Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Camry: komfort v neokázalém balení

aktualizováno 
Střízlivě střižený kabát Toyoty Camry pořád ještě aktuální druhé generace z let 1991 až 1996 návštěvníky autobazarů příliš nevzrušuje. Největší toyotu z nabídky japonské firmy pro evropské trhy tak kupují zvláště lidé, kteří o spolehlivosti a kvalitě výrobků značky vědí své, a hlavně - chtějí komfortu a luxusu vyšší automobilové třídy užívat plnými doušky, aniž by dráždili závistivce v okolí či v nebezpečnější míře vzrušovali zloděje. Camry přitom pořídí levněji než jiný srovnatelný vůz větších evropských jmen.
Toyota Camry

Toyota Camry | foto: AAA Auto Praha

Platí to i v situaci, kdy nové Toyoty Camry patří spíš k dražším než k levnějším vozům své kategorie. Za model s obyčejnějším motorem 2.2 (96 kilowattů) se v současnosti platí téměř 950 tisíc a za verzi se šestiválcovým třílitrem (140 kilowattů) více než 1,2 milionu korun.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Toyota můžete koupit
na www.automodul.cz

Kromě už zmíněné spolehlivosti, komfortu a solidního výrobního zpracování patří k Toyotě Camry také bezpečnost, dobré jízdní vlastnosti, solidní výbava často zahrnující také interiér v kůži a velký vnitřní prostor včetně kufru. Druhá generace přinesla i modely kombi, které však nejsou vyhledávané. Zájemci upřednostňují spíš klasické sedany.

Slabá místa Toyoty Camry? Za jedno z nejviditelnějších někdo považuje šedivý, nenápadný design, což naopak druhý má za přednost. Podobně lze hovořit o interiéru - víc než zajímavý je účelný. Třílitrový šestiválcový motor je sice kultivovaný, ale odrazuje vyšší - víc než jedenáctilitrovou - spotřebou. Čtyřválec 2.2 se "vejde" pod deset litrů na 100 kilometrů, ovšem je hlučnější.

Každému rovněž nemusí vyhovovat ostřejší řízení, horší je výhled dozadu. Dřív než by se dalo u velkého luxusního vozu čekat, praskají či korodují výfuky, u verzí s automatickými převodovkami dřív odcházejí brzdy a brzdové kotouče. Pozor na poničené či vysloužilé exempláře - servis a náhradní díly jsou pro velkou toyotu drahé. Camry první generace lze pořídit za částky od 30 tisíc za nejstarší kusy ročníku 1986 do 70 tisíc korun za vozy z roku 1991.

Obvykle jde o hodně jeté automobily, dovezené po různých osudech ze západní Evropy i ze Spojených států. Tyto výrobky nebyly zdaleka tak dokonalé jako jejich následovníci druhé generace. Běžně k nim patří koroze, kvůli synchronům problematické převodovky a závady přední nápravy.

Toyota Camry
Základní ceny jetých vozů Toyota Camry druhé generace se základním benzinovým motorem 2.2:

ročník cena (Kč)
1991 120 000
1992 130 000
1993 150 000
1994 170 000
1995 185 000
1996 210 000

současný model
1997 320 000
1998 360 000
Za verzi 3.0 se u ročníků 1991-1996 připlácí 10 000 až 20 000 Kč a za kombi dalších 10 000 až 20 000 Kč.

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Toyota Camry s motorem 2.2 a ročníku výroby 1992 stojí zhruba 130 tisíc korun a na trhu ojetin jí největší konkurenci tvoří například Audi 100 2.3 za 145 tisíc, BMW 525 za 140 tisíc, Honda Legend 3.2 (novější model a vůz směřující spíš o třídu výš) za 180 tisíc, Ford Scorpio 2.9 za 90 tisíc, Mercedes-Benz 124 2.3 za 180 tisíc, Mazda Xedos 9 2.5 za 209 tisíc, Mitsubishi Sigma 3.0 za 110 tisíc, Nissan Maxima 3.0 za 100 tisíc, Opel Omega 2.6 za 90 tisíc, Peugeot 605 3.0 za 110 tisíc, Renault 25 2.2 za 75 tisíc, Saab 9000 2.3 za 150 tisíc a Volkswagen Passat (starý model) 2.0 za 105 tisíc korun. "Co z dané nabídky vybrat? Začnu z opačného konce - od toho, co bych osobně nevolil: Ford Scorpio a Renault 25," říká Aleš Kužel, šéf nákupu největšího zdejšího bazaru AAA Auto Praha. "Zaměřil bych se na pětici Toyota Camry - BMW 525 - Audi 100 - Mazda Xedos 9 - Honda Legend. Výběrem čehokoliv z ní není co zkazit. Záleží jen na vkusu motoristy a samozřejmě na stavu konkrétního automobilu."

PLUSY
- kvalita, komfort, spolehlivost
- solidní jízdní vlastnosti
- nenápadný vzhled, jaký někteří motoristé žádají
- menší zájem zlodějů
- relativně nízké ceny ojetin
- dostatek prostoru
- bohatá výbava

MINUSY
- pověst v Česku není tak dobrá jako v západní Evropě a v USA
- drahé náhradní díly a servis
- nezajímavý design
- vyšší spotřeba motorů 3.0 V6
- hlučné motory 2.2
- koroze, závady převodovek a málo trvanlivé přední nápravy u vozů první generace

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.