Mezi tuzemskými zákazníky je ostře sledovanou veličinou délka rozvoru, která naznačí, kolik místa auto nabízí cestujícím na zadních sedadlech. S 2465 milimetry (viz srovnávací tabulka) mezi přední a zadní nápravou patří Corolla ve své třídě k podprůměru. Na zadních sedadlech je proto hlavně v prostoru pro kolena posádky místa poskrovnu. Stejně tak zavazadlový prostor (390 litrů) neskýtá tolik místa co konkurence. Záporné znaménko si zaslouží i víko kufru, kde chybí jakékoliv madlo, které by uchránilo ruku před ušpiněním. Z prostoru pro zavazadla vede otvor do kabiny vozu, čímž lze kufr zvětšit. Samozřejmostí je zadní dělené sedadlo a otevírání kufru z místa řidiče.
Dobré hodnocení si zaslouží testovaný motor 1,6, který v nabídce Corolly dělá jedinou alternativu k slabšímu motoru 1,4. Na šestnáctistovku má nadprůměrný výkon sto deset koní. Přestože patří do kategorie šestnáctiventilových, nemusí mít řidič obavu, že se výraznější výkon dostaví až při vyšších otáčkách. Corolla 1,6 dokáže podle údajů výrobce sprintovat na rychlost sto kilometrů v hodině za pouhých 10,2 vteřiny, s rychlostí však úměrně roste žízeň motoru. Při dynamické jízdě se spotřeba během testovacích jízd šplhala i přes devět litrů, při úsporném režimu lze jezdit pod šest litrů naturalu na sto kilometrů. K rychlejší jízdě s Corollou svádí i dobrý podvozek, který se v zatáčkách chová neutrálně.
Interiér Corolly v ničem nevybočuje z řady asijských vozů. Šedivá palubní deska má prakticky rozmístěné všechny ovladače, ale zejména ve srovnání s evropskými konkurenty jí chybí něco, čím by pozitivně překvapila. Sedadla jsou příjemně měkká s dostatečným bočním vedením. Výškové nastavování volantu by si zasloužilo větší rozsah a trochu více komfortu při ovládání.
Již v základní ceně má Corolla vysokou standardní výbavu, ani za příplatek ale není možné dokoupení bočních airbagů.
Pro pořízení Corolly hovoří mimo jiné nízká poruchovost. V renomovaných statistikách německých stanic technické kontroly TÜV se Corolly bez ohledu na stáří vozu pravidelně umisťují mezi první desítkou nejméně poruchových aut. Taky ze srovnávacích crash testů vyšla Corolla poslední generace s výborným hodnocením.
Očima designéra
Klasická, ale ani trochu fádní limuzína se čtyřmi dveřmi a jasně definovaným kufrem - vkusně doplněným jemným koncovým spoilerem s třetím brzdovým světlem. Celkový pokojný výraz prozrazuje mimořádně skromný půvab a vzbuzuje obdiv dokonale tvarované figury v souladu s nápadnými, mile působícími a čistě provedenými detaily. Oválné a oblé tvary světel navíc pozoruhodně ladí s neméně půvabnými, tříeliptickým logem značky.
Velikost a rozchod kol jsou pro oko pozorovatele správně voleny.
Nikoliv v okázalosti, ale téměř v pokorné skromnosti je ukryto kouzlo přitažlivé Corolly. Je prostě nápadně nenápadná. Čeká tiše u chodníku na svého pána jako ležící psík s položenou hlavou a zvýšeným pohledem výrazných očí.
