Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota CS&S: palivu pomáhá elektřina

  16:01aktualizováno  16:01
Největším lákadlem stánku japonské automobilky je bezesporu sněhobílý sporťák jménem CS&S. Překvapující je nejen červeně čalouněný interiér, kde se z na první pohled dvoumístného interiéru "vyloupnou" místa čtyři. Udiví i pohled pod kapotu, kde najdeme dva druhy pohonu. K cíli cesty posádku dovede satelitní navigace, vyřídít si můžou i e-maily.
Toyota CS&S - zdařilá studie

Toyota CS&S - zdařilá studie - Kromě toho, že je CS&S dokonale dotažené stylistické cvičení, je také příslibem toho, jak by mohla v budoucnu vypadat Toyota MR2. | foto: iDNES.cz

Kromě toho, že je CS&S dokonale dotažené stylistické cvičení, je také příslibem toho, jak by mohla v budoucnu vypadat Toyota MR2.

Toyota CS&S je konceptem 2+2místného otevřeného sportovního vozu, který by se v aktuální nabídce značky zařadil mezi celicu a výše jmenovanou MR2. Vůz využívá u Toyoty oblíbený hybridní systém pohonu, kde uprostřed uložený zážehový motor 1,5 l pohání zadní a vysokovýkonný elektromotor přední kola.

Představený projekt prezentuje výhody hybridního pohonu a náhonu všech kol, nezanetbatelé je i (pro správný sporťák nezbytné) kvalitní zrychlení, kterého dosahuje díky vysokému točivému momentu elektromotoru.

Toyota chce konceptem CS&S přesvědčit i nejzavilejší zastánce benzínu, že hybridní technologie nemusí být pouze ekologicky výhodná, ale že zároveň může řidiči nabídnout výbornou dynamiku a sportovní jízdní výkony.
Pod kapotou
Vůz CS&S je vybaven nejmodernějším systémem Hybrid Synergy Drive, který bude Toyota montovat do druhé generace modelu Prius. Dosud používané hybridní systémy většinou využívají zážehový či vznětový motor jako hlavní zdroj výkonu. Elektromotor u nich pracuje pouze coby pomocný zdroj. Systém hybrid Synergy Drive používá mnohem výkonnější elektromotor a díky tomu se nemusí tolik spoléhat na spalovací zážehový motor například při akceleraci. Elektromotor má přitom větší účinnost než spalovací motor, což s sebou nese efektivnější využití paliva, resp. energie.

Filozofie Toyoty při vývoji nového hybridního systému byla jednoduchá – díky většímu výkonu elektromotoru i zážehového motoru nabídnout parametry, které vozidlům s tímto druhem pohonu umožní dosahovat stejné dynamiky, jako u konvenčních sériově vyráběných automobilů.

Koncept tělem i duší
CS&S je typickým reprezentantem asijského designu: odvážné řešení základních prvků tvořících "tvář" vozu a plné tvary karoserie. Toyota vsadila na kontrast mezi ostrými linkami a plynulými přechody a oblinami. Výrazně je oddělen především prostor mezi řidičem a spolujezdcem, čímž je zdůrazněno sportovní vyznění vozu.

Na první pohled vypadá CS&S jako ryze dvoumístný futuristicky pojatý otevřený sportovní vůz. Pod zadními odnímatelnými kryty se však skrývají ještě dvě další sedadla, díky nimž vůz celkem přepraví čtyři osoby. Sedadla mají tvar shodný s liniemi exteriéru, sedadlo předního spolujezdce je navíc otočné.

Auto, nebo star-trek?
V konceptu CS&S se uplatnil především pokrokový komunikační systém pojmenovaný Toyota Space Touch. Integruje v sobě autorádio, satelitní navigaci a e-mail a s cestujícími komunikuje prostřednictvím série holografických projekcí, které se vznáší v prostoru. V nich může řidič „dotykem“ zvolit požadovanou funkci. Přes uvedené uživatelské rozhraní lze ovládat klimatizaci, audiosystém, navigaci nebo se napojit na internet. Ovládání této technologie je přitom velmi snadné a intuitivní.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.