Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Corolla 1.4: výborný motor, ale méně místa

aktualizováno 
- Toyota Corolla dostala nová přední světla a lepší motor. Vůz s benzinovým čtrnáctistovkovým pohonem, který se podrobil redakčnímu testu, vyniká výkonem, nízkou spotřebou a malým hlukem. Nezměnily se však vnitřní rozměry, které jsou u corolly podobné jako u Škody Octavia. To znamená, že vzadu je málo místa pro nohy. Ačkoliv je motor 1.4 nejslabší pohonnou jednotkou v nabídce Toyoty Corolla, zaručuje dostatečně dynamickou jízdu.

Podle měření v pražském Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) uniká Corolla 1.4 (71 kW) ve zrychlení svým konkurentům, jimiž jsou například Renault Mégane 1.4 (70 kW) nebo Mazda 323 F 1.5 (65 kW). Přesto se ani corolle nedaří překročit stín šestnáctiventilového motoru, ke kterému tradičně patří silný zátah až ve vyšších otáčkách. Měření v ÚSMD to potvrzuje na srovnání testované toyoty se Seatem Toledo s osmiventilovým motorem 1.6 (74 kW), který je hlavně při akceleraci na čtvrtý a pátý rychlostní stupeň o poznání hbitější. Testovací jízdy však ukázaly, že s Corollou 1.4 lze jezdit velmi úsporně. Při pomalé jízdě se spotřeba poroučí i pod pětilitrovou hranici, na dálnici se lze vejít pod osm litrů na sto kilometrů. Spotřeba povyroste ve městě při častějším vytáčení motoru, kdy šplhá k desetilitrové hranici. Jízdní vlastnosti Toyoty Corolla lze označit jako průměrné. Vůz řidiče nezradí ani při krkolomných vyhýbacích manévrech, v zatáčce se však nechová tak neutrálně jako Ford Focus, Opel Astra nebo Škoda Octavia. Naopak výborná je corolla na nerovnostech, které podvozek umí výborně ztlumit. Vadou na kráse jsou mírné otřesy volantu, jež přicházejí s přejezdy špatných vozovek. Podle měření v ÚSMD je kabina Toyoty Corolla rozměrově podobná Škodě Octavia. Je dostatečně široká, ale málo prostorná v oblasti kolen. V tomto parametru corolla i octavia zaostávají jak plyne z výsledků ze zkušebny - o sedm centimetrů za Renaultem Mégane i Mazdou 323 F, o šest centimetrů víc než corolla nabízí Opel Astra, Fiat Brava je prostornější o čtyři centimetry. Interiér Toyoty Corolla má typický znak - šedou barvu. Tu nesou sedadla, dveře i přístrojová deska. Změnou oproti minulé corolle s kulatými světly je v interiéru nový multifunkční displej nahoře na středovém panelu. Sedadla jsou původní - pohodlná a s dobrým bočním vedením. Kufr corolly patří s objemem 372 litrů k mírnému nadprůměru třídy. Od octavie jej však stále dělí propastných více než 150 litrů. Cesta k zavazadlům v Toyotě Corolla vede přes průměrně vysoký práh, ale také neprakticky masivními pátými dveřmi. Právě ty se nebudou líbit nejen ženám, ale ani tělesně handicapovaným lidem. "Když jsem kufr otevřel, což mě stálo dost sil, byl jsem překvapen jeho velkými rozměry. Namáhavé bylo zavírání těžkých pátých dveří," potvrzuje Martin Kovář, který testované automobily hodnotí pro MF DNES z pohledu tělesně postiženého člověka.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,4
Zrychlení 0-400 m (s) 18,4
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 12,7
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 25,2
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 33,2
Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 9
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8


Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 5
Využití kufru 6
Výhled z vozu 7


Podvozek
Jízdní vlastnosti 7
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 8
Brzdy 7

Očima designéra
Předchozí generace corolly se vyznačovala hravým designem, který přitahoval především ženy. Pro rozšíření skupiny zákazníků na mužskou část populace designéři sáhli k "bavorské inspiraci". Nové skupinové svítilny, především pak optické propojení s oddělenými blinkry jsou však bez koncepce stejně jako prolisy kapoty, které nemají logickou návaznost v přední masce. Pozitivem nového řešení je optické rozšíření vozu. Kvalitně zpracovaný interiér s mnoha odkládacími prostory a praktickým barevným provedením osvěžilo zajímavé "komunikační centrum" v horní části palubní desky.
Jan Prokop, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Toyota Corolla - to je od premiéry v roce 1966 již 23 milionů vyrobených vozidel a osm generací. Jeden ze světově nejprodávanějších automobilů, který má podle záměru svých tvůrců dobře sloužit a nic nepředstírat, si v nové verzi určitě i na trhu v Česku polepší, ale německé a francouzské značky zdaleka neohrozí. Mnohokrát prokázanou spolehlivost a dobrý image uplatní vůz i na trhu ojetin, kde bude žádaným, ale spíše vzácným kusem. Po pětiletém průměrném provozu má vlastník při opětovném prodeji šanci na přibližně 175 000 korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovník redakce

 

 

Namísto dvou kulatých svězel má nyní nová corolla čtyři přední světlomety.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.