Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota: Francouzi brzdí Kolín

  13:31aktualizováno  13:31
Harmonogram výstavby společného závodu Toyoty a PSA se zdá být ohrožen. Důvodem obav, které jsou slyšet z japonského tábora, je velká náročnost manažerů PSA. Peugeot a Citroen mají v projektu zajišťovat nákup, zásobování a logistické procesy, přičemž již v počátečním stádiu prací se snaží neúměrně snížit náklady, což termín startu výroby v kolínské průmyslové zóně Ovčáry ohrožuje.

"Sekce nákupu PSA zvolila velice přísnou nákladovou politiku a zároveň dbá na stoprocentní kvalitu. Přemrštěné požadavky by mohly start výroby posunout," prohlásil Yoshio Shirai, jeden ze šéfů Toyoty odpovědný za vývoj. Tiskový mluvčí koncernu PSA Hugues Dufour však jakékoli ohrožení startu v lednu 2005 odmítá.

Spory mezi oběma výrobci existují i v jiných oblastech. "Některé procesy probíhají v Evropě odlišně než u nás," poukazuje na kulturní i obchodní zvyklosti Shirai. Dále uvádí, že problémy lze čekat například při samotném rozjezdu výrobních linek. Toyota i PSA se totiž významně liší dobou mezi startem a dosažením plné kapacity výroby.

Dle ekonomů si je však nutné uvědomit, že každý projekt joint-venture naráží na problémy v přístupu manažerů. Tím spíše, pokud jsou partneři z tak odlišných regionů jako Toyota a PSA. "Vidím velkou snahu vzájemné interkulturální rozdíly překonat," uklidňuje situaci Akihiko Saito, viceprezident automobilky ze země vycházejícího slunce. Dle něj nelze ani hovořit o jakémkoli zpoždění, vše zatím běží dle termínů harmonogramu.

Ze strany Toyoty, jež je ve společném podniku odpovědná za technologii a výrobu, lze vypozorovat v poslední době větší aktivitu. Nejen, že to byli právě Japonci, kteří nakonec umístění investice v Česku prosadili, ale spuštění továrny v Kolíně zabezpečují i dalšími včasnými rozhodnutími. Minulý týden například oznámili výstavbu další motorárny v polském Walbrzychu v hodnotě 300 miliónů euro. Ta bude do Kolína dodávat většinu malolitrážních motorů i převodovek.

Obě automobilky plánují v Kolíně vyrábět ročně na 300 tisíc malých vozů, které by měly být dle dostupných informací menší než Škoda Fabia. Dosud největší investice na zelené louce u nás ve výši 1,5 miliardy euro přinese práci nejméně dvěma tisícům lidí z okolí Kolína a možná až 10 tisíc v dodavatelských firmách.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.