Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Avensis: velké kombi za nemalé peníze

  19:18aktualizováno  19:18
hodnocení iDNES 4,1/5 K testování se nám dostala Toyota Avensis ve verzi kombi. Vůz disponoval nejsilnějším motorem z nabídky, automatickou převodovkou a nejvyšší výbavou. Zaujal prostorností, příkladnou ergonomií a bohatou výbavou. Poněkud rozpačitě na nás zapůsobil měkký podvozek. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Avensis kombi 2.4 lze pořídit pouze v nejvyšší výbavě Lux Elegant s automatickou převodovkou. Chcete-li manuální, musíte si zvolit jiný motor.

 hodnocení 

PLUSY
- prostorný interiér
- dílenské zpracování
- ergonomie ovládacích prvků

MINUSY
- nastavení podvozku
- motor 2.4 pouze s automatickou převodovkou
- vysoká pořizovací cena

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)
INTERIER A KUFR

Středový panel s palubním počítačem, páčky pod volantem, elektrické ovládání oken
a vnějších zpětných zrcátek, navíc ještě elektrické nastavení předních sedadel. Z toho všeho by se člověku při prvním usednutí za volant mohla zatočit hlava. Jenže odborníci na ergonomii předvedli v Avensisu skvělou práci a i bez listování manuálem nacházíte intuitivně všechny ovladače přesně podle očekávání.

Přední sedadla jsou velice pohodlná, příjemně tuhá a nedá práci ve spolupráci s nastavitelným volantem najít optimální pozici pro řízení. V chladných zimních ránech oceníte jejich elektrické vyhřívání. Kůží obšitý volant je poněkud většího průměru, ale drží se příjemně a navíc obsahuje jednoduché ovládání audio soustavy, hands free a tempomatu. Palubní počítač zobrazuje hodnoty na rozměrný displej, který je na vrcholu středového panelu řidičovi na očích. Také jeho ovládání si rychle osvojíte.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Toyota můžete koupit na www.automodul.cz

Cestující na zadních sedadlech rozhodně netrpí nedostatkem prostoru a to ani v případě, že na předních sedadlech sedí dlouháni. Zásluhu na tom má především značný rozvor náprav. O tepelnou pohodu se v kabině stará dvouzónová klimatizace.

Objem zavazadlového prostoru je v základní poloze zadních sedadel a zatažené zadní roletě 520 litrů. Pokud zadní sedadla sklopíte, máte až ke stropu k dispozici přesně jeden a půl metru krychlového objemu. Vtipným prvkem je možnost přepažení kufru vyklopením části jeho podlahy – zamezíte tak nechtěnému cestování zavazadel při nevyužití celé přepravní kapacity.

MOTOR A SPOTŘEBA

Pružnost motoru je zlepšena použitím proměnlivého časování a zdvihu ventilů VVT-i. Díky spojení s klasickou automatickou převodovkou, vybavenou kapalinovým měničem, budí motor v nízkých otáčkách dojem mnohem silnější pohonné jednotky. Na druhou stranu automatika poněkud potlačuje úspornost agregátu s přímým vstřikem paliva. Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je 9,6 l/100 km. V průběhu testu si vůz řekl průměrně o jedenáct litrů. Vozidlo podle údajů výrobce sprintuje z 0 na 100 km/h za 9,6 s a dosahuje maximální rychlosti 220 km/h.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Zklamáním bylo naladění podvozku. Pérování se jeví jako velice měkké, což se projevuje výrazným zakláněním při akceleraci a nořením přídě při brzdění. Naproti tomu při přejezdu příčných nerovností, či dlažebních kostek posádka cítí poměrně ostré nárazy, na které jsme zvyklí spíše ze sportovních aut. Jakoby si pružiny a tlumiče úplně nerozuměly. Jinak podvozek v zatáčkách bezpečně drží stopu, ale výše zmíněné naladění rozhodně nesvádí k razantní jízdě. Nad vaším počínáním dlí elektronické systémy stability jízdy a kontroly trakce.

Brzdy jsou dostatečně účinné a dávkování brzdné síly je příjemné. V případě panického brzdění jistě přijde vhod systém ABS s brzdovým asistentem. Velice dobře na nás působilo dostatečně komunikativní řízení s hydraulickým posilovačem.

Motor je velice účinně odhlučněn, jen v nejvyšších otáčkách uslyšíte charakteristický čtyřválcový ryk, ale to jen v přiměřené míře. Aerodynamický hluk je též účinně potlačen a to platí i o jízdě ve vyšších rychlostech. Na nerovném povrchu nás naopak obtěžoval nepříjemný zvuk zadní rolety zavazadlového prostoru, což není pro jinak kvalitně zpracované vozy od Toyoty typické.

