Camatte57s má nejenom zvláštní jméno, ale i neobvykle vypadá. Třímetrové vozítko pohání baterie a je opravdu určené dětem. A to doslova, není to vozítko pro dospívající mládež, s kterým se může od šestnácti na silnice (třeba jako s tuzemskou jawou), ale opravdu je pro děti. I proto si koncept odbyl výstavní premiéru na tokijském veletrhu hraček.
Je jasné, že děti na silnici řídit v běžném provozu nemohou, Toyota Camatte57s je určená pro uzavřené neveřejné cesty. Projekt dětského auta není u Toyoty novinkou, ve své podstatě se autíčko camatte představilo již loni. Letošní verze jen zdokonaluje původní koncept, a to relativně nezvyklým způsobem.
Technicky se totiž na loňském a letošním modelu nic zásadního nezměnilo. Autíčko měří tři metry a rozvor má hodnotu 1,8 metru. Pohání ho elektromotor o nespecifikovaném výkonu, ale to ani u takového auta není podstatné. V autě jsou tři sedadla: vpředu jedno uprostřed pro mladého řidiče a vzadu dvě pro posádku.
Řidičovo sedadlo je nastavitelné, a to včetně pedálů a volantu. To proto, aby auto s dítětem rostlo a mladý řidič vždy dokonale dosáhl na všechny ovládací prvky. Pravé zadní sedadlo je určené pro asistujícího rodiče, který může z tohoto místa ovlivňovat řízení a brzdy. Tedy podobně jako v autě autoškoly.
Novinkou letošního modelu Camatte57s je ještě větší důraz na společnou kooperaci a dokonalé seznámení s vozidlem a s řízením. Mladí řidiči to vše budou dělat s rodiči, tedy asi především s tatínkem. Nejenom že se děti spolu s rodiči budou učit auto řídit, ale mohou si ho spolu i upravovat.
Letošní Camatte57s se od loňského konceptu liší zcela individualistickým konceptem karoserie, který umožňuje výměnu všech 57 dílů karoserie (na což odkazuje i název auta). Auto tak může vypadat velmi různorodě a hlavně si vše malý řidič vymění za pomoci rodičů sám.
Pokud by vás zajímala cena autíčka od Toyoty, tak zatím můžete nechat peníze v peněžence. Camatte je i v letošním vydání stále jen konceptem a automobilka zatím žádné prohlášení o zahájení výroby nevydala. Navíc cena by jistě nebyla nejnižší, přesto by se určitě po celém světě našlo dost zájemců.