Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota ušetří na vývoji a peníze investuje do výroby lepších aut

  11:37aktualizováno  11:37
Největší světová automobilka Toyota představila svůj další smělý plán, který jí má pomoci zůstat na světové špičce. Díky nové podvozkové platformě ušetří automobilka při vývoji budoucích modelů až pětinu peněz, tyto prostředky pak hodlá investovat tak, aby vylepšila další aspekty svých vozů.

Toyota připravuje novou platformu pro své vozy, do roku 2020 ji bude využívat polovina modelů | foto: Toyota

Až polovina modelů značky Toyota bude do roku 2020 stát na nové globální platformě Toyota New Global Architecture (TNGA). Díky tomuto novému technickému základu ušetří automobilka při vývoji svých vozů až 20 % prostředků. Vedle toho Toyota hodlá díky nové platformě ušetřit také na zavádění vozů do výroby. Oproti roku 2008 by měla firma uspořit 50 % nákladů na start výroby modelu.

Japonská automobilka tak jde cestou, na kterou se vydali její globální konkurenti. Jednotnou platformu proslavil Volkswagen, nově své modelové řady na nově vyvinuté platformě obnovuje také aliance Renault-Nissan.

Fotogalerie

Ušetřené částky ovšem nehodlá Toyota jen přetavit v zisk, peníze bude dál investovat. Především do vývoje nejmodernější techniky a zvýšení přitažlivosti vozů. Můžeme se tak těšit nejen na špičkovou techniku, ale i atraktivnější design, lepší jízdní vlastnosti nebo kvalitnější materiály.

TNGA je kromě konkrétního technického řešení i určitou filosofií. V součinnosti s platformou budou vyvíjeny i nové pohonné jednotky, což umožní třeba snížení hmotnosti i těžiště budoucích vozů. Nové motory totiž do nové platformy doslova „padnou“.  Nové agregáty budou uváděny na trh už v průběhu letošního roku, Toyota také plánuje, že její hybridní modely budou díky vylepšení komponent systému ještě o dalších 15 % úspornější.

Může se hodit

Fandíte Toyotám a rádi byste si nějakou pořídili? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Nová platforma, která umožní zvýšit tuhost karoserie vozů o 30–65 %, se na trh dostane už letos a to v podobě modelu střední třídy s předním pohonem. Později budou následovat varianty TNGA pro menší i větší modely s předním náhonem a také verze pro modely s pohonem zadních kol.

Společně se zaváděním nové rodiny platforem, která by měla zjednodušit nabídku motorů i podvozkových skupin Toyoty po celém světě, se firma soustředí také na efektivnější fungování svých továren. Firma v podstatě přestala stavět nové továrny a zaměřuje se na co možná nejlepší vytížení těch stávajících. Využití výrobních linek se tak zvýšilo ze 70 % v roce 2009 na 90 % v současnosti. Při stavbě případných nových továren chce Toyota ušetřit až 40 procent nákladů a to díky jednodušším řešením výrobních linek. Japonská automobilka také očekává, že její továrny budou produkovat o 55 % méně CO2 než obdobné továrny konkurence.



Témata: Toyota


Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Další z rubriky

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.