Autofotka týdne: Naháč Kikai je hybridní pankáč na čtyřech kolech

  • 6
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Na autosalony se jezdí hlavně za parádními designérskými kreacemi. Toyota, v očích mnohých spíše konzervativní značka, v poslední době šokuje velmi odvážným a nonkonformním designem. Do Ženevy přivezla asi nejulítlejší studii letošního ročníku, jmenuje se Kikai.

Ty splašené trubky představila Toyota už loni na autosalonu v Tokiu. Ze všeho nejvíc to připomíná mechanického brouka z vědeckofantastického filmu natočeného filmaři holdujícími halucinogenům.

Toyota Kikai

Tvůrci vystavili na odiv veškerou mechaniku stroje, nápravy jsou vlastně vně vozidla, motor se představuje v plné chromové parádě. Na kikai (prý to japonsky znamená „stroj“) se dokážete dívat desítky minut a stále nacházíte nové a nové propracované detaily a vtipné nápady. Třeba prosklení u nohou, aby mohla posádka sledovat práci kol a náprav.

Charakterem je to naháč, kategorie známá ze světa motorek; v pojetí Toyoty je to minimalistické vozidlo pro tři, ve kterém sedí řidič uprostřed vpředu a jeho dva parťáci posunutí po stranách vzad.

Není to ale žádné prehistorické retro. Kabina je karbonová, dveře ovládají elektromotorky.

Délka konceptu, ve kterém mohou znalci hledat třeba inspiraci steampunkem, je střídmá: 3,4 metru. Široký je kikai 1,8 metru a vysoký metr pětapadesát. Od nápravy k nápravě (rozvor) je to 245 centimetrů.

O pohonu se toho moc neví. U zadní nápravy se blýská čtyřválec, na jednom z budíků přístrojovky je nápis EV. To ukazuje na spojení benziňáku, elektromotoru a planetové převodovky v hybridním soustrojí, Toyota má ve flotile i jiné auto tohoto druhu, dnes velmi odvážně tvarovaný prius.