Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota po novém roce přezbrojí

  11:08aktualizováno  11:08
Vyvinutá ve Francii, vyráběná v Británii. Toyota Avensis - nejnovější "japonec", který vlastně už ani moc japonským vozem není, vyráží dobývat evropské trhy.Nezapomeňte na bohatou fotogalerii! Toyoty za akční ceny najdete zde.

Toyota se tímto svým "evropským" modelem oprošťuje od klasického střihu japonských vozů a jde na to velice dobře. Oblé tvary,čelní partie á la Corolla, vše ve spojení s dynamickými liniemi dávají tušit, že by nový Avensis měl mít v evropě úspěch minimálně stejný, jako předchozí generace.

 Stejnou revolucí jako vnější tvary prošel i vnitřek vozu, design interiéru využívá nové materiály a především je prostornější. A hlavně, lépe chrání pasažéry, mimo jiné i díky evropské novince: kolenním airbagům, které v případě nárazu chrání nohy cestujících na předních sedadlech. Potěšitelné je, že tento zajímavý a jistojistě i přínosný bezpečnostní prvek ,by měl být v základní výbavě této novinky, kterou si první zákazníci budou moci odvézt z autosalonů během první poloviny roku 2003.


I přes svůj evropský původ ale v sobě Avensis Toyotu nezapře, její hlavní výhodou by opět měla být nabídka moderních a kvalitních pohonných jednotek. Všechny jsou vybaveny systémem přímého vstřikování paliva. Benzínové začínají s objemem 1,6 VVT-i o výkonu 110 koní (82kW),  poté následuje 1,8 (129 koní  = 96kW) a končí u dvoulitru 2,0 D4 s 109 kilowatty (147 koní).

 Pro spořivější obdivovatele nového Avensisu je v nabídce jeden dieselový motor 2,0 litru, který se příliš neliší od motoru předcházející generace. I přesto se konstruktérům podařilo z motoru vydolovat dalších 6 koní, který se tak zvýšil na 116 koní (86kW), točivý moment pak narostl  na 280 newtonmetrů. Podrobnější údaje najdete v tabulce za článkem.


Avensis je především mnohem větší, než předchozí generace z roku 1997.  Model 2003 bude k dispozici ve třech verzích: sedan, liftback a wagon, narostl o 10cm do délky na 4,63 metru. Zvětšil se též rozvor. Právě rozvor a vyšší stavba dělají interiér větším a prostornějším. Verze combi (wagon) bude dlouhá 4,7 metru a , stejně jako sedan, bude disponovat více než dostatečným zavazadlovým prostorem, v případě combi do něj nacpete až 520 decimetrů krychlových zavazadel.

Parametry motorů:

motor

výkon (kW/k)

točivý moment (Nm)

max.rychlost (km/h)

0-100 (s)

spotřeba (l)

1,6 VVT-i

82/110

150

190

12,5

7,2

1,8

96/129

170

200

10,3

7,2

2,0 D4

109/147

196

205

9,4

8,1

2,0 D-4D common rail

86/116

280

195

11,2

5,6

Rozměry:

 

liftback

sedan

combi

délka (mm)

4630

4630

4700

výška (mm)

1480

1480

1525

šířka (mm)

1760

1760

1700

zavazadlový prostor (l)

510/1320

520

520/1500

Toyota Avensis

Toyota Avensis - sedan zezadu

Toyota Avensis - interiér

Toyota Avensis - zepředu

Toyota Avensis - odhalení

Toyota Avensis - 3x jinak zezadu

Toyota Avensis - 3x jinak

Toyota Avensis wagon

Toyota Avensis wagon - profil

Toyota Avensis sedan

Toyota Avensis liftback

Toyota Avensis wagon

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.