Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První svezení s novým autem z Česka. Toyota Aygo je městský chameleon

aktualizováno 
Začátkem července přichází na český trh kolínská trojčata a přestože už v první generaci byly jejich tvary dost odlišné, druhá jejich cesty rozděluje ještě zřetelněji. Toyota Aygo pak z této trojice bude bezkonkurenčně nejvýraznějším, ale určitě také dost kontroverzním modelem.

Zatímco Peugeot 108 vsadil na konzervativní vzhled, Citroen C1 chce být typicky hravým a roztomilým městským vozítkem. A Toyota Aygo se tváří jako malý soutěžák a chce zaujmout širokou nabídkou možností individualizace vzhledu.

Může se hodit

Líbí se vám Toyota Aygo? Vyberte si ji z nabídky na Automodul.cz.

Možná si pamatujete, jakou módní vlnu zažily před několika lety výměnné kryty mobilních telefonů. O něco podobného se dnes pokouší řada automobilek s vlastními individualizačními programy. Ale v případě malého ayga je proměna vzhledu skoro stejně jednoduchá a bezproblémová jako u vzpomínaných telefonů.

Toyota Aygo
Toyota Aygo

Výrazné X, které je klíčovým prvkem designu přídě, není totiž nic jiného než jediný plastový díl, který při by při troše šikovnosti zvládl vyměnit i sám majitel vozu. Podobných dílů je na karoserii i v interiéru více, a tak pokud vás po čase přestane bavit aktuální vzhled vašeho vozu, můžete pomocí těchto prvků poměrně radikálně proměnit výraz celého auta.

Aygo tak je malým chameleonem, který může působit hodně výrazně, nebo jej naopak není problém vyladit decentněji. Podobné to prý bude i s jeho cílovou skupinou, která se bude rekrutovat jak z mladé, tak i starší generace.

Do města s úsměvem

Městské automobily dnes nemají lehkou pozici nejen kvůli velké konkurenci v nabitém segmentu (první generace ayga z roku 2005 měla devět konkurentů, dnes čelí převaze už zhruba 20 aut), ale musí se vypořádat i s ostatními druhy dopravy, které mohou lidé ve městech volit.

Aygo proto v Toyotě navrhovali tak, aby bylo nejen efektivní, ale i zábavné. Vedle výměnných panelů karoserie i interiéru tak uvnitř kolínského prcka můžete najít sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému x-touch (standardně pro výbavy x-play a x-wave), na němž lze vedle běžných funkcí využívat i aplikace sdílené s chytrým telefonem, jako je Facebook a další sociální sítě.

Nová Toyota Aygo druhé generace

Nepřehlédnutelná karoserie nabídne dostatečný prostor hlavně cestujícím vepředu, kteří sedí na příjemně tvarovaných sedadlech s širokými opěradly. Řidič má k dispozici do ruky skvěle padnoucí volant, který navozuje dobrý kontakt s vozem.

Přístrojová kaplička kombinuje digitální zobrazování údajů s klasickým otáčkoměrem a je umístěna přímo na sloupku řízení, který lze výškově nastavit. Chytře navržené jsou i sdružené kruhové ovladače na středové konzole, která díky tomu působí velmi jednoduše a přehledně.

Vzhledem ke kapesním rozměrům a zaměření auta, nelze počítat s nijak velkým kufrem. Ten sice mezigeneračně narostl z původních 139 litrů na 168 litrů, ale více než dva kufry nebo větší nákup dovnitř nedostanete.

Kufr také odhaluje jak efektivně je aygo navrženo, respektive jak velký tlak je dnes vyvíjen na snižování nákladů. Pod zadními celoskleněnými dveřmi kryje prostor kufru jen tenká textilní clona a stejně subtilním dojmem působí i panty, na kterých jsou dveře osazeny.

Nová Toyota Aygo druhé generace

V případě Toyoty lze věřit, že jsou dostatečné, ale například ve srovnání s konkurencí v podobě domácí Škody Citigo, působí takové věci zbytečně poddimenzovaně a lacině.

Jízda a ceny

Toyota nabízí pro aygo zatím pouze litrový tříválec, který může být spojen buď s manuální pětistupňovou převodovkou, nebo robotizovanou převodovkou x-shift. Výkon 51 kW stačí na zrychlení na stovku za 14,2 sekundy, respektive 15,5 sekundy u automatu. Maximální rychlost je 160 km/h. Tabulkové údaje slibují spotřebu od 3,6 do 5 litrů. Výkon limituje auto hlavně ve vyšších rychlostech, zatímco rozjezdy a hbitost auta v městském prostředí jsou bez problémů.

Limitovaný výběr v oblasti motorů se Toyota rozhodla vynahradit širokou paletou populárních akčních paketů, které lze kombinovat s třemi základními stupni výbavy.

Fotogalerie

Třídveřové Aygo v základní výbavě s pětistupňovým manuálem lze pořídit za zvýhodněnou zaváděcí cenu 209 900 korun, pětidveřový hatchback pak stojí o deset tisíc více. Podle Tomáše Vaňka z českého zastoupení Toyoty očekávají největší zájem o střední výbavu x-play, která mimo jiné zahrnuje parkovací kameru, zadní dělená sedadla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kožený tříramenný volant, klimatizaci a další. Cena takto vybaveného modelu startuje na 230, respektive 240 tisících (tří a pětidveřové provedení).

Aygo i jeho kolínští sourozenci se na českém trhu budou muset potýkat hlavně s domácí konkurencí v podobě Škody Citigo, jejíž základní cena je položena o více než dvacet tisíc níže. Aygo oproti malé škodovce zaujme hlavně zákazníky, kteří chtějí vyhraněný design a rádi experimentují. Ostatně i Toyota počítá, že reakce na novou generaci tohoto vozu rozdělí zákazníky na dva tábory. Jedni ho pro jeho nekompromisní vzhled možná hned zavrhnou a druzí ho budou díky tomu samému milovat.

Autoři:






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Opel Insignia Grand Sport
Nový Opel Insignia přijíždí v plné parádě. Je to grandiózní krasavec

Celým jménem je to Opel Insignia Grand Sport a je to fešák. Minimálně vzhledem má šanci být jedním z nejparádnějších aut své kategorie. Oproti předchůdci zhubl...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.