Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota má další problémy. Americkým corollám zlobí řízení

aktualizováno 
Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu registruje stížnosti majitelů vozů Toyota Corolla, kteří tvrdí, že jejich auto za určitých podmínek odmítá držet směr jízdy. Na vině by měl být vadný posilovač řízení.

Toyota Corolla | foto: Toyota

Pro automobilku Toyota se možná rýsuje další hromadná svolávací akce. Americký úřad NHTSA registruje 83 stížností majitelů vozů Toyota Corolla modelových ročníků 2009 a 2010. Řidiči upozorňují na podivné chování řízení vozu.

Za určitých podmínek totiž automobil podle svědectví řidičů odmítá držet směr a samovolně se stáčí na stranu. To může při troše nepozornosti způsobit nechtěné vybočení z jízdního pruhu. Pokud se řidič pokusí nechtěný manévr kompenzovat mírným natočením volantu do protipohybu, může se vůz na opačnou stranu vychýlit více, než by očekával. Jediným řešením, jak se tomuto problému vyhnout, je prý sveřepě držet volant v přímé poloze.

K problémům dochází v rychlostech nad 40 mil za hodinu (64 km/h) a údajně již kvůli nim došlo k deseti nehodám, při nichž bylo zraněno celkem šest osob. Potíže prý podle všeho způsobuje vadný elektrický posilovač řízení.

Problémy vozů Toyota

- V roce 2007 míří do servisů 533 000 vozů Tundra a Sequoia kvůli vadným kulovým čepům.

- Počátkem roku 2009 míří do servisů po celém světě 1,35 milionu vozů Yaris (také prodáván jako Vitz nebo Belta) kvůli vadné izolaci, která může vzplanout po aktivaci předpínače pásů. V Česku se akce týká 4 940 vozů.

- V roce 2009 svolává Toyota v USA do servisů 4,2 milionu vozů. Jejich plynový pedál se může zaseknout o podlahovou rohož.

- Počátkem roku 2010 pokračuje svolávací akce v USA. Tentokrát zamíří do servisů 2,3 milionu vozů kvůli vadné konstrukci plynového pedálu. Ten se opět může zaseknout.

- Koncem ledna je předchozí akce rozšířena i na 1,8 milionu vozů v Evropě. V Česku musí do servisu přes 14 000 aut.

- Počátkem února se objevuje problém u nové Toyoty Prius. Má vadné ABS, do servisu bude muset celkem 437 000 vozů. V Česku je to asi jen 94 aut.

- O pár dní později hlásí řidiči v USA potíže s posilovačem řízení.

Podle všeho ovšem toto nejsou jediné potíže s řízením. Jihoafrický server The Daily Maverick uvádí, že model auris má potíže se samotným volantem. Ten může z nenadání doslova a do písmene spadnout řidiči do klína. Podle vyjádření zástupců automobilky ale k tomuto problému nemůže dojít za jízdy a na volant musí být vyvinuta větší síla.

Přesto jihoafrické zastoupení považuje problém za výrazné bezpečnostní riziko a pro jistotu u několika postižených vozů nechává měnit celý sloupek řízení. Problém se může týkat pouze modelu Auris z roku 2008, novější vozy mají sloupek řízení přepracovaný. Stejnou situaci řešilo již v roce 2008 zastoupení Toyoty ve Velké Británii. Tam byli majitelé potenciálně postižených vozů sezváni dopisem k opravě do servisu.

Problémy Toyoty Auris se sloupkem řízení

Na Toyotu se tak v poslední době valí jedna nepříjemnost za druhou. Oba výše zmíněné modely jsou již tak součástí rozsáhlé celosvětové svolávací akce, kvůli které musí do servisu asi 8,1 milionu vozů Toyota a Lexus. Část z nich má konstrukčně vadný pedál plynu, některé modely svolané v USA již dříve dostaly novou podlahovou rohož, jelikož se o ni mohl plynový pedál zaseknout.

Problémy Toyoty Auris se sloupkem řízení

Tento týden pak Toyota oznámila, že po celém světě musí do servisů zamířit 437 000 kusů poslední generace hybridního modelu Prius. Ten má vadný řídicí software ABS. Je pravděpodobné, že si Toyota od obrovských potíží ještě nějakou chvíli neodpočine.

Majitelé vozů budou totiž daleko méně shovívaví k jakékoli menší chybičce a hlášení různých problémů se budou na úřadech i v servisech nadále vršit. Pro automobilku to znamená velké potíže. Celková hodnota akcií se propadla již o více než 34 miliard dolarů a zákazníci si koupi nové toyoty dvakrát rozmýšlejí.

Vozy Toyota přitom byly donedávna považovány za nejspolehlivější auta vůbec. Současný stav ale spíš připomíná hon na čarodějnice. Za poslední rok automobilka povolala do servisů již přes deset milionů vozů. To je více než její celoroční produkce.





Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.