Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota se překonává, nepřehlédnutelná šílenost C-HR jde do výroby

  16:30aktualizováno  16:30
Toto auto nemohl navrhnout kliďas, spíš to vypadá na kubistu na amfetaminu. C-HR je další důkaz toho, že Toyota si vytyčila za cíl nabízet nejulítlejší auta současnosti. To bizarně tvarované SUV je produkční verze, žádný koncept.

Když pohled klouže po siluetě, odhalí, že nervozita křivek se stupňuje. Příď je vymodelovaná ještě vcelku příčetně. Zadní partie už tvaruje změť čar, prolisů a do sebe zalomených a vtékajících ploch.

Toyota C-HR
Toyota C-HR

„V kubismu malíři hledali způsob, jak zachytit tři rozměry věci a přitom zachovat dvojrozměrnost obrazu. Zkoumali formu z různých pohledů, rušili hladké křivky, posuzovali předmět a točili se kolem něho, hledajíce s úzkostlivým zaujetím tajemství formy. Předmět byl pak rozbit na mnoho částí popisujících skutečnost v základních geometrických tvarech bez prostoru a perspektivy.“

Popis kubismu serveru artmuseum.cz pasuje na vzhled nového crossoveru japonské značky dokonale. Z každého pohledu vypadá jinak a jako celek působí divákovi závrať. Detaily jako kliky schované v rámu zadních dveří a protažených čelních LED světel tak působí na celé té bizarnosti vlastně docela konvenčně.

Toyota C-HR

Do designu karoserie dokázali designéři schovat hned několik myšlenek: blatníky vyrýsovávají anabolické svaly, horní část má zase siluetu ladného kupé. Oblá buldočí příď vytváří kontrast zádi jak od mistra origami. Je to prostě kříženec (moderně crossover), jak se patří.

Na pohled, už kvůli tomu ulítlému designu, člověk auto zařadí vedle Nissanu Juke. Rozměry je ale C-HR konkurence Nissanu Qashqai nebo třeba příští generaci Škody Yeti, která oproti stávající o něco povyroste. Kdo se v nabídce toyot orientuje, namítne, že už má v této kategorii RAV4. Jenže novinka míří na odlišnou a hlavně mladší klientelu, která něco podobného jako C-HR zná z komixů.

Technika alespoň na papíře vypadá poutavě: zadní náprava je víceprvková a za příplatek k ní i povede kardan, takže C-HR bude k mání i jako čtyřkolka. Pod kapotou bude základem 115koňový turbobenzinový čtyřválec 1,2 litru s výkonem 85 kW známý z aurisu, k němu bude připojená buď manuální šestistupňová, nebo bezestupňová variátorová převodovka.

Fotogalerie

Existovat bude také varianta s benzinovým dvoulitrem, ke koupi bude pravděpodobně nejblíže v Rusku. S turbodieselem Toyota vůbec nepočítá, nahradí ho hybridní provedení. Takový byl i kousek, který se naparoval na autosalonu v Ženevě. Soustrojí benzinové 1,8 a elektromotoru, dodávající 122 koní výkonu, je převzaté z Toyoty Prius. S ním sdílí japonský crossover technický základ (platformu TNGA).

Šéfkonstruktér novinky Hiroyuki Koba slibuje jízdní vlastnosti přikrčeného hatchbacku, vysloveně zmiňuje minimální náklony v zatáčkách.

Do prodeje na český trh dorazí tahle ulítlost začátkem příštího roku. Vyrábět se bude v Turecku, ovšem ta parta hyperaktivních choleriků, která ho malovala, sídlí v Kalifornii, šéfem projektu byl z pohledu designu Kazuhiko Isawa velící jim z Japonska.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.