Toyota Me.We je auto, které si můžete převléknout

  13:22
V jednoduchosti je někdy krása. Tedy v případě konceptu Toyoty Me.We je mluvení o absolutní kráse poněkud diskutabilní, ale jednoduchost konceptu toto přísloví rozhodně splňuje. Jednoduché a lehké auto je maximálně variabilní a navíc ho snadno převléknete.
Toyota ME.WE

Toyota ME.WE | foto: Toyota

Malá auta pro městský provoz mají být jednoduchá a příliš u nich nehraje roli výkon nebo sofistikovaná výbava. Stejného názoru je i francouzský designér Jean-Marie Massaud, který se podílel na vývoji konceptu elektromobilu Toyota Me.We.

Me.We vypadá z našeho evropského pohledu zvláštně, ale u japonských automobilek jsou podobné tvary pro malá auta oblíbené. Občas můžeme i na našich silnicích zahlédnout neobvyklou krabici Nissan Cube (ten se u nás i krátce prodával - o konceptu více zde), v Evropě se prodávalo i nezvyklé Daihatsu Materia nebo v USA nabízí Toyota pod značkou Scion model xB. Ještě blíže jsou konceptu japonské modely Toyota Pixis a Daihatsu Tanto.

Koncept kombinuje hranatý design se zaoblenými prvky ve stylu Mini a výsledkem je ryze užitkový tvar auta, který využívá prostor na maximum. Kapota je krátká, záď téměř kolmá a kola jsou doslova v rozích karoserie. Prostě praktické auto do města. Koncept váží jen 750 kilogramů a na délku měří 3,45 metru.

Toyota Pixis Space

Daihatsu Tanto

Ale to by stále nebylo nic převratného. Jean-Marie Massaud se však rozhodl vtisknout podobně koncipovanému autu velkou míru osobitosti. Proto koncept Me.We stojí na hliníkové kostře, která obléká panely karoserie z plastu, který je pro auta netradičně měkčený a může mít velmi různorodou strukturu.

Toyota ME.WE

Výhodou tohoto řešení je levná oprava v případě poškození. Materiál dílů karoserie je levný a snadná bude i demontáž. V případě zájmu si tak majitel bude moci auto převléknout podle chuti a nálady. Koncept se představil s velmi různorodými variantami karosářských panelů, od minimalistických s hrubou strukturou plastu po komplikované kreace s hlubokými otvory, či výřezy.

Rozhodně tedy nejde jen o barevné převlečení auta. S takovým konceptem výměnných plastů přišel už před lety Mercedes u značky Smart. U modelu Forfour bylo možné vyměnit barevné panely karoserie. Jenže to nebylo levné a celý model se velmi rychle propadl do zapomnění. Vyráběl se jen pár let.

Toyota ME.WE

Toyota Me.We boduje i dalšími prvky. Vedle plastových dílů karoserie použil designér Jean-Marie Massaud i panely z bambusového dřeva. Vpředu je z něj vyrobena kraťoučká kapota motoru a stejný materiál použil na odnímatelné střeše a na víku kufru. Střešní panel lze zaměnit za vak na náklad a díky sklopnému víku kufru je možné miniauto přeměnit na malý pick-up. Boční dveře se pak otvírají proti sobě.

Interiér je maximálně jednoduchý. Řidič má před sebou jen rychloměr, ukazatel nabití baterií a navigaci. Místo sedadel jsou v autě dvě lavice a zcela plochá a rovná podlaha.

Toyota ME.WE

Zveřejněný koncept je zatím jen designovým cvičením a zástavba čistě elektrického pohonu rozhodně neevokuje to, čím se má podobné auto chlubit, tedy nízkou cenu. Jenže stačí si odmyslet bezrámová okna, přidat malý litrový spalovací motor, v interiéru vyměnit stylové věci za obvyklejší výbavu a máme před sebou velmi zajímavé malé auto do města. Třeba budoucího nástupce Toyoty Aygo.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...