Hybridní koketa Toyota C-HR je sporťák do terénu

Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - S myšlenkou menšího SUV nebo crossoveru pracuje největší japonská automobilka už delší dobu. Dnes už je téměř jisté, že RAV4 dostane v příštích letech sourozence. Jak by mohl vypadat, teď Toyota ukazuje na autosalonu v Paříži.
Toyota C-HR

Toyota C-HR | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Není to tak dlouho, co automobilový svět obletěly špionážní fotografie testovacího aurisu s viditelně přizvednutým podvozkem. Možnost, že by Toyota chtěla představit klasický model v provedení Cross se sice zcela vyloučit nedá, otázkou však je, proč by tak činila na základě pětidvéřového hatchbacku. Přednosti zvýšeného podvozku automobilky zpravidla prezentují na praktičtějších kombíkových verzích existujících modelů.

Toyota C-HR

Pařížský koncept naznačuje, že zamaskovaný prototyp využívá karoserii aurisu jen ke zmatení konkurence a pod známým kabátem se ve skutečnosti testuje technika chystané novinky, která by podle všeho měla konkurovat třeba Nissanu Juke nebo Renaultu Captur.

Po usedlém modelu Urban Cruiser, který díru do světa neudělal, zkouší Toyota podstatně odvážnější design. Pařížský koncept C-HR naznačuje, jak by mohl nový crossover vypadat a zároveň potvrzuje snahu Toyoty přilákat mladé zákazníky a definitivně se zbavit nelichotivé nálepky výrobce nevýrazných a designově nudných aut.

Vedle toho, co Toyota momentálně nabízí ve svých showroomech, působí C-HR jako zjevení. Jeho muskulaturní tělo kombinuje prvky kompaktního SUV a sportovního kupé. Disponuje rozvorem 2 640 milimetrů, je 4 350 mm dlouhé, 1 850 mm široké a jen 1 500 mm vysoké. Dynamicky tvarovaná karoserie s vysokým pontonem a poměrně střídmým prosklením je bohatá na obliny, ostré hrany i zajímavé detaily. Z profilu zaujme hlavně jakoby plovoucí střechou s integrovaným spoilerem, vzadu světlomety ve tvaru bumerangu vyčnívajícími z obrysů karoserie a vepředu třeba propracovanou diodovou optikou. Koncept C-HR je prostě nápaditý z každého úhlu.

Ve stínu designu trochu stojí použitá technika. Toyota tvrdí, že auto spočívá na zcela nové platformě a k pohonu využívá moderní hybridní ústrojí, které poskytuje výrazně lepší účinnost a nižší spotřebu paliva, ale konkrétní informace o motorech, jejich výkonech nebo o způsobu přenosu kroutícího momentu ke kolům neuvádí. Otevřeně se však mluví o shodné jednotce, jakou dostane příští generace modelu Prius. Ta by měla být údajně k mání ve verzích s pohonem předních i všech kol.

Podle výrobce má koncept vysokou strukturální pevnost a nízko položené těžiště, což jsou faktory, které významnou měrou přispívají ke zlepšení jízdních vlastností. Vedení automobilky se ostatně nechalo slyšet, že chystaný crossover má přinést více emocí a dynamiky.

Šéf Toyoty Akio Toyoda, jenž je mimo jiné známý zálibou ve sportovních vozech, navíc už v roce 2011 prohlásil, že puristické kupé GT86 nebude jediným specifickým modelem zaměřeným na řidiče. Pařížský koncept by mohl být více než hmatatelným důkazem jeho tvrzení.

Na nekonvenčním vzhledu konceptu C-HR spolupracovalo japonské designcentrum Toyoty s evropským studiem Ed2 a nikoliv náhodou. Automobilka tvrdí, že nejnáročnější evropských trh hodlá používat jako měřítko při definování budoucích, hlavně menších modelů. Snad bude mít také dost odvahy přetavit některý ze svých konceptů do sériové podoby.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...