CENA
Pro Avensis mluví vysoká úroveň pasivní bezpečnosti a především tradičně vysoká spolehlivost automobilů Toyota. Proti je však vysoká pořizovací cena a nešťastné nastavení podvozku. Základní cena Avensisu kombi je 659 900 Kč s motorem o objemu 1,6 litru. Testovaná verze přijde na 1 109 900 Kč.

 konkurenti 

Toyota Avensis kombi 2.4 LuxElegant

Honda Accord Tourer 2.4 Executive
VW Passat Variant 2.3 Highline
objem motoru (cm3) 2362 2354 2324
výkon (kW/k) 120/163 140/190 125/170
max.toč.
moment (Nm)
230 223 225
počet válců/ventilů 4/4 4/4 5/2
typ motoru zážehový zážehový zážehový
max. rychlost (km/h) 220 212 217
zrychlení 0-100 km/h (s) 9,3 9,9 11,1
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 13,5/
7,3/
9,6
13,3/
7,5/
10,0

15,3/
7,3/
10,3

nádrž (l) 60 65 62
rozměry d/š/v (mm) 4700/
1760/
1525
4750/
1760/
1470
4682/
1746/
1498
rozvor (mm) 2700 2720 2703
objem kufru v základním provedení/sklopená sedadla (l) 520/1500 576/921* 495/1600
rozměr pneumatik přední/zadní 205/55 R16 205/55 R16 205/65 R16
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ano ano/ano ano/ano
ABS/ESP ano/ano ano/ano

ano/31500

El. ovl. okna vpředu/vzadu ano/ano ano/ano ano/ano
klimatizace dual. automat. dual. automat. 39000 man.
záruka (roky) 3 3 2
cena v Kč (zákl. verze) 1 109 900 989 000 936 600

Všechny porovnávané automobily jsou ve verzi s automatickou převodovkou.
* měřeno po okna

VNĚJŠÍ VZHLED
Karoserie vozu byla přizpůsobena vkusu evropských zákazníků. Výsledkem je svěží a nadčasový design prostý zbytečností. Jednoduchý tvar pontonu karoserie je ozvláštněn nápaditě tvarovanými předními a zadními svítilnami a výraznou maskou chladiče, kterou se Avensis hlásí k rodině vozů Toyota. I ve verzi kombi působí vůz důstojně a reprezentativně a může tak být zároveň vozidlem pro obchodní schůzky i pro víkendové cesty.

Jednoduchý tvar pontonu karoserie je ozvláštněn nápaditě tvarovanými předními a zadními svítilnami a výraznou maskou chladiče, kterou se Avensis hlásí k rodině vozů Toyota.

Karoserie vozu byla maximálně přizpůsobena vkusu evropských zákazníků.

Motor je velice účinně odhlučněn, jen v nejvyšších otáčkách uslyšíte charakteristický čtyřválcový ryk, ale to jen v přiměřené míře.

Karoserie vozu byla maximálně přizpůsobena vkusu evropských zákazníků. Výsledkem je svěží a nadčasový design prostý zbytečností.

I ve verzi kombi působí vůz důstojně a reprezentativně a může tak být zároveň jak vozidlem pro obchodní schůzky, tak pro víkendové cestování s rodinou.

Základní cena Avensisu kombi je 659 900 Kč s motorem o objemu 1,6 litru. Testovaná verze přijde na 1 109 900 Kč.

Zklamáním bylo naladění podvozku. Pérování se jeví jako velice měkké, což se projevuje výrazným zakláněním při akceleraci a nořením přídě při brzdění. Naproti tomu při přejezdu příčných nerovností, či dlažebních kostek posádka cítí poměrně ostré nárazy, na které jsme zvyklí spíše ze sportovních aut. Jakoby si pružiny a tlumiče úplně nerozuměli.

Avensis zaujal prostorností, příkladnou ergonomií a bohatou výbavou.

Ačkoliv vůz působí již z venku dojmem prostornosti, po usednutí do interiéru získáte pocit, jako by jste seděli ve vozidle o třídu větším.

. Jednoduchý tvar pontonu karoserie je ozvláštněn nápaditě tvarovanými předními a zadními svítilnami a výraznou maskou chladiče, kterou se Avensis hlásí k rodině vozů Toyota.

Objem zavazadlového prostoru je v základní poloze zadních sedadel a zatažené zadní roletě 520 litrů. Pokud zadní sedadla sklopíte, máte až ke stropu k dispozici přesně jeden a půl metru krychlového objemu.

Už tak velký interier ještě opticky zvětšuje čalounění světlou kůží, zrovna tak jako světlé odstíny výplní dveří a spodní části přístrojové desky.

Cestující na zadních sedadlech rozhodně netrpí nedostatkem prostoru a to ani v případě, že na předních sedadlech sedí dlouháni.

Odborníci na ergonomii předvedli v Avensisu skvělou práci a i bez listování manuálem nacházíte intuitivně všechny ovladače přesně podle očekávání.

Kůží obšitý volant je poněkud většího průměru, ale drží se příjemně a navíc obsahuje jednoduché ovládání audio soustavy, hands free a tempomatu. Palubní počítač zobrazuje hodnoty na rozměrný displej, který je na vrcholu středového panelu řidičovi na očích.

Přístrojový štít je přehledný.

Testovaný vůz poháněl zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru vybavený systémem přímého vstřiku paliva do válců. Motor disponuje maximálním výkonem 120 kW při 5800 ot/min a kroutícím momentem 230 Nm při 3800 ot/min.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.