Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Aygo: Japoneček od Kolína

  16:44aktualizováno  16:44
Z kolínské továrny už vyjíždějí první Toyoty s českými rodnými listy. Aygo je z trojice trpaslíků, které se v továrně TPCA montují, nejkratší. Od ostatních dvou sourozenců, kterými jsou Peugeot 107 a Citroën C1, se odlišuje o trochu více.

Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší.

Aygo a ostatní dva bratříčci mají ambice stát se hity přeplněných měst.

Toyotička do města má nejstarší japonské automobilce přitáhnout mladé zákazníky.

Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení.

Rozvor je 2340 milimetrů. Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu.

***
Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb
***

Stejně jako sourozenci vyznává i aygo minimalistický styl interiéru. Na dveřích vykukuje hodně plechu a z okénka zadních dveří nebudete mávat a pokřikovat na kolemjdoucí slečny/chlapce, nanejvýš je totiž o pár centimetrů vyklopíte.

Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka.

Řidič osmisetkilového autíčka bude mít k dispozici 50 kW (68 koní) výkonu a 93 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu. Na 100 kilometrů jízdy v kombinovaném provozu vystačí malá toyota s 4,6 litry benzinu. Maximální rychlost je 157 kilometrů v hodině.

***
O motoru 1,0 VVT-i Toyota prohlašuje, že patří k nejlehčím sériovým motorem současnosti. Váži pouhých 69 kilogramů.
***

Kdo raději naftu, může sáhnout po čtyřválcové čtrnáctistovce D-4D. Malý turbodiesel se 40 kilowatty výkonu (54 koní) a 130 Nm maximálního kroutícího momentu se spokojí  s 4,1 litry paliva na 100 kilometrů. Se vznětovým motorem pod kapotou umí aygo pelášit až stošedesátkou. Dieselový common-rail však bude v aygu k mání až od roku 2006.

Motory budou spřaženy s manuální pětistupňovou převodovkou. Koho neustálé řazení při popojíždění v městských kolonách nebaví, sáhne po pětistupňové robotizované převodovce T-Shift5.

Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6). Z komfortní výbavy stojí za pozornost autorádio s přehravačem "CDček" už v základní výbavě, k zahození není ani posilovač řízení. Kola mají rozměr 155/65 R14, v nejvyšší výbavě budou obuta na litá kola.

Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení.

Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné.

Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6).

Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka.

Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší.

Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb

Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.