Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota RAV4 naučila jezdit auta do přírody, teď už se jí tam nechce

aktualizováno 
Nová "ravka" narostla do délky i šířky, je však nižší. Pro Evropu budou v nabídce dva dieselové motory. Pro verze s pohonem čtyř kol připravila automobilka nový sportovní režim.

Toyota RAV4 | foto: Toyota

Oblíbený model RAV4 (Recreational Active Vehicle) poprvé Toyota ukázala v polovině devadesátých let minulého století. Tehdy o dnes populárních SUV ještě nikdo nevěděl, "ravka" byla vlastně jednou z prvních.

Tehdy spíš nevelké autíčko se za čtyři generace proměnilo do poměrně mohutného auta, které sice většinu života prožije na silnicích, ale v případě potřeby zvládne i lehký terén.

Fotogalerie

První generace RAV4 pomáhala definovat tehdy zcela novou kategorii SUV. V základním třídveřovém provedení to byl opravdový kompakt s délkou na úrovni miniautomobilů. Nejnovější generace oproti tomu délkou přesahuje 4,5metrovou hranici a pomalu a jistě míří o třídu výš
(4,57 × 1,84 × 1,67 metru; rozvor 2,66 metru).

Design novinky v něčem navazuje na předchozí třetí generaci, patrné je to především v zadním zalomení boční linie oken, která se tak stává poznávacím znamením řady. Naopak předek přidal na agresivitě. Spíš zakulacené tvary předchozí třetí generace vystřídaly ostré linie s denními LED světly a předek má šípovitý profil. Kabina se směrem dozadu zužuje, což dává vyniknout mohutné stavbě pontonu s výrazně tvarovanými blatníky.

Toyota RAV4

Už přední partie působí velmi mohutně, zadek je pak v tomto směru ještě výraznější. Pomáhají tomu vysoko posazená a horizontálně orientovaná koncová světla. Kabina je ve všech variantách pětimístná, na sedmimístnou verzi výrobce rezignoval. V předchozí generaci stejně byla v prodeji jen na některých trzích.

Vyjma základní varianty, která má jen pohon přední nápravy, mají čtyřkolky nový režim Sport. V jeho případě posílá elektronika automaticky 10 procent výkonu na zadní nápravu a podle potřeby dokáže systém na zadek poslat až polovinu síly. Režim Sport pak ovlivňuje i nastavení citlivosti plynového pedálu a také řízení.

Toyota RAV4

V základním režimu jde na přední nápravu sto procent výkonu a zadní kola se vezou, pohon nápravy se připojuje jen v případě prokluzu nebo při nedotáčivosti při průjezdu zatáčkou. Poslední možností je režim Lock, v kterém lze natvrdo uzamknout rozdělení výkonu půl na půl mezi přední a zadní nápravu. To ale platí jen při jízdě do rychlosti 40 kilometrů za hodinu. Světlá výška se mezigeneračně snížila o centimetr, celkově je auto o 2,5 cm nižší než předchůdce. Níž sedí i řidič, což signalizuje, že hlavním teritoriem "ravky" budou silnice.

Pod kapotou budou na výběr na západoevropských trzích tři motory. Dvoulitrový benzin s výkonem 151 koní bude mít vždy pohon všech kol a na výběr šestistupňovou manuální převodovku nebo bezestupňový automat CVT. Diesel 2,2 D-4D s výkonem 150 koní bude mít taktéž vždy pohon všech kol a buď šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovku. Základní variantou výhradně s pohonem přední nápravy bude dvoulitrový diesel s výkonem 124 koní a jedině se šestistupňovým manuálem.

Toyota RAV4

Na dalších trzích nabídne Toyota dvoulitrový benzinový motor s výkonem 145 koní a pohonem jedné i obou náprav. Vrcholem bude zážehový agregát s objemem 2,5 litru a výkonem 180 koní.

Výraznou proměnou prošel i interiér s příplatkovým výkonným audiosystémem a nebo koženým interiérem. Přístrojová deska je svébytně tvarovaná s nápadnou otevřenou poličkou před spolujezdcem. Zavazadlový prostor se zvětšil na výborných 550 litrů. Ve výbavě bude plno asistentů včetně kontroly slepých úhlů nebo pomocníka, který zabrání kolizi při couvání.

Nová Toyota RAV4 se začne na českém trhu prodávat na konci prvního čtvrtletí příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.