Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota se překonává, nepřehlédnutelná šílenost C-HR jde do výroby

  16:30aktualizováno  16:30
Toto auto nemohl navrhnout kliďas, spíš to vypadá na kubistu na amfetaminu. C-HR je další důkaz toho, že Toyota si vytyčila za cíl nabízet nejulítlejší auta současnosti. To bizarně tvarované SUV je produkční verze, žádný koncept.

Když pohled klouže po siluetě, odhalí, že nervozita křivek se stupňuje. Příď je vymodelovaná ještě vcelku příčetně. Zadní partie už tvaruje změť čar, prolisů a do sebe zalomených a vtékajících ploch.

Toyota C-HR
Toyota C-HR

„V kubismu malíři hledali způsob, jak zachytit tři rozměry věci a přitom zachovat dvojrozměrnost obrazu. Zkoumali formu z různých pohledů, rušili hladké křivky, posuzovali předmět a točili se kolem něho, hledajíce s úzkostlivým zaujetím tajemství formy. Předmět byl pak rozbit na mnoho částí popisujících skutečnost v základních geometrických tvarech bez prostoru a perspektivy.“

Popis kubismu serveru artmuseum.cz pasuje na vzhled nového crossoveru japonské značky dokonale. Z každého pohledu vypadá jinak a jako celek působí divákovi závrať. Detaily jako kliky schované v rámu zadních dveří a protažených čelních LED světel tak působí na celé té bizarnosti vlastně docela konvenčně.

Toyota C-HR

Do designu karoserie dokázali designéři schovat hned několik myšlenek: blatníky vyrýsovávají anabolické svaly, horní část má zase siluetu ladného kupé. Oblá buldočí příď vytváří kontrast zádi jak od mistra origami. Je to prostě kříženec (moderně crossover), jak se patří.

Na pohled, už kvůli tomu ulítlému designu, člověk auto zařadí vedle Nissanu Juke. Rozměry je ale C-HR konkurence Nissanu Qashqai nebo třeba příští generaci Škody Yeti, která oproti stávající o něco povyroste. Kdo se v nabídce toyot orientuje, namítne, že už má v této kategorii RAV4. Jenže novinka míří na odlišnou a hlavně mladší klientelu, která něco podobného jako C-HR zná z komixů.

Technika alespoň na papíře vypadá poutavě: zadní náprava je víceprvková a za příplatek k ní i povede kardan, takže C-HR bude k mání i jako čtyřkolka. Pod kapotou bude základem 115koňový turbobenzinový čtyřválec 1,2 litru s výkonem 85 kW známý z aurisu, k němu bude připojená buď manuální šestistupňová, nebo bezestupňová variátorová převodovka.

Fotogalerie

Existovat bude také varianta s benzinovým dvoulitrem, ke koupi bude pravděpodobně nejblíže v Rusku. S turbodieselem Toyota vůbec nepočítá, nahradí ho hybridní provedení. Takový byl i kousek, který se naparoval na autosalonu v Ženevě. Soustrojí benzinové 1,8 a elektromotoru, dodávající 122 koní výkonu, je převzaté z Toyoty Prius. S ním sdílí japonský crossover technický základ (platformu TNGA).

Šéfkonstruktér novinky Hiroyuki Koba slibuje jízdní vlastnosti přikrčeného hatchbacku, vysloveně zmiňuje minimální náklony v zatáčkách.

Do prodeje na český trh dorazí tahle ulítlost začátkem příštího roku. Vyrábět se bude v Turecku, ovšem ta parta hyperaktivních choleriků, která ho malovala, sídlí v Kalifornii, šéfem projektu byl z pohledu designu Kazuhiko Isawa velící jim z Japonska.





Nejčtenější

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Maserati Quattroporte Diesel
Maserati Quattroporte Diesel

r.v. 2016, naj. 1 000 km, diesel
2 722 008 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.