 kilometrů při rozvážné jízdě po okresních silnicích přes šest a půl na dálnicích až po osm litrů nafty na 100 kilometrů ve městě.

Podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) zrychlovala testovaná toyota s turbodieselem 2.0 z klidu k rychlosti 100 kilometrů v hodině za necelých 14 vteřin.

Pro srovnání: ve stejné disciplíně naměřili technici ÚSMD Volkswagenu Passat 1.9 TDI o výkonu 74 kilowattů zhruba stejný čas, o třídu menší Škoda Octavia 1.9 TDI stejnou akceleraci zvládla za 12 vteřin ve verzi o výkonu 81 kilowattů a slabší varianta Octavie TDI se 66 kilowatty spurtovala stejně rychle jako testovaná Toyota kombi.

V ochotě zrychlovat z padesátky na devadesátku či z osmdesátky na stotřicítku se podle měření v ÚSMD Toyota Avensis přiblížila Škodě Octavii s 81 kilowatty a passata i slabší octavii tak nechala za sebou. Naftový motor pro avensis je těžší než jeho benzinoví kolegové, což ovlivnilo ovládání vozu.

Jinými slovy - volant Avensisu 2.0 D-4D vyžaduje od řidiče důkladnější pozornost. Větší zátěž na předních kolech, kterou naftový motor představuje, o něco ubrala jinak výborným jízdním vlastnostem toyoty střední třídy.

Kufr testovaného kombíku nadchne obrovským objemem 530 litrů, navíc je snadno přístupný přes nízký práh a rozměrný otvor. Jediným handicapem jsou podběhy kol, které v místě nad zadní nápravou kufr zužují více, než je obvyklé. To komplikuje nakládání některých větších předmětů.

Kabina nabízí ve střední třídě nadprůměrný komfort. Pracovníci zkušebny ÚSMD naměřili nadprůměrně prostoru jak do šířky, tak i na zadních sedadlech. V porovnání prostoru vzadu se avensis podle ÚSMD vyrovná novému Fordu Mondeo, jen Volkswagen Passat poskytne komfortu ještě o něco víc.

Velkorysá nabídka místa v passatu je dobrým signálem pro motoristy, kteří uvažují o koupi nově chystané limuzíny ze Škody Auto: jestliže je passat v prostoru vzadu lídrem třídy, poskytne o deset centimetrů delší škodovka komfort opravdu královský.

Martin Kovář, který v testech MF DNES automobily hodnotí očima řidiče-vozíčkáře, k Toyotě Avensis kombi řekl: "Kombi střední třídy vždy uspokojí i rodinné požadavky handicapovaného člověka. Lepší by snad mohlo být boční vedení sedaček. Postiženému by zpříjemnily život i vzduchoplynové vzpěry, které zvedají kapotu motoru. Už je mají také menší vozy než Toyota Avensis, ta je však postrádá."

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 9

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 8
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 7
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,7
Zrychlení 0-400 m (s) 19,1
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 8,6
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 17,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,5
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Toyota Avensis je elegantní vůz bez módních výstřelků. Ani kombi není výjimkou. Zpracování jeho zadní části je poněkud odvážnější než u ostatních karosářských variant a těžko by pozorovatel mohl naznačit, že by se designéři firmy někde u konkurence inspirovali. Vždyť všeobecný trend designu kombíků směřuje k vertikálně orientovaným světlům, zatímco Toyota se rozhodla jít proti tomuto proudu. Drobnou kritiku si kromě nevýrazného interiéru zaslouží ergonomie. V této třídě vozidel - a dnes už dokonce o dvě kategorie níž - začíná být standardem osově nastavitelný volant, který však avensisu chybí.
Jan Prokop, spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Praktická Toyota Avensis kombi nové generace určitě osloví víc zájemců než varianty s karoseriemi sedan a liftback dohromady. V případě volby motoru to již tak jednoznačné nebude, byť lze tušit, že překonání jisté nedůvěry v kombinaci japonský vůz - vznětový motor ve zdejších končinách už nebude dlouho trvat. Platí to především pro jetá auta a teprve čas ukáže, jak konzervativní český motorista vlastně je. Minulostí nezatížených možných zájemců bude přibývat, a tak pravděpodobnost, že zmíněný kombi-diesel bude možné po pětiletém provozu pořídit za přibližně 330 tisíc korun, je poměrně značná.
Peter Kolník, spolupracovník redakce

Toyota Avensis TD

Toyota Avensis TD

Toyota Avensis TD

Toyota Avensis TD

Autor:




Nejčtenější

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.