Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota odhaluje malý hybrid Prius C, jezdit bude za 2,8 litru

  14:51aktualizováno  26. října 14:51
Automobilka Toyota připravuje premiéru malého hybridního modelu Prius C. Nejprve se pod označením Aqua dostane na domácí japonský trh, následně pak jako Prius C přijede do USA. Podle všeho půjde o jeden z prvních hybridů třídy malých vozů. V Evropě se objeví jeho obdoba, hybridní Yaris.

Toyota Prius C | foto: Autoblog.com

Toyota Prius C se jako poměrně futuristická studie představila už v lednu na autosalonu v Detroitu. Tehdy byl vůz znamením toho, že japonská automobilka chce svou úspěšnou hybridní řadu rozšířit o další modely. Zatímco na trh nedávno uvedený minivan Prius V znamenal rozšíření modelové řady směrem vzhůru, připravovaný Prius C, který se v sériové podobě představí na nadcházejícím listopadovém autosalonu v Tokiu, rozšíří řadu směrem dolů.

Prius C totiž bude patřit do kategorie malých aut a jeho konkurenty tak budou nejprodávanější evropské modely jako VW Polo, Renault Clio nebo Opel Corsa. Před oficiální premiérou odhalily sériovou podobu nového japonského hybridu uniklé snímky brožury, která model představuje.

V hierarchii Toyoty se nový hybridní model postaví vedle populárního modelu Yaris a na některých trzích tedy bude suplovat funkci jeho hybridní verze. Třeba v Evropě se ale namísto Priusu C dočkáme hybridní verze populárního modelu Yaris, automobilka Toyota tady volí stejnou cestu jako v případě většího modelu Auris.

Fotogalerie

Malá hybridní toyota bude jedním z nejmenších, nejúspornějších a nejdostupnějších hybridních vozů. Její pohonné ústrojí, které má tvořit motor s objemem 1,4 litru spojený s elektromotorem, bude mít výkon 100 koní a kombinovaná spotřeba má dosahovat hodnoty zhruba 2,8 litru na 100 kilometrů. Prius C má rozměry 3 995 × 1 695 × 1 445 mm a je tedy o 110 milimetrů delší a 65 mm nižší než yaris. Snížení vozu vypovídá o tom, že velkou roli při návrhu hrála aerodynamika. I přesto se vzhled vozu podařilo udržet v relativně běžných měřítkách a Prius C tak má asi blíže běžnému yarisu než futuristickému hatchbacku prius.

Evropský hybridní Yaris zůstane až na detaily shodný s běžným modelem s klasickými motorizacemi, pohonné ústrojí bude ale velmi podobné tomu z Priusu C a tak lze očekávat i podobné hodnoty spotřeby.

Nejistá je prozatím cena malého hybridu. V USA se hovoří o zhruba 20 000 dolarech, v Evropě to bude v případě yarisu asi o něco víc. Prakticky jisté ale je, že malý hybrid bude stát méně než půl milionu korun. Dá se očekávat, že mezi hybridním Yarisem a Aurisem HSD bude podobný cenový rozdíl jako mezi hybridním aurisem a klasickým modelem Prius. V Česku mají hybridní auris i prius stejnou ceníkovou cenu (639 900 Kč), díky akční nabídce se ale Auris HSD dá koupit o devadesát tisíc levněji.

Prius C je prozatím posledním rozšířením úspěšné hybridní řady Toyoty. Minivan Prius V se ale do Evropy zatím nedostal, nakonec se jej ale dočkáme pod označením Prius Plus. Narozdíl od verze V nabídne "plusko" sedm míst k sezení, typ V je pouze pětimístný. Zanedlouho by do Evropy měl dorazit hybridní prius také ve své plug-in verzi.

Není také vyloučeno, že se značka Prius, kterou chce Toyota využívat jako odznak ekologie a technického pokroku, objeví i na dalších modelech. Jak vidno, ty ale mohou zůstat vyhrazeny pouze pro určité trhy, aby si příbuzné modely nekonkurovaly.





Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.