Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota požírá vodík

  13:36aktualizováno  13:36
Také japonská automobilka se odhodlala přispět k ochraně životního prostředí a představila Toyotu FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle).

Jako základ tohoto "zeleného" vozu je použit terénní model Highlander, pod kapotou se však skrývá nejmodernější systém elektropohonu, využívající jako zdroj energie palivové články . Tato Toyota bude vůbec prvním vodíkovým vozem v japonsku, který bude schválen pro provoz na japonských silnicích.

Certifikát obdrží od Japonského ministerstva dopravy, které půjde příkladem a bude jedním z prvních odběratelů vodíkové Toyoty. Dalšími zájemci jsou japonská ministerstva a například i úřad japonského premiéra. Toyoty FCHV bude automobilka prozatím pouze pronajímat a to za částku přibližně 1,2 mil jenů měsíčně (cca 10 000 dolarů).

O pohon se stará motor o výkonu 80 kW a točivém momentu 260Nm, napájený palivovým článkem z produkce samotné Toyoty. Stlačený vodík v nádrži by měl vystačít na 300 km jízdy. Vozidlo s pohotovostní hmotností necelých 2 tun (1860kg) dokáže vyvinout maximální rychlost 155km/h.

Prostorná 5ti místná karoserie typu SUV poskytne pohodlí 5 cestujícím. Její rozměry jsou 4735/1815/1685 mm. Obzvláštní pozornost byla věnována minimalizaci spotřeby energie. Příkladem mohou být LED diody zadních svítilen, či klimatizace využívající jako chladící médium oxid uhličitý. Velká pozornost byla věnována také aerodynamice a snižování hmotnosti. Střecha je kompletně odlehčená a velké množství dalších dílů je vyrobeno z hliníku.

Toyota oznámila, že během prosince budou dodány první 4 kousky této technické zajímavosti, zákazníkům v oblasti Tokya. Během krátké doby přibude také potřebná infrastruktura , zahrnující plničky, servisní centrum a asistenční službu.  

Toyota FCHV

Autoři:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.