Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota po deseti letech začne vyrábět starý Land Cruiser. Ale jen rok

  14:25aktualizováno  14:25
Srdíčka japonských příznivců klasických offroadů zaplesala. Toyota oslavuje 30 let legendárního modelu Land Cruiser 70 docela kuriózně. Po deseti letech začne tohoto terénního dědečka opět vyrábět. Ale jen v omezeném množství, jen rok a jen pro japonský trh. Jenže jinde po světě se sedmdesátka vesele prodává pořád.

Toyota Land Cruiser 70 (Japan Commemorative Re-release) | foto: Toyotoa

Je to krásné a legendární auto. Toyota Land Cruiser 70 je především pracant do terénu a tak vůbec nevadí, že i po třiceti letech produkce vlastně vypadá skoro stejně. Podobně na tom jsou další legendy v této kategorii aut: Land Rover Defender nebo Mercedes řady G. Oba se stále vyrábějí, Defender od roku 1983, Mercedes dokonce od roku 1979. A také vypadají skoro stejně jako na začátku produkce. Defender má ale svá léta asi sečtená, produkce má skončit příští rok.

Fotogalerie

Land Cruiser řady 70 vypadá docela jinak než současní příbuzní v nabídce Toyoty. Řada 200 je orientovaná především na pohodlí, a ač si stále zachovává solidní terénní vlastnosti, mnoho zákazníků na něj nahlíží spíš jako na luxusní SUV. Sedmdesátka je tradiční offroad, pracant do terénu. A vlastně je to poslední model Toyoty z řady Land Cruiser patřící do pracovní řady.

V Japonsku má solidní fanouškovskou základnu, zájemci si ale museli pořídit v posledních letech buď ojetinu, a nebo si model dovézt ze zahraničí. V Japonsku se Land Cruiser přestal prodávat před deseti lety. V zahraničí ale produkce probíhá nadále. Land Cruiser 70 koupíte jako klasický model nebo dvou a čtyřdveřový pick-up či jako verzi Trooper třeba v Austrálii nebo v Jižní Africe. Jednotlivé verze nesou označení 76, 78 nebo 79 podle provedení a typu karoserie. Auto se prodává v Africe, v Jižní Americe a Oceánii v mnoha variantách a provedeních.

V Japonsku se auto do prodeje dostane až příští rok v červnu. Počet aut bude omezený, každý měsíc po dobu jednoho roku jich Toyota prodá 200. Celkem tak pro japonský trh Toyota dodá 2 400 aut. A je zřejmé, že s odbytem nebude mít problém.

Toyota Land Cruiser 70 (Japan Commemorative Re-release)

Auto vypadá stejně jako před třiceti lety, podle obrázků se pak japonská verze nebude odlišovat od modelů nabízených na jiných trzích, a to včetně interiéru. Od původního letitého modelu se novodobá sedmdesátka odlišuje jinou maskou, světly a kapotou. A samozřejmě má výbavu, jakou původní model neměl. Takže si řidiči mohou spolehnout na ABS a airbagy.

Může se hodit

Líbí se vám vozy značky Toyota? Vyberte si svůj vysněný vůz na Automodul.cz.

Čím se japonská výroční verze bude odlišovat od běžně prodávaných variant jinde po světě, je pohonná jednotka. V Japonsku bude jedinou volbou čtyřlitrový zážehový šestiválec se solidním výkonem 170 kW a točivým momentem 360 Nm. Motor typové řady 1GR-FE je spojený výhradně s pětistupňovým manuálem.

Jinde používá Toyota pro sedmdesátku jiné motory. Například Austrálii je jedinou volbou obří osmiválcový diesel (1VD-FTV) s objemem téměř 4,5 litru. Výkon 151 kW není ohromující, ale to je u takového auta logické. Jde o robustnost a výdrž. V Jihoafrické republice je v nabídce taktéž jediný agregát. Starší benzinový šestiválec řady 1HZ má objem 4,2 litru a výkon jen 96 kW. Ale opět platí - je to terénní vůz a nikoliv sportovní auto.

Toyota Land Cruiser 70 (Japan Commemorative Re-release)

Pokud vás zajímá cena, za kterou bude Toyota v Japonsku jubilejní speciál prodávat, tak je to v přepočtu asi 700 000 korun za pick-up a asi 730 000 korun za klasický model. V Austrálii stojí top verze vagonu v přepočtu asi 1,2 milionu korun, v Jihoafrické republice stejný model vyjde v přepočtu asi na 1,1 milionu korun.

Pro dovoz do Evropy je rozdíl cen na jednotlivých trzích nepodstatný, většinou se Land Cruiser 70 prodává s pravostranným řízením. Navíc diesel v Austrálii plní jen normu Euro 4, benzinový agregát v Jihoafrické republice je pouze Euro 2. Evropští zájemci o legendu se mohou pustit do shánění ojetého kusu. Výběr je ale malý a většinou jsou na trhu jen staré kusy s velkým nájezdem.

Autor:




Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.