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce
Prognóza odhadce
Zhruba 18 měsíců po uvedení osmé generace Corolly na trh přiložili japonští konstruktéři opět ruku k dílu: kromě chromování masky dostala Corolla především bohatší sériovou výbavu v oblasti pasivní bezpečnosti a vylepšený interiér. Karoserií sedan se Corolla snad nejvíce blíží "evropskému vzezření" a perfektně zapadá do kolekce Evropanů nižší střední třídy. Kladně je hodnocena moderní technika a více koní pod kapotou, než bývá zvykem. To vše spolu s tradičně stabilním postavením značky a pověstnou bezporuchovostí na našem trhu dává předpoklad k tomu, že auto bude nadále slušně prodejné jako nové i jako ojeté. Zcela jistě bude jedním z cenově nejstabilnějších "japonců" na našem trhu s ojetými automobily a po pěti letech provozu bude k mání za poctivých 130 000 až 145 000 korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce
Hodnocení AUTO MOTO
MOTOR A PŘEVODOVKA | |
Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu |
8 |
Pružnost |
8 |
Řazení/odstupňování převodovky |
7 |
Spotřeba v testu |
7 |
KAROSERIE A INTERIÉR | |
Prostor na předních sedadlech |
8 |
Prostor na zadních sedadlech 1) |
6 |
Využití zavazadlového prostoru 2) |
7 |
Výhled z vozu 3) |
8 |
Vybavení interiéru |
7 |
PODVOZEK | |
Jízdní vlastnosti (v běžném provozu) |
8 |
Jízdní vlastnosti (v krajních mezích) |
8 |
Řízení a ovladatelnost |
8 |
Tlumení nerovností |
8 |
Brzdy |
8 |
Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu s konkurenty v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový). Hodnocení je výsledkem testovacích jízd dvou různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad.
Design testovaného vozu hodnotil designér Pavel Hušek, který působil u několika evropských automobilek. Prognózu odhadce sestavil Peter Kolník ze společnosti Mobil Data, která zastupuje firmu Eurotax sledující ceny aut po celé Evropě.
Testovaný vůz a jeho konkurenti
Model |
Toyota Corolla 1,6 SD Linea Terra |
Volkswagen Bora 1,6 |
Škoda Octavia 1,6 GLXi |
Opel Astra 1,6 16V CD |
Mazda 323 1,5i LX |
Výkon motoru (kW/k) |
81/110 |
74/100 |
74/100 |
74/100 |
66/90 |
Max. točivý moment (Nm) |
145 |
145 |
145 |
150 |
132 |
Počet ventilů na válec |
4 |
2 |
2 |
4 |
4 |
Maximální rychlost (km/h) |
195 |
188 |
187 |
188 |
177 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) |
10,2 |
11,7 |
11,7 |
11,5 |
11,9 |
Spotřeba (l/100 km) 1) |
10,8/6,4/8,0 |
10,6/6,0/7,7 |
10,7/5,9/7,7 |
10,0/5,9/7,4 |
9,5/6,3/7,5 |
Rozměry d/š/v (mm) |
4295/1690/1385 |
4376/1735/1446 |
4511/1731/1429 |
4252/1709/1425 |
4315/1705/1410 |
Rozvor (mm) |
2465 |
2512 |
2512 |
2614 |
2610 |
Objem zavazadlového prostoru (l) |
390 |
455 |
528 |
480 |
416 |
Výbava porovnávaných vozů | |||||
Airbag řidiče/spolujezdce |
ano/ano |
ano/ano |
ano/9800 |
ano/ano |
ano/35 000 2) |
Boční airbagy |
ne |
13 375 |
8900 |
11 000 |
ne |
ABS |
ano |
ano |
31 500 3) |
ano |
35 000 2) |
El. ovládání předních oken |
ano |
18 415 4) |
12 600 |
ano |
8500 |
Klimatizace |
50 000 |
38 074 |
37 500 |
44 600 |
39 500 |
Posilovač řízení |
ano |
ano |
ano |
ano |
ano |
Centrální zamykání |
ano |
ano |
ano |
ano |
5500 |
Cena (Kč) |
454 000 5) |
524 900 |
405 900 |
499 900 |
389 900 |
Poznámka: 1) město/mimo město/kombinace; 2) airbag a ABS dohromady; 3) včetně protiprokl. sys. EDS; 4) paket Elektrika; 5) platí pro modelový rok 1998, jinak 485 000
Pramen: AUTO MOTO
Ve srovnání s předchůdci je design osmé generace Corolly docela nápadný. |
Interieru vládne konzervatismus a šedá barva. |
Klady - výkonný a úsporný motor. |
Zápory - malý kufr bez madla na víku. |
Toyota Corolla sedan 1.6 |