Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní koketa Toyota C-HR je sporťák do terénu

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - S myšlenkou menšího SUV nebo crossoveru pracuje největší japonská automobilka už delší dobu. Dnes už je téměř jisté, že RAV4 dostane v příštích letech sourozence. Jak by mohl vypadat, teď Toyota ukazuje na autosalonu v Paříži.

Toyota C-HR | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Není to tak dlouho, co automobilový svět obletěly špionážní fotografie testovacího aurisu s viditelně přizvednutým podvozkem. Možnost, že by Toyota chtěla představit klasický model v provedení Cross se sice zcela vyloučit nedá, otázkou však je, proč by tak činila na základě pětidvéřového hatchbacku. Přednosti zvýšeného podvozku automobilky zpravidla prezentují na praktičtějších kombíkových verzích existujících modelů.

Toyota C-HR

Pařížský koncept naznačuje, že zamaskovaný prototyp využívá karoserii aurisu jen ke zmatení konkurence a pod známým kabátem se ve skutečnosti testuje technika chystané novinky, která by podle všeho měla konkurovat třeba Nissanu Juke nebo Renaultu Captur.

Může se hodit

Potřebujete nové auto Toyota se vám líbí? Kupte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Po usedlém modelu Urban Cruiser, který díru do světa neudělal, zkouší Toyota podstatně odvážnější design. Pařížský koncept C-HR naznačuje, jak by mohl nový crossover vypadat a zároveň potvrzuje snahu Toyoty přilákat mladé zákazníky a definitivně se zbavit nelichotivé nálepky výrobce nevýrazných a designově nudných aut.

Vedle toho, co Toyota momentálně nabízí ve svých showroomech, působí C-HR jako zjevení. Jeho muskulaturní tělo kombinuje prvky kompaktního SUV a sportovního kupé. Disponuje rozvorem 2 640 milimetrů, je 4 350 mm dlouhé, 1 850 mm široké a jen 1 500 mm vysoké. Dynamicky tvarovaná karoserie s vysokým pontonem a poměrně střídmým prosklením je bohatá na obliny, ostré hrany i zajímavé detaily. Z profilu zaujme hlavně jakoby plovoucí střechou s integrovaným spoilerem, vzadu světlomety ve tvaru bumerangu vyčnívajícími z obrysů karoserie a vepředu třeba propracovanou diodovou optikou. Koncept C-HR je prostě nápaditý z každého úhlu.

Fotogalerie

Ve stínu designu trochu stojí použitá technika. Toyota tvrdí, že auto spočívá na zcela nové platformě a k pohonu využívá moderní hybridní ústrojí, které poskytuje výrazně lepší účinnost a nižší spotřebu paliva, ale konkrétní informace o motorech, jejich výkonech nebo o způsobu přenosu kroutícího momentu ke kolům neuvádí. Otevřeně se však mluví o shodné jednotce, jakou dostane příští generace modelu Prius. Ta by měla být údajně k mání ve verzích s pohonem předních i všech kol.

Podle výrobce má koncept vysokou strukturální pevnost a nízko položené těžiště, což jsou faktory, které významnou měrou přispívají ke zlepšení jízdních vlastností. Vedení automobilky se ostatně nechalo slyšet, že chystaný crossover má přinést více emocí a dynamiky.

Šéf Toyoty Akio Toyoda, jenž je mimo jiné známý zálibou ve sportovních vozech, navíc už v roce 2011 prohlásil, že puristické kupé GT86 nebude jediným specifickým modelem zaměřeným na řidiče. Pařížský koncept by mohl být více než hmatatelným důkazem jeho tvrzení.

Na nekonvenčním vzhledu konceptu C-HR spolupracovalo japonské designcentrum Toyoty s evropským studiem Ed2 a nikoliv náhodou. Automobilka tvrdí, že nejnáročnější evropských trh hodlá používat jako měřítko při definování budoucích, hlavně menších modelů. Snad bude mít také dost odvahy přetavit některý ze svých konceptů do sériové podoby.

Autor:




Nejčtenější

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Passat Variant...
Volkswagen Passat Variant...

r.v. 2016, naj. 17 088 km, diesel
998 400 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.