Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Celica zůstává v Česku nedoceněna

aktualizováno 
2. 8. 2000 - Zdaleka ne každý sportovní vůz bývá i ve stáří v tak solidní kondici jako Toyota Celica. Ale zatímco se model dávno těší značné popularitě v USA, není v Evropě včetně tuzemska doceněn. Byť i půldruhého desetiletí staré celiky ještě mnohdy nebývají ani po obvykle náročném sportovním životě u konce s dechem, patří na tuzemském trhu ojetin k levnějšímu zboží. Například vůz ročníku 1986 v solidním stavu lze koupit za zhruba 40 tisíc korun, zatímco stejně starý horší, ale pojízdný exemplář,stojí kolem 25 tisíc korun. Celica roku výroby 1990 bývá za 70 tisíc a podobně letitý speciální kus s pohonem všech kol a s turbomotorem o výkonu až 165 kilowattů se cenou pohybuje kolem stotisícové hranice.
Toyota Celica

Toyota Celica | foto: AAA Auto Praha

Historie Toyoty Celica se začala psát v roce 1970 a táhne se dodnes už sedmou generací, která se představila vloni na podzim. Zájemce o koupi ojetin však v největší míře zajímají v Česku nejrozšířenější vozy z doby od poloviny osmdesátých let do začátku devadesátých roků. Starší modely už jsou zpravidla vysloužilé a nejmladší exempláře nebývají na trhu ojetin příliš obvyklé. A vyskytnou-li se, jsou cenou většinou nad možnostmi mladých lidí, kteří takové sporťáky nejčastěji vyhledávají. Zásadní předností celiky je dlouhá životnost a značná spolehlivost, kterou u většiny modelů značky Toyota potvrzuje i německý TÜV. Také motory s možností výběru od 1.6 přes 1.8 až po několik verzí 2.0 vždy byly ve své době na špici. K výhodám dál patří rozsáhlá elektrifikace, která - na rozdíl od mnohých jiných vozů - obvykle bezproblémově slouží i ve stáří celiky. K dobrému jménu vozu přispívaly rovněž úspěchy ve světových rallye. Zájemce o starší Toyotu Celica ročníků, které jsou na zdejším trhu ojetin nejrozšířenější, by měl počítat s tím, že se nejčastěji setká s vozy dovezenými buďto po havárii, nebo po náročné službě z ciziny. Z toho plyne jedno z největších rizik: automobil může být nekvalitně opravený nebo - zvlášť pocházíli z Německa - uhoněný. Sice se říká, že celiku lze koupit i v případě, že má 150 tisíc až 170 tisíc kilometrů na kontě, ale všechno má své meze. Vždy je třeba mít na paměti, že zmíněná auta zpravidla neměli starší usedlí řidiči. Špatná klempířská práce se může projevit mnohde - u Toyoty Celica také ve funkci vyklápěcích světlometů. K typických bolestem modelu patří úniky oleje u motoru i převodovky,méně trvanlivé výfuky a odcházející poloosy. Pozor také na korozi, která se nejdřív projevuje na zadních nadkolích a kolem kufru. Nevýhodou, která bolí zejména majitele starších vozů, je malá nabídka náhradních dílů z levnější druhovýroby. Přitom originály, které zaslouží zejména novější a kvalitnější auta, jsou poměrně drahé, což platí také o servisních službách.

Největší konkurenti

Toyota Celica s dvoulitrovým motorem ročníku výroby 1988 stojí zhruba 60 tisíc korun a největší konkurenci jí tvoří stejně staré vozy Honda Prelude 2.0 za 65 tisíc, Nissan Silvia 2.0 za 40 tisíc, Subaru XT Coupé 1.8 za 40 tisíc, Mitsubishi Stallion 2.6 za 50 tisíc, Alfa Romeo Sprint 2.0 za 35 tisíc, BMW 320 coupé za 70 tisíc, Volkswagen Golf 1.8 GTI (3 dveře) za 70 tisíc a Volkswagen Scirocco 1.8 za 50 tisíc korun. "Z dané nabídky bych asi volil BMW 320 coupé, který je i ve stáří velmi kvalitní, nebo jeden vůz z japonského tandemu Toyota Celica - Honda Prelude," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha. "Honda Prelude je sportovnější, zatímco Toyotu Celica považuji za praktičtější a bytelnější."

PLUSY
- výkonné motory
- bohatá výbav a
- kvalita, výdrž, spolehlivost
- dobré jízdní vlastnosti i při sportovním stylu jízdy
- solidní výrobní zpracování
- přijatelná cena při koupi ojetiny
- dobrá pověst

MINUSY
- nižší cena při prodeji ojetiny
- riziko špatné opravy po havárii
- úniky oleje z motoru i převodovky
- méně trvanlivé výfuky
- chudá nabídka levnějších dílů z druhovýroby
- dražší originální díly a práce servisu
- koroze u starších modelů
- zvláště z Německa pocházející vůz může být opotřebovaný častou jízdou na hranici výkonu


Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.