Jedenáctá generace corolly nemá být konkurencí laciným sedanům, které se představily v uplynulých měsících. Nebude to levná nabídka jako Peugeot 301 s Citroënem C-Elysée, nechce být ani konkurentem Škodě Rapid, která je oproti francouzským dvojčatům přeci jen o kus výš.
Corolla má být spíš doplňkem aurisu. Asi nejblíž má k cílové skupině Volkswagenu Jetta, který si našel stoupence mezi těmi, kdo chtěli honosněji vypadající auto než golf, ale nedosáhli na passata.
Že je to vlastně auris sedan, dokazuje corolla už ztvárněním přídě a interiérem, který z povedeného hatchbacku převzala s minimem změn. Záď s velkým kufrem se povedla, takže corolla možná odláká i některé kupce velké Toyoty Avensis.
Jak bude corolla vypadat, naznačil už dravý koncept Furia představený na začátku roku. Toyota už předvedla americkou specifikaci sériové corolly, teď se chlubí obrázky evropského provedení. To se bude vyrábět v indické továrně značky.
Toyota Aurisjak nový auris jezdí ČTĚTE V TESTU ZDE |
Rozvor 2,7 metru slibuje prostor v kabině. Auto s délkou přes 460 centimetrů bude mířit hlavně na konzervativněji smýšlející klientelu. Evropská zastoupení se těší hlavně na kombíkový auris, který se minulý týden začal vyrábět v Británii.
I tak české zastoupení značky podle informací iDNES.cz vkládá do corolly naděje.
Zatím se nic neví o motorech. V Americe je na výběr mezi 128koňovou a 140koňovou benzinovou osmnáctistovkou. Ale to by v Evropě nestačilo. Dá se tedy čekat, že se pod kapotu dostanou i další motory. Je pravděpodobné, že nabídka bude kopírovat tu u aurisu. To by znamenalo benzinové 1,33 a 1,6 a naftové 1,4 a dvoulitr. Na hybridní provedení asi nedojde.