Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota se překonává, nepřehlédnutelná šílenost C-HR jde do výroby

  16:30aktualizováno  16:30
Toto auto nemohl navrhnout kliďas, spíš to vypadá na kubistu na amfetaminu. C-HR je další důkaz toho, že Toyota si vytyčila za cíl nabízet nejulítlejší auta současnosti. To bizarně tvarované SUV je produkční verze, žádný koncept.

Když pohled klouže po siluetě, odhalí, že nervozita křivek se stupňuje. Příď je vymodelovaná ještě vcelku příčetně. Zadní partie už tvaruje změť čar, prolisů a do sebe zalomených a vtékajících ploch.

Toyota C-HR
Toyota C-HR

„V kubismu malíři hledali způsob, jak zachytit tři rozměry věci a přitom zachovat dvojrozměrnost obrazu. Zkoumali formu z různých pohledů, rušili hladké křivky, posuzovali předmět a točili se kolem něho, hledajíce s úzkostlivým zaujetím tajemství formy. Předmět byl pak rozbit na mnoho částí popisujících skutečnost v základních geometrických tvarech bez prostoru a perspektivy.“

Popis kubismu serveru artmuseum.cz pasuje na vzhled nového crossoveru japonské značky dokonale. Z každého pohledu vypadá jinak a jako celek působí divákovi závrať. Detaily jako kliky schované v rámu zadních dveří a protažených čelních LED světel tak působí na celé té bizarnosti vlastně docela konvenčně.

Toyota C-HR

Do designu karoserie dokázali designéři schovat hned několik myšlenek: blatníky vyrýsovávají anabolické svaly, horní část má zase siluetu ladného kupé. Oblá buldočí příď vytváří kontrast zádi jak od mistra origami. Je to prostě kříženec (moderně crossover), jak se patří.

Na pohled, už kvůli tomu ulítlému designu, člověk auto zařadí vedle Nissanu Juke. Rozměry je ale C-HR konkurence Nissanu Qashqai nebo třeba příští generaci Škody Yeti, která oproti stávající o něco povyroste. Kdo se v nabídce toyot orientuje, namítne, že už má v této kategorii RAV4. Jenže novinka míří na odlišnou a hlavně mladší klientelu, která něco podobného jako C-HR zná z komixů.

Technika alespoň na papíře vypadá poutavě: zadní náprava je víceprvková a za příplatek k ní i povede kardan, takže C-HR bude k mání i jako čtyřkolka. Pod kapotou bude základem 115koňový turbobenzinový čtyřválec 1,2 litru s výkonem 85 kW známý z aurisu, k němu bude připojená buď manuální šestistupňová, nebo bezestupňová variátorová převodovka.

Fotogalerie

Existovat bude také varianta s benzinovým dvoulitrem, ke koupi bude pravděpodobně nejblíže v Rusku. S turbodieselem Toyota vůbec nepočítá, nahradí ho hybridní provedení. Takový byl i kousek, který se naparoval na autosalonu v Ženevě. Soustrojí benzinové 1,8 a elektromotoru, dodávající 122 koní výkonu, je převzaté z Toyoty Prius. S ním sdílí japonský crossover technický základ (platformu TNGA).

Šéfkonstruktér novinky Hiroyuki Koba slibuje jízdní vlastnosti přikrčeného hatchbacku, vysloveně zmiňuje minimální náklony v zatáčkách.

Do prodeje na český trh dorazí tahle ulítlost začátkem příštího roku. Vyrábět se bude v Turecku, ovšem ta parta hyperaktivních choleriků, která ho malovala, sídlí v Kalifornii, šéfem projektu byl z pohledu designu Kazuhiko Isawa velící jim z Japonska.





Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.